Ga naar inhoud

Overweeg je om volledig elektrisch te rijden?


gTa

  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Neem je voor je aanstaande auto's een volledig elektrische auto (mee) in overweging?



Aanbevolen berichten

Rekening houdend met

  • de huidige stand der techniek (elektromotoren, batterijcapaciteit, autonomie, laadtechnieken, ...),
  • het huidig aanbod aan elektrische auto's (eerder beperkt),
  • de fiscaliteit (nl. geen fiscale tegemoetkoming meer voor de aankoop van een elektrisch voertuig, wel nog een verhoogde aftrekbare beroepskost van 120%),
  • de kostprijs
  • enz.,

neem je, binnen jouw (toekomstig) budget, een volledig elektrische wagen (mee) in overweging? Waarom (niet)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen.

Rijbereik is totaal ontoereikend. Ik doe soms 400 km of meer op een dag, kan moeilijk bij de klant vragen of ik zijn stopcontact eens mag gebruiken om thuis te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja graag, mijn afstandjes die ik doe, de jaarlijkse trip naar Spanje buiten beschouwing, lenen zich daar perfect toe. Maar... Ik denk niet dat er op de huidige markt een voertuig aan mijn ruimte en comfortnoden voldoet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn diesel vervangen door een hybride: dat kan

Volledig electrisch: geen haar aan mijn hoofd (vooral omwille van de beperkingen als daar zijn afstand, 3.5T remorktrekkende alleskunner.)

Mijn sport/fun wagen: no fucking way ! Nee ook geen Tesla en consoorten.

Ik denk trouwens dat full electrisch niet de toekomst is ...... Mij moet je ook niet in een kar steken die je niet snel kan opvullen indien leeg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zou er niks op tegen hebben om mijn daily commute electrisch te doen. Als ik daarmee het milieu kan sparen, toch nog wat prestaties en rijplezier heb, en een autonomie van +- 200km met mijn snelle maar niet overdreven rijstijl kan hebben dan zou dat absoluut geen probleem zijn voor mij. Ik zou het zelfs aanmoedigen.

 

Het enige wat ze niet mogen doen, is alles verplicht electrisch maken, want als ze mij de sportkarren op super98 afnemen, dan ga ik dood.

 

Ze moeten gewoon een tanksysteem vinden met een gestandardiseerde batterij die onderaan in je wagen kan worden geplugd op pakweg 2 minuten door een robot, zoals ik ooit zag op de IAA. Je betaald +- 5 euro per tankbeurt en je geeft je leeggoed in ruil die dan weer wordt doorgegeven aan de volgende na het opladen. Alleen zou dat een gigantische infrastructuurkost zijn voor de pomphouders gezien ze een batterij 8 uur moeten kunnen laden en dus ook stockeren, terwijl er 100'en auto's komen tanken elke dag opnieuw. Het is dus simpelweg niet haalbaar technisch :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen. Los van de hoge kostprijs en het kleine rijbereik wil ik nooit elektrisch rijden.

T'is voor sommigen misschien kortzichtig, maar waar zit het plezier in autorijden als je geen motor hoort?

De prestaties mogen dan hoger zijn, het moet echt saai zijn om te rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een auto, no problem, ik wil gerust elektrisch rijden. Uiteindelijk is mijn verplaatsing naar het werk puur functioneel. Geen motor horen of trillingen voelen zou zelfs comfortabeler zijn. Graag dus!

 

Voor mijn Duc's en Bimota, no way, geluid, geur, trillingen, dat mogen ze mij niet afnemen :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen. Los van de hoge kostprijs en het kleine rijbereik wil ik nooit elektrisch rijden.

T'is voor sommigen misschien kortzichtig, maar waar zit het plezier in autorijden als je geen motor hoort?

De prestaties mogen dan hoger zijn, het moet echt saai zijn om te rijden..

ja, want zo in de file is het gezellig om naar je motor te luisteren of te ervaren... Iets electrisch voor de dagelijkse sleur en een wagen met een ziel voor in het weekend, would be perfect!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een tijdje met een volelektrische auto gereden (Peugeot Ion), en de eerste keren is dat leuk en boeit dat wel

maar eenmaal het nieuwe eraf is (en dat was vrij snel) doet me dat toch weinig. Wel best vlot tot snel te noemen, zeker tot 90 ofzo.

 

Rijbereik blijft ook te beperkt, zéker in winterse omstandigheden met chauffage/airco/zetelverwarming.

 

Ik moet er uiteindelijk nog niet van weten... 't is gewoon leuk om eens mee gereden te hebben.

Bij een Tesla en dergelijk ongetwijfeld impressionanter en langduriger leuk, maar ik vind het niet passend in m'n liefde voor motoren en rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, want zo in de file is het gezellig om naar je motor te luisteren of te ervaren... Iets electrisch voor de dagelijkse sleur en een wagen met een ziel voor in het weekend, would be perfect!

 

Als je uw auto al uitrust voor de file moet je u toch vragen beginnen stellen, me dunkt.

Niet iedereen staat iedere dag 2 uur aan te schuiven hé..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar niet als enige auto dan. De elektrische zou ik dan gewoon gebruiken om naar mijn werk of de stad (8km) te rijden. Voor langere afstanden en het weekend zou ik dan een "normale auto" gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet, ik doe maar 7 minuten over om op het werk te geraken...

 

En 7 minuten noem jij een dagelijkse sleur? 

Voor die 14 minuten die jij per dag rijdt ga je u toch echt geen extra wagen aanschaffen die elektrisch is? 

 

Hij mag nog zo goedkoop zijn in onderhoud en 'verbruik', de aankoopprijs ga je er nooit uithalen als je maar zoveel rijdt.

 

Ik moet ook maar 10 minuten rijden naar het station, waarna ik een kleine 2u op het openbaar vervoer zit. Maar die 10 minuten zijn mij verdomme dierbaar, daar geniet ik van hoor  :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg echt om een alternatief te rijden (daarom niet per se 100% elektr.) als er ook iets tegen over staat. Acceptabele taxeren op sporadisch gebruikte wagens bijvoorbeeld, maar probeer nu maar eens een e90 m3 in te schrijven voor  pak 5000km per jaar.

 

Maar ik denk dat er sneller iets te vinden is bij hybrides dan vol elektrisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, want ik ben niet overtuigd dat de laadpakketten lang mee gaan. Als je zoveel op- en ontladingsvermogen vraagt van zo'n pakket, dan zijn die gedoemd om na 3 jaar de geest te geven. Pakketten huren, of inwisselbaar maken zodat je pakketten tankt? Verre toekomst lijkt mij. Na een paar jaar zit er iemand met die enorme kost van recyclage en aankoop nieuwe en uiteindelijk betaalt de klant dat.

 

Verder: meer elektriciteitsverbruik terwijl kerncentrales sluiten. Dat betekent meer STEG bzw. CO2 producerende centrales. Met groene energieverwekkers geraken we er zeker en vast niet. Onvermijdelijk gaat de prijs dus ook omhoog.

Elektrisch rijden zal duurder zijn als op fossiele brandstof. Naast het economisch ben ik ook nog niet overtuigd van het ecologisch voordeel. Zeker in Be. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ... zoals hier al werd gezegd niet als enige wagen. 

 

Ik zou wel zo'n Twizzy durven kopen om rond de kerktoren te rijden, mits mijn golfzak past achterin zou ik er ook mee naar de golf kunnen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je uw auto al uitrust voor de file moet je u toch vragen beginnen stellen, me dunkt.

Jij beweert dus dat een deel van de mensen die een automaat kopen niet goed snik zijn?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even vermelden dat een Tesla S een reeële +350 km kan halen (versie met de beste batterijen). Onlangs in meegereden en was best impressionant. Koppel onmiddellijk beschikbaar, best goede afwerking binnenin, ik had er een "de wagen heruitgevonden"-gevoel bij. Liever elektrisch dan diesel. Eens de autonomie naar +-500 zou gaan en er een snellaad-oplossing zou zijn denk ik dat het concept zal doorbreken. Daarnaast zou er voor mij persoonlijk sowieso altijd iets op benzine moeten naast zijn voor de funritjes, maar als daily naar het werk? Gaarne.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij beweert dus dat een deel van de mensen die een automaat kopen niet goed snik zijn?

 

Die conclusie is toch ook serieus van de pot gerukt?

 

Je koopt een automaat toch niet omdat het gemakkelijk is om in de file mee te staan? Als je het enkel daarvoor koopt, ja dan ben je inderdaad niet goed snik.  :huh:

 

Je koopt een auto om mee te rijden, niet om mee in de file te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die conclusie is toch ook serieus van de pot gerukt?

 

Je koopt een automaat toch niet omdat het gemakkelijk is om in de file mee te staan? Als je het enkel daarvoor koopt, ja dan ben je inderdaad niet goed snik.  :huh:

 

Je koopt een auto om mee te rijden, niet om mee in de file te staan.

:fp:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, want zo in de file is het gezellig om naar je motor te luisteren of te ervaren... Iets electrisch voor de dagelijkse sleur en een wagen met een ziel voor in het weekend, would be perfect!

 

Meestal rijd je een stukje vooraleer je in de file staat he TCT :) En nadien best ook.

Wie van deur tot deur file heeft, die neemt beter een moto.

 

Die conclusie is toch ook serieus van de pot gerukt?

 

Je koopt een automaat toch niet omdat het gemakkelijk is om in de file mee te staan? Als je het enkel daarvoor koopt, ja dan ben je inderdaad niet goed snik.  :huh:

 

Is voor mij toch een van de voornaamste redenen ;)

En ik koop idd een auto om mee te rijden, niet om mee in de file te staan, maar ik sta vooral in plotse files, minder structurele.

 

Anyway, argument tegen is ook wat jokke_vlo aanhaalt: tijd nodig om op te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid