Ga naar inhoud

Overweeg je om volledig elektrisch te rijden?


gTa

  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Neem je voor je aanstaande auto's een volledig elektrische auto (mee) in overweging?



Aanbevolen berichten

Op max 30 minuten zit een Tesla S op 80% van zijn capaciteit aan een snellader, thuis duurt het inderdaad wat langer. De stroom komt niet uitsluitend uit vervuilende centrales.

 

Zo'n laadpunten zijn wel nog zeldzaam hoor... In BE bvb geen te vinden...

 

Maar klopt dat die oplossing naar de toekomst wel goed zou zijn voor langere trips en dus voldoende zo'n punten langsheen de grote snelwegen.

Enige verschil is dan dat je bij elke stop dat ding aan de lader gaat moeten hangen en wat langer stoppen. Voor veel mensen denk ik al meer dan goed genoeg, maar ik ben wel iemand die enkel zou stoppen om te tanken en andere stops zo snel mogelijk wil afronden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n laadpunten zijn wel nog zeldzaam hoor... In BE bvb geen te vinden...

 

Maar klopt dat die oplossing naar de toekomst wel goed zou zijn voor langere trips en dus voldoende zo'n punten langsheen de grote snelwegen.

Enige verschil is dan dat je bij elke stop dat ding aan de lader gaat moeten hangen en wat langer stoppen. Voor veel mensen denk ik al meer dan goed genoeg, maar ik ben wel iemand die enkel zou stoppen om te tanken en andere stops zo snel mogelijk wil afronden...

 

Ja al zou er tegen eind dit jaar op dat gebied ook al weer een pak moeten veranderd zijn, vooral in onze buurlanden. Op dit moment geraak je al in de Alpen met een 3 -tal stops van 20 minuten, in de toekomst gaat dat alleen maar verder groeien. Mijn kameraad heeft er al meer dan 10 000 km op staan en is nog niet in de problemen gekomen. Integendeel, hij heeft al vaak gratis kunnen tanken wat met zijn benzineslurper nooit gelukt is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja al zou er tegen eind dit jaar op dat gebied ook al weer een pak moeten veranderd zijn, vooral in onze buurlanden. Op dit moment geraak je al in de Alpen met een 3 -tal stops van 20 minuten, in de toekomst gaat dat alleen maar verder groeien. Mijn kameraad heeft er al meer dan 10 000 km op staan en is nog niet in de problemen gekomen. Integendeel, hij heeft al vaak gratis kunnen tanken wat met zijn benzineslurper nooit gelukt is :)

 

En dan 2u moeten aanschuiven om in de zomer 20min te kunnen opladen zeker? :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de hoeveelheid zo'n karren te zien denk ik dat de kans klein is...

 

Nu sta je ook snel 5 min stil aan een tankstation en als je tegenslag hebt met zo'n pipo die dan nog binnen gaat betalen en een paar dingen kopen is elke pomp ook gemiddeld 10min bezit.

 

Ik heb ook een vermoeden als ze een laadpunt voorzien, dat er meer dan 1 outlet aan is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de hoeveelheid zo'n karren te zien denk ik dat de kans klein is...

 

Nu sta je ook snel 5 min stil aan een tankstation en als je tegenslag hebt met zo'n pipo die dan nog binnen gaat betalen en een paar dingen kopen is elke pomp ook gemiddeld 10min bezit.

 

Ik heb ook een vermoeden als ze een laadpunt voorzien, dat er meer dan 1 outlet aan is ;)

 

 

Indien niet, makkelijk opgelost.

 

netbs3s.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het alleen spijtig dat er niet een universeel supercharger netwerk wordt gebouwd en dat het enkel voor Tesla wagens is. Maar ja Tesla is ook wel (op dit moment) de enige die elektrische wagens met een degelijke actieradius  aanbied. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zal ook wel verandering in komen...

 

Ik vermoed dat de early adapters wel met een reeks adapters (pun intented) in de koffer gaan rondrijden om zich te kunnen bedienen aan alle mogelijke laadpunten.

 

Vraag me of hoe de baas zou reageren als je toekomt op je werk en je de auto aan de stekker hangt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan 2u moeten aanschuiven om in de zomer 20min te kunnen opladen zeker? :D

 

Tegen eind dit jaar zullen er in nederland alleen al 200 laadpunten bijkomen langs de snelwegen. Het zou me verbazen dat er tegen eind dit jaar een even grote groei gaat zijn in de verkoop van die electrische wagens. En als het vol staat bol je gewoon naar Ikea :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedenk me net een eerste vraag voor de verkoper van Tesla als het ooit zover zou komen :D

 

Gaat het alarm af als er iemand mijne laadkabel eruit trekt?

 

Ik zie het al voor me, je parkeert je kar, hangt hem aan de paal en gaat iets drinken. Je achterkomer pakt gewoon je kabel over :D

Of moet je er net als bij het tanken blijven bijstaan?

 

Als hij dat laatste zegt, dan antwoord ik: dat is spijtig en ga ik voort :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schaalt gewoon ook niet. Als binnen 5 jaar 2% van alle vakantiegangers die met de auto naar Frankrijk gaan met zo een elektrisch ding gaan rijden kan je uren gaan kamperen om een laadpaal te hebben denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Ik vermoed dat de early adapters wel met een reeks adapters (pun intented) 

 

Schrijf "early adopters" juist, en uw pun intended mag weg! :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even aan het lezen en ze komen met slimme laadstations... Veel koppelingen en afhankelijk van belasting wordt het verdeeld. Ze denken dan op termijn ook eventueel voor een abo om daar dan voorrang te krijgen bij het laden. Wil je gratis laden, dan kan het iets langer duren...

 

En nu ga ik stoppen met lezen want ik ga nog even met de A7 blijven rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedenk me net een eerste vraag voor de verkoper van Tesla als het ooit zover zou komen :D

 

Gaat het alarm af als er iemand mijne laadkabel eruit trekt?

 

Die kan er niet uit als je aan het laden bent.  De auto praat met een of ander open source protocolleke met de laadpaal, negotieert een laadsnelheid die beide ondersteunen, en begint eraan.  Op dat moment wordt de stekker gelockt.  Om te unlocken moet eerst het laden stoppen, en dat gaat dus niet gebeuren als je auto op slot is.

 

Ge zou nogal vonken kunnen trekken aan zo'n supercharger als het ding aan 200 ampere aant laden is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus al goed...

 

Ik heb me echter een probleem vastgesteld: geen trekhaak...

 

Dat het met dat ding niet mogelijk is om naar het Zuiden te knallen met mijn caravan was ik me bewust. Maar dat zal normaal vervallen en niet meer nodig zijn. Maar ik zou het toch praktisch vinden om af en toe een klein karreke te kunnen trekken, maar dat is opnieuw niet onverkomelijk.

 

Grootste probleem is echter fietsrek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou blijkbaar wel voorzien zijn op de model X en er is een leverancier die eentje kan monteren in NL, maar dan ben je verzekeringstechnisch niet in orde en wat met de keuring...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n laadpunten zijn wel nog zeldzaam hoor... In BE bvb geen te vinden...

 

Maar klopt dat die oplossing naar de toekomst wel goed zou zijn voor langere trips en dus voldoende zo'n punten langsheen de grote snelwegen.

Enige verschil is dan dat je bij elke stop dat ding aan de lader gaat moeten hangen en wat langer stoppen. Voor veel mensen denk ik al meer dan goed genoeg, maar ik ben wel iemand die enkel zou stoppen om te tanken en andere stops zo snel mogelijk wil afronden...

 

Eigenaar van het bedrijf naast mijn werk heeft zo'n fisker karma, heeft gewoon een paal laten monteren aan zijn parkeerplaats

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid