Ga naar inhoud

Overweeg je om volledig elektrisch te rijden?


gTa

  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Neem je voor je aanstaande auto's een volledig elektrische auto (mee) in overweging?



Aanbevolen berichten

En nu eerlijk, moest je het leasepark van vandaag vervangen door elektrische auto's, zou dat dan zo een schok zijn? Precies of al die 1.6TDI toestanden en eco-weetikwattes worden echt gekozen voor het rijplezier en de sound :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu eerlijk, moest je het leasepark van vandaag vervangen door elektrische auto's, zou dat dan zo een schok zijn? Precies of al die 1.6TDI toestanden en eco-weetikwattes worden echt gekozen voor het rijplezier en de sound :lol:

 

ik zou het niet erg vinden om de ford in te ruilen op een elektrisch alternatief. Koffer groot genoeg voor mijn rommel, op mijn werk raken in één enkele rit. Daar opladen mag, maar ik heb dat ding tijdens de dag ook nodig (niet voor veel kilometers, maar Oostende-Vlissingen is me al iets teveel onverwachts voorgevallen).

Als dat allemaal kan : geef maar.

 

De benzine spaar ik wel voor de oldtimer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op termijn inderdaad... Het huidige probleem stelt zich als je er eens een dagje/weekendje op uit wilt, say Praag, een mega reislimousine van 85.000 pegels in de garage hebt staan, maar dan 'van armoe' de X3 van je vrouw moet nemen.

Dat doen ze in Vlaanderen nu ook zo al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing lijkt me voor de hand - zorg er voor dat je op een milieuvriendelijke manier een milieuvriendelijke brandstof kan produceren.

De infrastructuur ligt klaar, schakel tankstations etc over op waterstof of iets dergelijks. Maar dus geen waterstof geproduceerd met steenkool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het niet erg vinden om de ford in te ruilen op een elektrisch alternatief. Koffer groot genoeg voor mijn rommel, op mijn werk raken in één enkele rit. Daar opladen mag, maar ik heb dat ding tijdens de dag ook nodig (niet voor veel kilometers, maar Oostende-Vlissingen is me al iets teveel onverwachts voorgevallen).

Als dat allemaal kan : geef maar.

 

De benzine spaar ik wel voor de oldtimer.

Voor die paar mensen die tijdens de daguren de baan op moeten voorzie je diesels op de parking van het werk, als dat sporadisch is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen 5 jaar is het te laat. Als dat iet of wat populariteit begint te winnen gaan ze de laad-elektriciteit ook taxeren want, aja, die moet ook gegenereerd worden en ineens ben je van "eco" man tot milieuvervuiler gebombardeerd.

 

Ze gaan altijd wel iets vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stomme is dat je voor die "vervuilende technologie" en hogere taksen dan geen dikke V8 sound meer zal terugkrijgen, je gaat gewoon met inefficiente batterijen zitten :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren bij Kohl in Aachen in een i3 gezeten. Best geinig die IKEA boordplank :D

Ik zou het nog overwegen als tweede wagen voor de korte ritten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, moesten ze goedkoper en bruikbaarder zijn.

Daarmee bedoel ik. een twizzy is een guitig bakje dat goed meevalt qua prijs, maar spijtig genoeg bijna onbruikbaar is.

de volgende stap is dan een clio (om bij renault even te blijven) maar die kost dan direct meer dan een megane of laguna.....

De opel ampera (of volt) is ook zo ééntje. Wil ik gerust in mijn garage staan hebben maar niet aan die prijs.

(idem voor bmw)

Link naar reactie
Delen op andere sites

EC aangedreven auto's zijn ook niet zo bio friendly als ze laten uitschijnen... Bio fuels hebben meer toekomst. Fabrikanten zullen zich daar meer op focussen.

Een verbrandingsmotor omschakelen naar bio fuel is eenvoudiger dan een compleet nieuwe motor te bouwen rond een concept waar de wereld nu voor juicht als ware het walhalla, en binnen enkele jaren uitspuwt omdat de brandstof via nucleaire weg dient opgewekt te worden.

Of gaan we allemaal een windmolen in onze tuin zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze omschakelen naar biobrandstoffen, hoe gaan ze dan in hemels naam die uitstootnormen halen, op den duur?

 

Tenzij de gehele line-up allemaal geblazen driecilindertjes heeft, en er dan nog ergens één hyperdure superhybrid starship enterprice hypersportwagen... :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze omschakelen naar biobrandstoffen, hoe gaan ze dan in hemels naam die uitstootnormen halen, op den duur?

 

Dat is een andere discussie natuurlijk, maar biodiesel lijkt mij op korte termijn voor Europa de meest voor de hand liggende eco optie, 20% minder CO2 en fijn stof, bio afbreekbaar en komt van hernieuwbare bronnen. Bijna iedereen heeft hier al een diesel dus plots gaat heel europa met 20% CO2 omlaag ipv geleidelijk aan door het vervangen van oude auto's. Enkel de filters moet je regelmatiger vervangen, enfin zo werd mij onlangs verteld door mijn hippie Lyft chauffeur met een Bora TDI op biodiesel.

Het zou ook een pak goedkoper moeten kunnen, maar met onze verspilzuchtige overheden moet je daar niet op rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop alvast zo snel mogelijk een E39 M5 en een Jag F-Type V6S om bij te houden ^_^. Zijn er manieren om benzine lange tijd en in grote hoeveelheid veilig op te slaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot je ermee op baan wil. :rolleyes: Ik zie over een jaar of 10 écht bepaalde groenen en sossen in staat om je fysisch de weg te blokkeren en de les te komen spellen omdat je met een oude, dure, asociale, vervuilende auto rijdt. :rolleyes: :angry: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biobrandstoffen zijn geen oplossing, al was het maar omwille van het negatieve effect ervan op onze voeding door de productie ervan. En een verbrandingsmotor is nogal inefficient. Elektrisch is efficiënter, voor zolang je een acculading hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot je ermee op baan wil. :rolleyes: Ik zie over een jaar of 10 écht bepaalde groenen en sossen in staat om je fysisch de weg te blokkeren en de les te komen spellen omdat je met een oude, dure, asociale, vervuilende auto rijdt. :rolleyes: :angry:

Ik denk dat niet, voor zover die auto's niet een meerderheid vormen. Niemand sprong voor die stinkende Toyota in die onze groene vriend Wouter Van Besien naar de koning voerde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biobrandstoffen zijn geen oplossing, al was het maar omwille van het negatieve effect ervan op onze voeding door de productie ervan. En een verbrandingsmotor is nogal inefficient. Elektrisch is efficiënter, voor zolang je een acculading hebt.

 

Ze zijn efficiënt op verschillende vlakken. Elektrische zijn 'koud' en bij lage snelheden efficiënt, verbrandingsmotoren zijn dan weer belachelijk efficiënt op hoge en constante snelheden. Net waar een elektrische motor veel van z'n rijbereik gaat verliezen.

In dat opzicht is een hybrid wel tof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zeker niet te klagen over een hybride. Maar de hybrides waar ik mee heb gereden, leden allemaal aan het feit dat ze gewoon geen goeie rij-eigenschappen hadden voor mij. Zo een RX400h lijkt super, tot je torque steering voelt omdat de verbrandingsmotor enkel de voorwielen aandrijft en de elektromotoren enkel de achterwielen. En als je tering naar de nering zet, dan moet je toegeven dat zo een hybride in normaal gebruik nauwelijks minder verbruikt als je niet de luxe hebt om elke dag maar 50km te moeten doen, liefst niet op de snelweg, en thuis in een stopcontact kan steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zeker niet te klagen over een hybride. Maar de hybrides waar ik mee heb gereden, leden allemaal aan het feit dat ze gewoon geen goeie rij-eigenschappen hadden voor mij. Zo een RX400h lijkt super, tot je torque steering voelt omdat de verbrandingsmotor enkel de voorwielen aandrijft en de elektromotoren enkel de achterwielen. En als je tering naar de nering zet, dan moet je toegeven dat zo een hybride in normaal gebruik nauwelijks minder verbruikt als je niet de luxe hebt om elke dag maar 50km te moeten doen, liefst niet op de snelweg, en thuis in een stopcontact kan steken.

 

Voor mij doet een hybrid het ook niet... Geeft me een onvolmaakt rijgevoel met dat geswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot je ermee op baan wil. :rolleyes: Ik zie over een jaar of 10 écht bepaalde groenen en sossen in staat om je fysisch de weg te blokkeren en de les te komen spellen omdat je met een oude, dure, asociale, vervuilende auto rijdt. :rolleyes: :angry:

 

Ik zal nog een G63 AMG toevoegen aan mijn lijstje dan :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing lijkt me voor de hand - zorg er voor dat je op een milieuvriendelijke manier een milieuvriendelijke brandstof kan produceren.

De infrastructuur ligt klaar, schakel tankstations etc over op waterstof of iets dergelijks. Maar dus geen waterstof geproduceerd met steenkool.

 

Bekijk volgende grafiek even: http://www.withouthotair.com/c20/page_128.shtml (schitterend boek trouwens)

Ook al is het een concept van een paar jaar oud, 't is niet de oplossing.

Waterstof maken door elektrolyse is trouwens ook niet zo efficiënt, los van het feit of je het achterof door een brandstofcel of een verbrandingsmotor stuurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EC aangedreven auto's zijn ook niet zo bio friendly als ze laten uitschijnen... Bio fuels hebben meer toekomst. Fabrikanten zullen zich daar meer op focussen.

Een verbrandingsmotor omschakelen naar bio fuel is eenvoudiger dan een compleet nieuwe motor te bouwen rond een concept waar de wereld nu voor juicht als ware het walhalla, en binnen enkele jaren uitspuwt omdat de brandstof via nucleaire weg dient opgewekt te worden.

Of gaan we allemaal een windmolen in onze tuin zetten?

 

Biobrandstoffen hebben totaal geen toekomst.

Productie en consumptie zitten op een totaal verschillende schaal.

Ooit eens een berekening over gelezen, morgen snor ik ze op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid