Ga naar inhoud

Overweeg je om volledig elektrisch te rijden?


gTa

  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Neem je voor je aanstaande auto's een volledig elektrische auto (mee) in overweging?



Aanbevolen berichten

Dus we hebben een sportkar nodig met een range van 200km voor daily use, en een verbrandingsmotor voor als het echt nodig is. Een fisker karma dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(...) ondertussen heeft Europa al gestemd voor 95g CO2 in 2020,het zou mij verwonderen dat ze een 3L daar nog in kunnen laten passen. Hopelijk is er tegen dan een systeem dat sportwagens belast in functie van het gebruik, maar in Europa is de auto al altijd een melkkoe geweest.... blijven dromen  :(

Dat eerste: godverdomme. :cry:

 

http://www.emis.vito.be/artikel/agreement-reached-cutting-co2-emissions-cars-further-2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

350km is niks... daar kan je niet eens mee naar de Ardennen en terug, een standaard daguitstap noem ik dat.

 

Dat is ongeveer wat ik gemiddeld uit 1 tankbeurt haal  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Idd, plots begrijp ik waarom BMW zo hard inzet op de i3 en i8, supercredits verdienen en de gemiddelde uitstoot naar beneden brengen om de M modellen te mogen blijven verkopen. Ik denk op termijn dat de 6/8 cylinder BMW's uit het "gewone" gamma gaan verdwijnen en enkel nog in M gaan blijven bestaan, enfin ik hoop dat ze nog gaan blijven bestaan, tout court.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ongeveer wat ik gemiddeld uit 1 tankbeurt haal  :roll:

 

Ja, maar een paar minuten tanken en je kan er weer tegenaan. Hoe ver je geraakt op 1 dag hangt dus gewoon af van hoe snel je rijdt, en eigenlijk niet van het rijbereik. Bij een elektrische auto is dat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je niet kan "tanken" binnen de 5 minuten: NO FUCKING WAY.

 

Ik loop constant met stress rond voor dat opladen een bekommernis meer. Vandaar dat ik niet versta dat men blijft inzetten op puur electrisch, vandaag vind ik dit absoluut niet ver genoeg staan om voor zoiets te kiezen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar een paar minuten tanken en je kan er weer tegenaan. Hoe ver je geraakt op 1 dag hangt dus gewoon af van hoe snel je rijdt, en eigenlijk niet van het rijbereik. Bij een elektrische auto is dat anders.

 

Hoe ligt dat anders bij elektrisch? Hoe dieper je uw gaspedaal drukt, hoe sneller je tank/batterij leeg is, dat is niet anders bij elektrische auto's hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ligt dat anders bij elektrisch? Hoe dieper je uw gaspedaal drukt, hoe sneller je tank/batterij leeg is, dat is niet anders bij elektrische auto's hoor..

 

Dat geldt inderdaad voor beide. Maar hetgeen anders is, is het tanken zelf. Het is vrij simpel: een Tesla Model S bijvoorbeeld haalt maximaal 58 miles range per uur opladen volgens de officiële gegevens, en dat is dan nog enkel via een twin charger (http://www.teslamotors.com/charging#/outlet). Dat is belachelijk weinig. De duur van de tankbeurt bepaalt dus hoe ver je geraakt op een dag, bij diesel- en benzinemotoren niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tankstation-netwerk dat al 100 jaar ontwikkeling achter zich heeft vergelijken met de beginselen van elektrisch rijden is natuurlijk ook niet helemaal fair.  Beeld je in dat elke pomp dat er nu is een dikke supercharger is, en het wordt al een pak realistischer.  

 

Ik ben ook helemaal geen fan van elektrisch rijden omwille van de beleving, maar ik vrees dat die dingen al veel verder staan ondertussen dan iedereen denkt...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla Model S bijvoorbeeld haalt maximaal 58 miles range per uur opladen volgens de officiële gegevens, en dat is dan nog enkel via een twin charger (http://www.teslamotors.com/charging#/outlet). Dat is belachelijk weinig. De duur van de tankbeurt bepaalt dus hoe ver je geraakt op een dag, bij diesel- en benzinemotoren niet.

 

Dat is de thuislader, ze zijn een netwerk van Tesla oplaadstations aan't uitbouwen (al 19 in Europa). Die laden op 20min 50%, op 1u 100% en in de nabije toekomst kan je daar langsgaan voor een battery swap op 90 seconden. Die superchargers is hetgeen Tesla uniek maakt en waarom ik op dit ogenblik geen ander merk EV zou overwegen. Enfin ik zou op dit ogenblik ook geen EV kopen, maar over 5-6 jaar hebben we de keuze misschien niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Eigenlijk best goed... Als elektrische kisten een range hebben van 300km, dan moet misschien 2% van de commuters effectief tanken. Dus dan heb je al geen grote voorraad meer nodig.

 

Bring it on, zou ik zo zeggen... alleen gaat het geweldig saai zijn want:

- Geen motorgeluid (maar dat is geen verlies tov mijn huidige firmadoos)

- Geen versnellingsbak meer

- Regeneratief remmen, dus slecht pedaal gevoel

- Hoog gewicht, lage prestaties

 

Maar om mee naar brussel te rijden....why not

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al een aantal keer gezegd, zou ideaal zijn als 2e wagen maar heeft daar concurrentie van spotgoedkope karren en dan is het onbetaalbaar.

Meer zelfs, voor meer dan 95% van de verplaatsingen die wij nu doen zou dat prefect gaan. Maar die laatste %'tjes he ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er echt niks op tegen hebben moest mijn vrouw een i3 hebben en ik in een elektrische motorfiets en hybride 911 zou kunnen rijden. De voordelen van naft, de voordelen van elentriek. Het probleem stelt zich inderdaad bij +300km bij zo een Tesla, ondanks de snelladers die men nu in NL en De heeft gezet. Maar een hybride 911 aansluiten aan een pries bij de lokale McDonalds... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die 5% zijn andere oplossingen voor he.

Auto huren, openbaar vervoer, vliegvakanties,....

Dat is zo. Maar vraagt wel om een mentaliteitswijziging natuurlijk. Gaan nu altijd met de auto op vakantie met onze campingcar er achter. Dat is dan al ondenkbaar om maar en vb te noemen en zo zijn er nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW bied een leasing van de i3 aan waarbij je gedurende bepaalde perioden in het jaar je i3 kan inruilen tegen een normale BMW, voor op reis te gaan en zo...

Lijkt interessant, maar iedereen gaat die dan toch in dezelfde weken nodig hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de thuislader, ze zijn een netwerk van Tesla oplaadstations aan't uitbouwen (al 19 in Europa). Die laden op 20min 50%, op 1u 100% en in de nabije toekomst kan je daar langsgaan voor een battery swap op 90 seconden. Die superchargers is hetgeen Tesla uniek maakt en waarom ik op dit ogenblik geen ander merk EV zou overwegen. Enfin ik zou op dit ogenblik ook geen EV kopen, maar over 5-6 jaar hebben we de keuze misschien niet meer.

Die superchargers is niet enkel uniek voor Tesla hoor. Een A3 of een E-Golf of E-up heeft ook een snellaadsysteem waarmee je in 30min 80% van je capaciteit geladen hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tankstation-netwerk dat al 100 jaar ontwikkeling achter zich heeft vergelijken met de beginselen van elektrisch rijden is natuurlijk ook niet helemaal fair.  Beeld je in dat elke pomp dat er nu is een dikke supercharger is, en het wordt al een pak realistischer.  

 

Ik ben ook helemaal geen fan van elektrisch rijden omwille van de beleving, maar ik vrees dat die dingen al veel verder staan ondertussen dan iedereen denkt...  

 

Absoluut. De tests die er al zijn van de Model S spreken boekdelen.

En dat in welke tijdspanne?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die superchargers is niet enkel uniek voor Tesla hoor. Een A3 of een E-Golf of E-up heeft ook een snellaadsysteem waarmee je in 30min 80% van je capaciteit geladen hebt...

<br />Ja, maar voor ruwweg 1/3e van het bereik van de model S, niet echt om over naar huis te schrijven ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen. Geen elektrische kar voor mij. Zelfs geen golfkarretje. Trouwens, moeten we dan niet allemaal kaartjes tussen onze wielen steken voor een betere sound?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou 1/3 van de kostprijs van een kleine benzinewagen zijn. Maar batterijen zouden tss 5 en max 20 jaar meegaan, je winst zou wel eens rap weg kunnen zijn laat staan dat je na de garantieperiode kosten hebt aan aandrijving etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn eigenlijk dingen die je vandaag moet leasen op de firma, dat soort karren.

Gigantisch aftrekbaar, amper VAA, en opladen kost je geen hol want of op je gewoon elektriciteitsnet thuis of gratis op kantoor/laadpaal/...

En als ge chance hebt hier en daar nog een subsidie erbij.

En door de lease geeft ge da spel na 4 jaar gewoon terug, wat kan u die batterij dan bommen.

Binnen 5 jaar is het te laat. Als dat iet of wat populariteit begint te winnen gaan ze de laad-elektriciteit ook taxeren want, aja, die moet ook gegenereerd worden en ineens ben je van "eco" man tot milieuvervuiler gebombardeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid