Ga naar inhoud

Overweeg je om volledig elektrisch te rijden?

43 leden hebben gestemd

1. 1. Neem je voor je aanstaande auto's een volledig elektrische auto (mee) in overweging?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bekijk volgende grafiek even: http://www.withouthotair.com/c20/page_128.shtml (schitterend boek trouwens)

Ook al is het een concept van een paar jaar oud, 't is niet de oplossing.

Waterstof maken door elektrolyse is trouwens ook niet zo efficiënt, los van het feit of je het achterof door een brandstofcel of een verbrandingsmotor stuurt.

Ik leid af uit die grafiek dat we beter vliegtuigen kopen.

Geplaatst:

Ze zouden al moeten beginnen met diesel af te bouwen.

wat doe je dan met de geproduceerde diesel?

Geplaatst:

Bekijk volgende grafiek even: http://www.withouthotair.com/c20/page_128.shtml (schitterend boek trouwens)

Ook al is het een concept van een paar jaar oud, 't is niet de oplossing.

Waterstof maken door elektrolyse is trouwens ook niet zo efficiënt, los van het feit of je het achterof door een brandstofcel of een verbrandingsmotor stuurt.

is = zijn.

Anders moet je op dit moment ook absoluut niet met een electrische wagen rijden.

Geplaatst:

Elektrisch is toch aantoonbaar minder verbruik? Dat tegen die waterstof-BMW...

Geplaatst:

Niet echt interesse...

Uren wachten tot de batterij opgeladen is, lijkt me niet echt iets om naar uit te kijken...

En wat betreft groen rijden, de stroom komt nog steeds uit fel vervuilende centrales... Is het probleem verleggen ipv oplossen.

Geplaatst:

Biobrandstoffen hebben totaal geen toekomst.

Productie en consumptie zitten op een totaal verschillende schaal.

Ooit eens een berekening over gelezen, morgen snor ik ze op.

Dat is inderdaad gebaseerd op wat we vandaag weten/ontwikkeld hebben. Er is, sinds het ontstaan van de EC rage, nergens een doorontwikkeling. Lobbyisten en de macht van de VAE zitten daar ook voor iets tussen...

Geplaatst:

En 'k ga het geen twee keer zeggen!!!

Geplaatst:

is = zijn.

Anders moet je op dit moment ook absoluut niet met een electrische wagen rijden.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met dat eerste?

Het punt is gewoon dat je een efficiëntieberekening moet doen van bron tot 'uitlaat'. Waterstof daar tussen schakelen als energiedrager is op dit moment inefficiënt, vergeleken met batterijen.

Dat is inderdaad gebaseerd op wat we vandaag weten/ontwikkeld hebben. Er is, sinds het ontstaan van de EC rage, nergens een doorontwikkeling. Lobbyisten en de macht van de VAE zitten daar ook voor iets tussen...

De verbetering zal immens moeten zijn. De berekening die ik ooit las, gaf aan hoe breed de velden naast de weg zouden moeten zijn, aan de hand van de energie die verbruikt werd per meter weg (aantal auto's per oogstcyclus, snelheid, ...).

Exact weet ik het niet meer, maar het ging over kilometers.

Zelfs met algen is het nauwelijks haalbaar: http://www.withouthotair.com/cD/page_285.shtml

Geplaatst:

Blijkbaar gaan auto's binnenkort 'sailen', motor schakelt uit wanneer je voet van de gas is. Zoals de Cayenne Hybrid al doet. (Ik herinner me een youtubevideotje van Henry Catchpole van evo, maar vind het niet meteen terug)

Gasgevoel nul, als ze op zo'n manier richting 95g in 2020 willen komen...

Ik zie de autoliefhebbers geen elektrische auto kopen, en de niet-liefhebbers ook niet, want het gaat te duur/te omslachtig blijven, en gewone benzine-ketels worden ook zuiniger.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik ben vorige week met de Tesla gaan rijden. Zalige wagen! Wij rijden +/-30km/dag en een paar keer per maand +/- 250km. Ideale wagen ook voor met kinderen. Er is evenveel ruimte in als in een break.

Deze staat zeken op mijn lijst als mogelijke opvolgers (ook als enige wagen). Ik denk dat er binnen dit en 10 jaar zeker de helft van de verkochte wagens elektrisch gaan zijn. Dit is echt de toekomst. Ga ermee rijden en je zal overtuigd zijn dat het in deze richting gaat gaan ;-).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dan vergeet je de prijs nog he:unsure:

Mij zegt het in elk geval niks,nog liever een Audi.

Geplaatst:

Dan vergeet je de prijs nog he:unsure:

Mij zegt het in elk geval niks,nog liever een Audi.

Al mee gereden?

Als je een wagen wilt met een vergelijkbaar vermogen en ruimte dan zal je niet veel vinden dat goedkoper is. Trouwens alle nieuwe technologie is duur en kan alleen maar goedkoper worden naar de toekomst toe. Een 32" LCD tv koste 10 jaar geleden ook meer dan €4000.

Geplaatst:

Ik heb er onlangs ook zitten naar kijken en zou het een waardig alternatief beschouwen voor mijn A7... En dat uit het rijtje van mogelijke vervangers als 6gc, panamera, CLS break, Alpina 5 break en dergelijke

Heeft nadelen en voordelen, maar is in vele gevallen op dezelfde lijn te vinden.

Kort vraagje betreffende je testrit... Gewoon aangevraagd en naar daar moeten gaan. Kan je dat ding testen in het weekend en in je eigen omgeving?

Geplaatst:

Gewoon op de site een testrit aangevraagd en een paar dagen erna hebben ze mij gebeld voor een testrit. Alles zat al redelijk vol dus +/- 3 weken na de telefoon ben ik naar Zaventem kunnen gaan om daar te rijden samen met een verkoper. Mocht je echt de intentie hebben om te kopen kan je misschien eens vragen om de wagen mee te krijgen. Maar dat heb ik eigenlijk niet gevraagd. 

Geplaatst:

elektrisch niet, hybride zou ik wel overwegen.

full elektrisch zal ik rijden als ik niet anders kan.

Geplaatst:

Ik net omgekeerd... Hybride zou ik niet overwegen, geef mij dan maar een deftige motor ipv een matige motor en een matige elektro...

Ofwel een deftige klassieke ofwel een full elektrische. Die tussen de twee zooi is nog meer compromis dan die andere 2...

Geplaatst:

Volvo V60 D6 bijv vind ik niet écht matig hoor.

Geplaatst:

Ja zo'n panamera e-hybrid rijdt ook niet matig of slecht hoor... Maar je hebt nadelen van de combinatie die je niet hebt bij het puur een of andere rijden (elektrisch of verbranding) en ik zie niet meteen voordelen van zo'n hybride tegenover een pure...

Geplaatst:

Hybride vind ik ook maar niks. Het neemt de voordelen van puur elektrisch weg en in combinatie van een brandstof motor neemt het ook extra ruimte in en voegt het gewicht toe. Ik vind het maar een tussen oplossing om de CO2 uitstoot op papier lager te krijgen. 

Geplaatst:

Ik net omgekeerd... Hybride zou ik niet overwegen, geef mij dan maar een deftige motor ipv een matige motor en een matige elektro...

Ofwel een deftige klassieke ofwel een full elektrische. Die tussen de twee zooi is nog meer compromis dan die andere 2...

Porsche 918.

Pas in mijn garage, al nagemeten!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Pas of Past????

Gisteren die aflevering van TG met die mclaren P1 gekeken en ja...

Geplaatst:

Niet echt interesse...

Uren wachten tot de batterij opgeladen is, lijkt me niet echt iets om naar uit te kijken...

En wat betreft groen rijden, de stroom komt nog steeds uit fel vervuilende centrales... Is het probleem verleggen ipv oplossen.

Op max 30 minuten zit een Tesla S op 80% van zijn capaciteit aan een snellader, thuis duurt het inderdaad wat langer. De stroom komt niet uitsluitend uit vervuilende centrales.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in