Ga naar inhoud

997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3


Porker

997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. 997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3

    • 997.1 GT3 RS
      17
    • 997.2 GT3
      24


Aanbevolen berichten

Geheel hypothetisch!

 

Gegeven de keuze, ga je voor de 3.6 997 GT3 RS, of ga je voor de recentere, krachtigere 3.8 GT3?

 

De prijzen van beiden liggen momenteel zowat op hetzelfde niveau, ik zou het persoonlijk moeilijk hebben om de 3.8 de rug toe te keren, maar ik denk dat de 3.6 RS alsnog het pleit wint.

 

Hij wint het op

  • looks
  • must-have factor
  • waardebehoud

Verliest het op

  • motorisatie
  • leeftijd

De 3.8RS blijft voor mij de absolute 'pick of the bunch', maar speelt duidelijk in een klasse hoger qua prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mk.II

 

De Mk.I RS vond ik altijd een make-up afkooksel van de gewone GT3, met weinig speciaals en plus inzake rijden. En al dat oranje en groen: mijn ding niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeeeel moeilijke keuze, heb ze ooit zelf moeten maken. De ene keer wil je de ene, de andere keer de andere. De ene voor zijn betere stoelen/interieur/koppel van de motor/faceliftlook/Underover look. De andere voor de speciale brede look, fermste carbon achterspoiler/RS logo/iets specialer, lichter...

 

Moeilijk Moeilijk. Als ik er ooit terug ene zou kopen zou het volgens mij een Mk1 RS zijn. Ik weet niet waarom maar een Mk2 RS vind ik maar niets, striping past niet goed ofzo en achterspoiler is "te".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mk.II

 

De Mk.I RS vond ik altijd een make-up afkooksel van de gewone GT3, met weinig speciaals en plus inzake rijden. En al dat oranje en groen: mijn ding niet.

 

Klopt, en een geldig punt als je 'm tegen de 3.8RS uitspeelt. Tegen een gewone 3.8 GT3 heeft 'ie nog net dat beentje voor imo.

 

Je kan dat ook in zwart of GT-silver hebben natuurlijk! 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene voor zijn betere stoelen

Ik zou nooit of te nimmer die brede kuipen willen, die lightweight 'CGT'-kuipjes zijn subliem en zitten mij als gegoten. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurbo de zijne aub :) of de ex van fuel. Maar geen saai grijs of wit.

 

De mkII is sneller dan de mkI RS dacht ik? Dan zie ik geen reden om de RS te nemen, ook al vind ik die eigenlijk een tikkeltje mooier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad not an easy poll, maar het zou bij mij vooral afhangen van de soort kilometers die ik er mee afhaspel.

 

Is het voor redelijk wat kms te doen, voornamelijk roadtrips en een occasionele circuitdag....mk2 GT3.

Is het voornamelijk om te tracken en hardcore mee te rijden...mk1 GT3RS

 

Wegens geen ervaring voornamelijk gebaseerd op veronderstellingen na het bekijken van ettelijke filmpjes en lezen van reviews.

 

Puur op beauty? mk1 GT3RS kermit edition

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, en een geldig punt als je 'm tegen de 3.8RS uitspeelt. Tegen een gewone 3.8 GT3 heeft 'ie nog net dat beentje voor imo.

 

Je kan dat ook in zwart of GT-silver hebben natuurlijk! 8)

Een beentje voor, qua rijden? <_<

 

Zwart, bah. En zilver, oké als de oranje striping er af mag ... en dat vind ik dan zelf zonde voor de heritage.

Nah, die Mk.I GT3 RS zal nooit m'n favoriet worden, vrees ik. Voor mij 10 keer liever een Mk.II Clubsport, dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij graag de .1 RS, omdat ik vermoed dat die kortere boite-verhoudingen heeft?

De .2 GT3 is een waaaaan-zinnig vette kist, maar die verhoudingen vond ik altijd al iets te lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb redelijk wat tijd in beide doorgebracht, zoals met simpele mods als met vergaande mods (jaja, jokke, dat was vergaand!!!)

 

Voor mij de MK2 CS graag. De motor is in het middengebied gewoon een pak voller en pakt gewoon beter op. Daarnaast het chassis dat op een of andere manier zoveel soepeler en homogener is. Het is echt raar hoe groot dat verschil is in compliance. Het vangt alles wat oneffenheden is gewoon beter op, zowel op de openbare weg als op circuit bij zowel snel als traag ...

De GT2 kuipen zijn gewoon de meest perfecte zetels waar ik ooit al heb in kunnen plaatsnemen.

Graag in het rood als het even kan :)

 

 

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik een zwak heb voor de MK1 RS. In het groen blijft dat toch gewoon een ubervette stance hebben!

En één van de grote voordelen van de mk1 tov de mk2 voor mensen zoals ons (die er duchtig gebruik van gaan maken) is toch het ontbreken van die klote centrelocks. De marketing kerel die dat er heeft door gekregen mogen ze van mijn een kogel door zijn kop jagen. Wat een gepruts is me dat op een daily! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij graag de .1 RS, omdat ik vermoed dat die kortere boite-verhoudingen heeft?

De .2 GT3 is een waaaaan-zinnig vette kist, maar die verhoudingen vond ik altijd al iets te lang.

 

Klopt, maar niet zoveel korter dan je denkt hoor. En een korte pont is snel gestoken op de mk2 ook hé :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad een heel moeilijke. De MK2 heeft inderdaad een iets krachtigere motor, ESP (voor mij als rookie niet onbelangrijk), en is knapper.

In de plaats van Porker zou ik toch voor MK1 RS gaan. Hij kan veel beter sturen dan mij, en zo'n MK1 RS is gewoon exclusiever. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit de keuze moeten maken..... En na alle ervaringen en kennis zou ik terug exact dezelfde keuze maken. Als de reden het verschil in power is of zou zijn..... Zorg dan aub eerst dat je wat kan rijden. Eer je dat verschil ECHT merkt, laat staan nodig hebt, zit je al op een gevorderde niveau.

Trouwens daar is de 3.6 net dat tikje puntiger met die kortere verhouding en doet dat het iets romigere van de 3.8 voor een stuk teniet.

Voor mij is het simpel, de I is gewoon een pak vetter qua looks en net dat tikkeltje meer hardcore. Voor trackgebruik is de ophanging van de I RS trouwens beter.....

Het gebrek aan esp, denk ik, zit vooral tussen twee oren. Er zit Abs op en TC dat geeft meer dan voldoende veiligheid (al had ik die bekommernis toen bij aankoop ook).

De II is wel een stukje aangenamer voor niet circuit gebruik....maar ziet er ook een stukje braver uit.

Waardebehoud RS I gaat stuk hoger liggen!

Ik kan me perfect inbeelden dat het een fotofinish is als je de keuze moet maken .

Voor Porker is die fotofinish niet nodig imo. De RS wint dat met glans vanwege bruter, tikje harder, tikje meer race gevoel

@wax-it wat is zwaar gemod?

- motor niet aan geweest

- tweedehands zaten er iets kortere verhoudingen op en een leuker klankkast

Ik heb bijna heel zijn carrière zo gereden met alleen een aanpassing van de set up, wat iedere tracker wel doet (al was die bij mij wel extreem:))

En laatste half jaar stond die achteraan op unibal vooraan half op unibal, een schitterend mod on track trouwens ! Waar trouwens mee bewezen is dat ophanging belangrijker kan zijn dan paarden.

Aja en nu ik er aan denk iets grotere remmen maar dat was omdat ik op trackdays altijd de helft van de dag in standaard reed en in de namiddag slicks op legde. Iets wat je trouwens probleemloos kan op een standaard MKIrs en je een extra sensatie schenkt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Jokke_vlo Nu ga je me toch niet zeggen dat er amper aangekomen is hé. Jouw GT3 reed alsof het een exige was, korte pont, en de giftige uitlijning / ophangingmods hebben ervoor gezorgd dat die echt niets meer te maken had met een OEM GT3 RS. Fak man, elke keer ik ermee reed liep het zweet me van het lijf ... prachtig om doen maar je moest er GVD elke second met je kop bij zijn :P

 

@@ir_fuel zijn kar was na de manthey uitlijning ook een stuk scherper geworden, maar dat was toch nog niet te vergelijken met de jouwe hoor. Fuel zijn kar kon je nog min of meer rustig rijden op de openbare weg ... hmm, ik vraag mij eigenlijk af wat wij verstaan onder rustig, want ik denk dat dat voor alle andere weggebruikers INSANE moet zijn geweest :lolz:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid