Ga naar inhoud

997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3


Porker

997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. 997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3

    • 997.1 GT3 RS
      17
    • 997.2 GT3
      24


Aanbevolen berichten

How how Harris heeft zeer duidelijk verwezen naar manueel.... Tussen de lijnen lezen he ;) Ik snap perfect wat Bert wil zeggen en hij heeft gelijk.

Edoch zou ik ook richting 991GT3 gaan om bepaalde redenen die eigenlijk niet zozeer met rijplezier op zich te maken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af wat Harris in the end zou kiezen als je hem voor de keuze zet tussen 997mk2RS en 991GT3.

Persoonlijk denk ik dat hij in the end toch voor het eerste zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de GT3 mkII. Ik vind deze een pak knapper en kan bijlange nog niet zo goed rijden om het verschil te voelen met een RS.

Wat zijn eigenlijk de visuele verschillen tussen een Gt3 mk1 en een Gt3 mk2?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Chris Harris vindt de GT3MK2 3.8 zijn beste auto

Ik kan nu niet direct het filmpje vinden waar hij dat zegt maar het was een drive filmpje

Het was een eindjaarfilmpje

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de achterlichten, velgen en spoiler doen het hem voor mij. Ook het front natuurlijk.

Het verschil is mij marginaal, 'k zou zeker op basis daarvan mijn keuze niet beïnvloeden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Chris Harris vindt de GT3MK2 3.8 zijn beste auto

Ik kan nu niet direct het filmpje vinden waar hij dat zegt maar het was een drive filmpje

Het was een eindjaarfilmpje

Dat was een 4.0 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke keuze. Mag ik voor optie 3 gaan, nl. 996 GT3 CS en dan wat Manthey performance goodies toevoegen?

Is voor mij de eerste van een gans nieuwe generatie Porsches met de legendarische Mezger in en tevens nog net iets puurder dan de 997-generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo herinnerde ik het mij ook. Ik denk dat hij ook voor de 997 gaat, getuige zijn laatste opiniestuk op PH over de 991 GT3 met PDK.

Maar dat is dan ook eerder purisme dan de beste optie te kiezen. In zijn rijfilmpje van de 991 GT3 zei hij dat die auto eigenlijk niet kan werken met manuele bak, omdat de rest zo snel gaat dat je eigenlijk niet kan volgen met een manuele bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat om plezier, purisme is hier precies iets verwerpelijk en een etiket dat je krijgt opgeplakt als je het allernieuwste niet het allerbeste vindt.....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijken vanaf .... tot 5.30

 

Dankt u

 

 

GT3rs met manthey stukken erop

Ik heb dus deels gelijk

 

Ik dacht dat je hiernaar verwees met 'eindejaarsfilmpje'

 

http://www.youtube.com/watch?v=Jv0Gr5gz1Gw

 

Los daarvan, niemand betwist hier dat een 3.8 RS de beste keuze is maar die speelt een prijsklasse hoger, dat doet hier niet terzake.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat om plezier, purisme is hier precies iets verwerpelijk en een etiket dat je krijgt opgeplakt als je het allernieuwste niet het allerbeste vindt.....

De dag dat Wooter niet zelf meer moet sturen, maar gewoon kan slapen tot bestemming in zijn zelrijdende kist, en dan uitstappen, maakt hij met kwijl uit zijn mond een tiental excelletjes.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag dat Wooter niet zelf meer moet sturen, maar gewoon kan slapen tot bestemming in zijn zelrijdende kist, en dan uitstappen, maakt hij met kwijl uit zijn mond een tiental excelletjes.

Voor woon-werkverkeer zeker en vast!

Wat betreft PDK vs manueel... Alles zelf doen is plezant, maar het gaat erover als een automatische boite het beter en sneller doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die beweren dat een mk1 RS "puurder" is dan een mk2 GT3 mogen mij dan toch eens uitleggen waar dat "puurder" zit.

 

Het enige wat daar "puurder" aan is is het enkelmassa-vliegwiel. De spoorbreedte en spoiler hebben geen bal met "puurheid" te maken. Trouwens, over die spoorbreedte. Je heb die om te beginnen enkel achteraan en de bandenmaten zijn identiek aan de GT3. De mk2 RS, die heeft een veel groter spoorbreedte voordeel met een bredere kont + bredere voor- en achterbanden.

 

En laten we dan ook niet vergeten dat een breder spoor ook een aantal nadelen met zich meebrengt, namelijk meer luchtweerstand + minder wendbaar in de tragere bochten.

 

Wat de gearing betreft. Jokke zijn bak vond ik erover voor op circuit. Die schakelde 3 keer zoveel per ronde dan ik, met zijne korte pont, en schakelen is sletig, zelfs met tussengas. En het voordeel zit hem dan ook in de tussensprints (en dan moet je er ook mee kunnen werken want oversturend elke bocht uit komen gaat je niet sneller maken) want op een lang recht stuk (pakweg naar Combes) is het haasje over in functie van wie wanneer schakelt. Ik heb daar genoeg data van onze autos van liggen om dat te kunnen vergelijken.

 

De mk2 heeft trouwens betere remmen dan de mk1 RS. En daar moet je ook niet over zeveren Jokke, want daar was Luc het ook mee eens (zelfs zonder slicks) dat ze quasi altijd op getrackte RS'en de 380mm setup staken vooraan. Mijn Cup heeft 350 vooraan maar die heeft ook ettelijke honderden kilo's minder te stoppen.

 

De enige pest aan die GT3 mk2 zijn de centerlocks imo. Een hoop gedoe en materiaal voor nodig, voor nul meerwaarde. Ik heb op mijn Cup "echte" centerlocks en dat is een gemak, maar die op de straatauto zijn gewoon een PITA.

 

En ge kunt lachen met elektronica en dat voor jeanetten vinden, maar op de Nordschleife vond ik het toch aangenaam dat meneer PSM mij eventueel zou kunnen redden moest het mis gaan. Op alle andere circuits zette ik alles af. Het gaat per slot van rekening over veel geld om in den decor te parkeren.

 

Volgens mij is trouwens de ophanging van de MK2 GT3 beter geschikt voor het Nordschleife werk dan dat van de mk1 RS, niet omdat die van de mk2 veel meer compliant is gemaakt.

 

 

 

Maar in the end zitten we te vitten over details (behalve die centerlocks dan), want gelijk welke GT3 is een feest om te rijden, zelfs een 996 mk1.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Juiste conclusie Fuel. Als ik ooit terug een GT3 zou kopen dan zou het wrslk wel de .1 RS zijn puur qua looks en "verzamelwaarde". Ik denk dat de Mk2 ook nog iets makkelijker snel te rijden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

t is maar wat je makkelijker noemt. Het is nu niet dat het verschil tussen de 2 groot is. Denk dat je kan stellen dat een 997 makkelijker snel te rijden is dan een 996, en dat een 991 makkelijker snel te rijden is dan een 997. Mk1 of Mk2 gaat daar weinig verschil in maken IMO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel jij bekijkt vanuit jouw ervaring ik de mijne en dat scheelt idd in punten en komma's. De vering van de MKII is zeker beter voor de NS, die van de RS MKI beter voor circuit. Voor de rest gaat het idd over punten en komma's. Dat breder spoor heeft zeker impact, praat er maar eens over met Luc .

Mijne korte pon was idd te kort :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid