Ga naar inhoud

997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3


Porker

997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. 997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3

    • 997.1 GT3 RS
      17
    • 997.2 GT3
      24


Aanbevolen berichten

Andere ervaringen met de auto maar ik heb dan ook het voordeel om in de polders te wonen.

Ik zou echt niet weten waarom je altijd 200 zou moeten rijden en de auto is comfortabel genoeg om toch je vals gebit niet altijd te moeten terugsteken

Mja ik weet wat je bedoelt maar dat bedoel ik niet. :D Nevermind, het kan perfect maar je moet zien waar je prioriteiten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen al naar beiden hun kontje kijken helpt :D

Qua power idd niet veel plus, qua ophanging, spoorbreedte toch wel serieus verschilleke. Probleem van velen onder ons is dat we altijd over prestaties bezig zijn en dan kijken we naar 0-100, pk en NM.

Maar als je probeert om eens die bril af te zetten gaat er een hele, interessante, wereld open. Afstelling, ophanging, gewicht, spoorbreedte en de invloed dat die zaken hebben op het rijgedrag, prestaties van je wagen.

Die brede kont gebruiken om de bocht nog wat uitdagender te nemen ....... :inlove:

Het verschil in sturen en scherpte :inlove:

Het verleggen van grenzen door een betere (afstelling) vering :inlove:

En dat zijn dingen die de prestaties van je wagen MEER beïnvloeden dan 35pk extra, believe me (en niet alleen op "circuit").

We zien dat ook bij de afstelling van onze racewagen, wij komen aan de motor gewoon niet (meer) aan, maar werken met kortere diffs, uitlijning, andere verhoudingen van de boite....... de verschillen dat die dingen opleveren zijn oneindig veel groter, niet alleen in rondetijden maar ook in het plezier dat je aan de wagen hebt.....en dan zwijg ik nog over het verschil in betrouwbaarheid.

Ik ontken niks van wat je zegt, maar ik ben niet het type dat zich focust op kwartetspel-0-tot-100-cijfertjes, J. Daar sprak ik dus niet over. En alhoewel ik niet kan vergelijken (zoals jij), ben ik wel zo vrij om voort te gaan op tientallen reviews die mij uiteindelijk die veronderstelling doen maken in de volste overtuiging dat ze grotendeels terecht is. En alhoewel ik allerminst een doorsnee chauffeur ben qua goestingskes zit ik nog mijlen verwijderd van jouw erg extreme (=/= verkeerd of absurd of wat dan oom!) visie.

Voor mij biedt de mk.II meer inzake rijden, plezier en deugdelijk eigenaarschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook voor de mk2 gekozen door de (beperkte) inzetbaarheid als daily. Als collectorsitem of echt puur tracktoy zou ik voor de RS gaan. Alhoewel het nog af te wachten valt wat het waardebehoud gaat worden van de mk2, omdat dat de laatste Mezger gaat zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor waardebehoud ga je in elke jaargang voor de RS moeten gaan, zeker weten.

 

Kijk maar naar 996RS vs 996GT3, maar geldt nu ook al voor de 997 GT3RS  MKI en die moeten nog echt "oud" worden. 

No way dat een "gewone" GT3 een slimme zet is als het om waardebehoud gaat. My 2cents 

 

Daily use: akkoord. Ik snap niet hoe we zoveel over daily use en GT3 praten.... wist niet dat er hier zoveel die hards zaten, aangenaam verrast :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de geïnteresseerden, nog een stukje opinie van iemand die koos voor de .2 GT3

 

 

Both cars are identically in performance. Some say, that the 997.2 is a tad bit more direct in steering, and has better suspension and more power... but tbh it's probably so minor that it can be neglected (if it were true to begin with).
 
The RS' main argument is that it's got the "RS" badge. However, you should not forget, that the RS of the first generation (the MK1) has not been as good a package as the RS-badge would make you believe: It had the same power as the regular 997.1 GT3 and not much else mechanical wise except for maybe the single flywheel. (Let's forget about the sexy widebody for a min. ;)) IMO, the MKI RS was more of a marketing package that cost RS-money. 
The MK2 RS on the other hand has much more to offer and would be worth the extra money in my view. 
 
 
Disadvantages : the 997.1 and 997.2 regular GT3s are bullet proof. Some mk1 suffer from RMS leaks, which is an expensive fix, because you have to uninstall the whole transmission housing (a 10 hours job). The Mk2 in its regular form has no known weakness as far as I know... the only problems this model has is the dreadful Center lock (more about this further below). The mk2 RS have had a few problems with the intake, where a few models went up in flames I think... it has since been fixed by a Porsche recall. 
 
 
All GT3s are very reliable. You can always be unlucky with whichever GT3...but in general, they will last and are awesome and the main reason why I changed from Lotus to Porsche.
 
Why did I buy a 997.2 ? well, I always liked this model much more than the busy looking front of the 997.1. The RS was tempting because of its wide ass but that was about it. I wouldn't go much by the resale value, because I think they will be similar, maybe the RS will hold its value a slight bit better, but it wouldn't make much difference if you put a few miles on it (and track the car) anyway.... If it's resale value, than you should buy a 4.0 RS ;) that one will hold its value. All other models are for taking to the track and abuse 'em ;)
 
 
The biggest disadvantage of the Gen2 is the CL. Porsche has released a document in which it says that you have to replace hubs every 7k km of track use etc.... you can find the document on the internet and also read much about it in the forums, I suggest you check rennlist, there is a sticky. 
There is an easy solution to this : you can convert to 5-lugs, which I will probably do next season. It costs only 2k eur + wheels. You can even sell your OEM wheels and buy aftermarket wheels (BBS or OZ) for the same money... it's a cheap insurance and you will never ever lose a tire on the track. Let's also not be too paranoid about 3 cars that have had problems. In the beginning the lugs were all tightened at 500 Nm, and Porsche has offered 2 recalls. The first was new lugs , the second new hubs (from the RS model) and tightened to 600 Nm... since then no new problems have occurred. 
 
 
What else.... I can only highly recommend you buy one, it's one hell of a car !!!
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

If it's resale value, than you should buy a 4.0 RS ;) that one will hold its value. All other models are for taking to the track and abuse 'em ;)

 

 

 

mmmm....don't really agree...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmm....don't really agree...

 

Als je het over 997's hebt? De 3.8 RS zie ik waarde behouden, misschien licht appreciëren. Een 3.6 RS zie ik stabiliseren rond 75-80k...

 

996 RS is ondertussen vertrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daarom...lijkt me wat kort door de bocht door te stellen dat enkel de 4.0 RS eveneens gaat vertrekken. Met de huidige pdk evolutie etc zie ik 996RS, 997(RS) mk1 en 2 allemaal op z'n minst stabiliseren. Over resale value zou ik me hoegenaamd geen zorgen maken bij die wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daarom...lijkt me wat kort door de bocht door te stellen dat enkel de 4.0 RS eveneens gaat vertrekken. Met de huidige pdk evolutie etc zie ik 996RS, 997(RS) mk1 en 2 allemaal op z'n minst stabiliseren. Over resale value zou ik me hoegenaamd geen zorgen maken bij die wagens.

Akkoord 'holding its value' is ongelukkig uitgedrukt als het op de 4.0RS aankomt, dat ding zie ik wel stijgen. Een 3.8RS is intussen pakweg amper 20% in waarde gedaald vergeleken met de nieuwprijs, daar is waardebehoud op het huidige niveau al best indrukwekkend. Een 3.6RS heeft een duik van 35% genomen tov. nieuwprijs, goed als je nu instapt, maar duidelijk de minst waardevaste van de boel...

 

Edit: Het spreekt voor zich dat waardebehoud slechts een bonus is bij die karren, het rijden primeert uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij dat de gt3 mk2 RS binnenkort begint te stijgen in waarde ... Dat is gewoon de laatste puur mechanische topkar, de perfectie. Volgens mij gaan kenners ernaar teruggrijpen wanneer de nieuwe technologie te ver gaat en de fun en het gevoel compleet gaat wegnemen van het rijden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar was dat?

 

Het lag nat en we moesten een U-turn maken op de N60 aan de lichten ... twas echt niet de bedoeling ...  c0221.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij dat de gt3 mk2 RS binnenkort begint te stijgen in waarde ... Dat is gewoon de laatste puur mechanische topkar, de perfectie. Volgens mij gaan kenners ernaar teruggrijpen wanneer de nieuwe technologie te ver gaat en de fun en het gevoel compleet gaat wegnemen van het rijden ...

Chris Harris was anders heel lovend over de 991 GT3. Je gaat dus voornamelijk puristen hebben a la PJH die daar voor gaan betalen, terwijl de rest met geld gewoon aan de PDK gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid