Ga naar inhoud

997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3

997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3  

41 leden hebben gestemd

1. 1. 997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3

• 997.1 GT3 RS
      17
    • 997.2 GT3
      24

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Valt allemaal te zien waar je wilt rijden. Circuits als Ecuyers en Mettet ben je beter af met een smaller spoor bv. Spa en Nordschleife breder spoor.

Geplaatst:

en wat is "beter". Dat valt tussen die 2 auto's amper te meten. Als je er slicks gaat onder beginnen vijzen misschien wel, maar dat is hier het punt niet denk ik.

De veren op de mk2 zijn trouwens harder dan die op de mk1.

Nuja, elke zichzelf respecterende autoliefhebber gooit de OEM prul er onderuit en steekt KW Clubsport denk ik dan.

:D

Geplaatst:

niet volledig on topic, maar kan bijdragen aan discussie: goede Porsche-bron vanop rennteam over de 991 GT3 RS

Erik, Dario and rest of potential 991 GT3 RS buyers,

I asked my P source about few things regarding 991 GT3 RS and info that we got here on rennteam is right on the mark.

BUT... He also told me something little bit disturbing-car will be pretty much most extreme RS so far.

Few remarks from his email:

"If you plan to use it as daily driver forget about it. Car is very extreme and not designed at all for daily usage. It is ultimate weekend toy for deserted windy road or fast laps around the Ring. Dry tarmac is essential for new RS since tires are even more extreme in design then the ones on GT3."

"Normal GT3 is way better choice for normal usage, although even it is not the best choice for daily driver job."

"Price wise new RS will be around €40K more on domestic German market and car will be pretty basic in standard equipment. There will be very limited exterior colors choice, same about wheels."

Geplaatst:

"Tires" enfin dat lijkt me nu toch echt geen argument. Alsof die oem banden een eventuele reden tot niet aankoop zijn of om de auto "te extreem" te vinden......

Een non argument dat kan tellen.

Ik zie het al voor mij.

Miljaar ik heb 200.000 euro op zak en zou de RS wel willen, maar die banden doen hem de das om.

Leuke toogpraat :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Tenzij ze in Duitsland geen andere banden homologeren natuurlijk. Dan zit je daar als Duitser in principe aan vast

Geplaatst:

"Tires" enfin dat lijkt me nu toch echt geen argument. Alsof die oem banden een eventuele reden tot niet aankoop zijn of om de auto "te extreem" te vinden......

Een non argument dat kan tellen.

Ik zie het al voor mij.

Miljaar ik heb 200.000 euro op zak en zou de RS wel willen, maar die banden doen hem de das om.

Leuke toogpraat :D

Je zou ervan versteld staan hoeveel mensen (op dat forum bv.) vasthouden aan de door Porsche gesuggereerde band + de N code.
Geplaatst:

niet volledig on topic, maar kan bijdragen aan discussie: goede Porsche-bron vanop rennteam over de 991 GT3 RS

Van de US fora vertrouw ik alleen rennlist.

Al die andere fora = posers

Geplaatst:

Ten andere, nog extremere banden dan een Michelin Pilot Cup kan gewoon niet. Dat krijg je als bandenfabrikant niet gehomologeerd.

Geplaatst:

Rennteam is grotendeels UK/CH/DE/US, het is zeker geen track-gericht forum, maar als je het kaf van het koren weet te scheiden, zeer ok.

Geplaatst:

Rennteam is internationaal maar vnl. Europees (gerund door een Duitser). Die bron (Kreso, een oost-Europeaan) heeft een uitstekende trackrecord.
Geplaatst:

Ten andere, nog extremere banden dan een Michelin Pilot Cup kan gewoon niet. Dat krijg je als bandenfabrikant niet gehomologeerd.

Die Trofeo R dingen op de P1 al gezien?

post-108-0-99356800-1392060244_thumb.jpg

Geplaatst:

Dat is heus niet extremer dan een Michelin Pilot Cup.

Geplaatst:

Liggen op mijn Exige, beter in het nat dan de Michelin Pilot cup idd. (Ook op de P geprobeerd)

Geplaatst:

Dat is heus niet extremer dan een Michelin Pilot Cup.

Dit is de tekening van mijn Cups, dat is toch een pak meer gegroefd dan die Trofeo...

Het "slick"-gedeelte van mijn Cups neemt misschien 25% van mijn loopvlak in beslag, bij die Trofeo is dat 40% van het loopvlak.

post-108-0-00946400-1392154494_thumb.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Er telt meer dan loopvlak, diepte inkerving, compound. En zeker dat laatste is een enorm verschil ! De trofeo is veel zachter en biedt pak meer grip (ook in nat). Bovendienkent de trofeo verschillende soorten compound naargelang binnenkant en buitenkant. Dat kan je zelfs met je hand voelen.

Uitvoerig de twee banden getest, verschil is groot in het nat !

Ik hoop hiermee weer niet te belerend te zijn ;)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb dezelfde ervaring. De Cup is ronduit gevaarlijk in het nat. De Trofeo niet.

Geplaatst:

Ik heb dezelfde ervaring. De Cup is ronduit gevaarlijk in het nat. De Trofeo niet.

Nadeel Trofeo, die slijt dat het een lieve lust is, niet?

Geplaatst:

Het vreemde is ook als je gaat wisselen tussen beide dat ze compleet anders slijten en misschien een iets andere uitlijning nodig hebben om optimaal te werken. @@ir_fuel heeft het meegemaakt.

Geplaatst:

De Trofeo R valt redelijk goed mee. Zat quasi op het niveau van mijn Corsa's (maar wel een stuk duurder).

Van een gewone Trofeo blijf je beter weg ja :)

Geplaatst:

Het vreemde is ook als je gaat wisselen tussen beide dat ze compleet anders slijten en misschien een iets andere uitlijning nodig hebben om optimaal te werken. @@ir_fuel heeft het meegemaakt.

Op een Trofeo R krijg je bijna geen rechte slijtage. Met 3 graden op de vooras sleten ze nog altijd schuin af aan de buitenkant, en meer steken heeft echt geen zin want dan ga je op andere vlakken problemen krijgen.

Geplaatst:

Er is een groot verschil in "grip op nat" vs aquaplaning IMO.

Geplaatst:

Ik heb het over aan pakweg 120 rijden op de snelweg als het regent.

Levensgevaarlijk met een Michelin Cup.

Geplaatst:

Hangt er vanaf hoe versleten hij is IMO. Kan mij niet voorstellen dat dat met zo'n Trofeo zo'n verschil gaat maken als ik die groeven zie. Maar hey, heb er geen ervaring mee.

Regenen is niet gelijk aan stilstaan water.

Geplaatst:

Caution: P Zero Trofeo tires are not recommended for high-speed driving on extremely wet roads/tracks with standing water where there is the risk of hydroplaning. This is especially true of shaved or worn tires. Drivers should drive cautiously at reduced speeds in these conditions.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in