Ga naar inhoud

997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3


Porker

997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. 997.1 GT3 RS vs. 997.2 GT3

    • 997.1 GT3 RS
      17
    • 997.2 GT3
      24


Aanbevolen berichten

Idd die auto stond scherp gezet, de set up dus, is nog iets anders dan andere stukken opvijzen hé. (ophanging was trouwens geheel orgineel  hé, alleen die unibals, waarbij de veren en dempers gewoon orgineel bleven hoor). Ik reed daar overal mee naar toe, met alle plezier. Alleen verkeersremmers waren de hel, maar dat was dan ook mijn eigen keuze, is maar aan een vijs draaien bij wijze van spreken. 

Mijn huidige exige is minder scherp dan die kar. 

 

Reed onwaarschijnlijk zalig, ik mis hem nog elke dag. Presence, scherpte en de echte koersbakken ambeteren !

De dag dat het financieel kan staat er hier terug zoiets op de oprit, no doubt. De voldoening om met een straatlegale wagen, koerswagens het leven zuur te maken is even leuk als racen. 

Man man man, ik voel het plezier zo terug opkomen, trouwens dat ritje met u toen is ook een van de leukere herinneringen :D.

De what the fucks vlogen in het rond, zoekend naar steun......

 

Die korte pon zat er op omdat de vorige eigenaar dat gebruikte om stoplichtsprintjes te trekken :unsure: . Die korte bak (hebben we het meermaals over gehad) was niet echt een meerwaarde op die auto, integendeel zelfs regelmatig aan gedacht om daar de orginele overbrenging in te steken.

 

Qua keuze: auto's liggen aan de basis helemaal niet zo heel ver uit mekaar, het leuke aan dit soort wagens is dat je ze dmv afstelling echt naar je hand kan zetten. 

 

Wat we vergeten bij de vergelijking is het breder spoor achteraan, wat echt wel een verschil maakt als je start met secondjes winnen on track, een niet onbelangrijk punt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man man man, ik voel het plezier zo terug opkomen, trouwens dat ritje met u toen is ook een van de leukere herinneringen :D.

De what the fucks vlogen in het rond, zoekend naar steun......

 

 

 

HOLY CRAP wat was me dat ! :D :D :D

 

Als je zodanig begint te couperen dat de binnenste banden nog NET op de asfalt staan dan ben idd serieus den boel aan het inkorten! Man man man, dat was idd een van mijn meest memorabele herinneringen on track. Krijg er ook nog kriebels van  B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke Poll seg.....

 

 

Beide zijn retevet en het is natuurlijk waarvoor ga je hem gebruiken. De GT3 zal zeker gebruiksvriendlijker zijn om gewoon eens mee te gaan toeren....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openbare weg - GT3, discussie is al veel gevoerd. Hoewel doenbaar, maar als je een GT3 koopt om voornamelijk openbare weg te rijden.... dan zijn er misschien betere alternatieven. Tenzij het je puur om de looks te doen is, lees je graag met een spoiler rond rijdt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verrassend resultaat, ik had verwacht de meerderheid voor een RS te zien kiezen...

 

@@Jokke_vlo Wat betreft uw ervaring met de ophanging op je RS, je leest regelmatig dat de ophanging op de .1 GT3's (geen idee of die verschilt op de RS) het zwakkere punt is, dat daar ruimte voor verbetering is, uw ervaring is positief? Ik heb er zelf enkel ervaring mee van op de passagiersstoel, ik vond de stock ophanging heel droog aanvoelen, ik veronderstel dat dat op de Nordschleife mogelijk niet ideaal is?

 

Enfin, een ophanging is natuurlijk ook snel veranderd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

puur op looks zou ik voor de RS gaan. ik heb met nog geen enkele gereden of meegereden dus ga niet kiezen op rijderservaring, maar aangezien zoiets voor mij een surplus wagen zou zijn, mag het best een speciale kleur hebben en dus een buitenbeentje zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verrassend resultaat, ik had verwacht de meerderheid voor een RS te zien kiezen...

 

@@Jokke_vlo Wat betreft uw ervaring met de ophanging op je RS, je leest regelmatig dat de ophanging op de .1 GT3's (geen idee of die verschilt op de RS) het zwakkere punt is, dat daar ruimte voor verbetering is, uw ervaring is positief? Ik heb er zelf enkel ervaring mee van op de passagiersstoel, ik vond de stock ophanging heel droog aanvoelen, ik veronderstel dat dat op de Nordschleife mogelijk niet ideaal is?

 

Enfin, een ophanging is natuurlijk ook snel veranderd...

Wel op de RS zitten andere dempers dan op de MKI GT3, als je even bij Prospeed informeert zullen ze je zeggen dat dat een stuk beter is dan op de MKII (wetende dat die mannen spreken vanuit circuit oogpunt).

 

De vering op de GT3 MKII is iets meer straatgericht geworden.

 

Mijn ervaring is uitermate positief, hoeft echt niets anders......idem voor de MKII waar die eigenaars zullen zeggen dat die een pak beter geschikt is voor daily use.... het is maar waar je je accent legt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mk.II

 

De Mk.I RS vond ik altijd een make-up afkooksel van de gewone GT3, met weinig speciaals en plus inzake rijden. En al dat oranje en groen: mijn ding niet.

Alleen al naar beiden hun kontje kijken helpt :D

 

Qua power idd niet veel plus, qua ophanging, spoorbreedte toch wel serieus verschilleke. Probleem van velen onder ons is dat we altijd over prestaties bezig zijn en dan kijken we naar 0-100, pk en NM.

 

Maar als je probeert om eens die bril af te zetten gaat er een hele, interessante, wereld open. Afstelling, ophanging, gewicht, spoorbreedte en de invloed dat die zaken hebben op het rijgedrag, prestaties van je wagen. 

 

Die brede kont gebruiken om de bocht nog wat uitdagender te nemen .......  :inlove:

Het verschil in sturen en scherpte  :inlove:

Het verleggen van grenzen door een betere (afstelling) vering  :inlove:

 

En dat zijn dingen die de prestaties van je wagen MEER beïnvloeden dan 35pk extra, believe me (en niet alleen op "circuit"). 

 

 

We zien dat ook bij de afstelling van onze racewagen, wij komen aan de motor gewoon niet (meer) aan, maar werken met kortere diffs, uitlijning, andere verhoudingen van de boite....... de verschillen dat die dingen opleveren zijn oneindig veel groter, niet alleen in rondetijden maar ook in het plezier  dat je aan de wagen hebt.....en dan zwijg ik nog over het verschil in betrouwbaarheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoorbreedte RS is stukje breder he ...... Die is niet veel instelbaar. Ik haal dat aan omdat we soms denken dat de verschillen allemaal niet zo groot zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoorbreedte RS is stukje breder he ...... Die is niet veel instelbaar. Ik haal dat aan omdat we soms denken dat de verschillen allemaal niet zo groot zijn....

Ik volg je op vlak van die spoorbreedte, maar is dat verschil niet even marginaal als de 20pk extra op de mk.2? Lijkt me moeilijk elk respectievelijk voordeel echt te spotten.

Ik vrees overigens dat ik in the end altijd naar een .2 RS zou blijven lonken en daar liever een jaartje langer voor spaar.. :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

MK I RS voor mij, al zou ik een MK2 GT3 nooit laten staan natuurlijk. Maar een MK1 in groen of oranje is qua looks af voor mij. Dan nog het net iets puurdere... Het verschil is klein maar ik zou in the end toch kiezen voor de MK 1 RS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MKII RS is idd de beste keuze, nog beter de 4.0  alleen ligt de lat bij beiden dan een paar tienduizendjes hoger ;)

 

@Porker: moeilijk te zeggen wat in het voordeel is, op een rondje circuit zou ik beide wagens in gelijkaardige set up moeten rijden, feit is dat ze standaard heel kort in mekaars buurt liggen als je hun sterktes tegen mekaar weet uit te spelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

MKII RS is idd de beste keuze, nog beter de 4.0  alleen ligt de lat bij beiden dan een paar tienduizendjes hoger ;)

 

@Porker: moeilijk te zeggen wat in het voordeel is, op een rondje circuit zou ik beide wagens in gelijkaardige set up moeten rijden, feit is dat ze standaard heel kort in mekaars buurt liggen als je hun sterktes tegen mekaar weet uit te spelen. 

Misschien wel maar o zo lelijk met die striping die niet past en een spoiler die TE is

Link naar reactie
Delen op andere sites

70%track 30%straat GT3rs MK1

30%track 70%straat GT3 mk2

 

Zo zou ik het ook samenvatten.

 

Voor mij zou het straatgebruik een pak hoger liggen dan het circuitgebruik, gewoonweg omdat je daarin veel vrijer in bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MKII RS is idd de beste keuze, nog beter de 4.0 alleen ligt de lat bij beiden dan een paar tienduizendjes hoger ;)

Met dat verschil dat een 4.0RS 2x zoveel kost als een 3.8RS natuurlijk..

Tussen een 3.8RS en een 3.6RS spreek je inderdaad van een paar tientjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel maar o zo lelijk met die striping die niet past en een spoiler die TE is

Stickers haal je er toch gewoon af?

Net zoals ik de stickers op een 3.8 RS absoluut niet kan smaken is dat bij een 4.0 ook het geval.

De spoiler op uw 3.8 is trouwens identiek aan die op de 4.0, enkel de hoek en endplates verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 997 GT3 op straat rijden is Belgie is eigenlijk niet ideaal, je zou denken van wel tot je er meermaals mee rijdt. Zo'n kar dient daar niet voor... Het kan wel eens plezant zijn maar er zijn ook "nadelen" aan. Tenzij je enkel wilt gaan posen in Knokke natuurlijk. Die kar is zo goed dat je daar niet zoveel aan hebt tenzij je constant 200 rijdt... :D Mja moeilijk te verwoorden. Road-ring-tracktrips des te beter natuurlijk als je van perfectie houdt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere ervaringen met de auto maar ik heb dan ook het voordeel om in de polders te wonen.

Ik zou echt niet weten waarom je altijd 200 zou moeten rijden en de auto is comfortabel genoeg om toch je vals gebit niet altijd te moeten terugsteken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid