Ga naar inhoud

Rekeningrijden


PJH

Bent u voor of tegen?  

30 leden hebben gestemd

  1. 1. Bent u voor of tegen?

    • Ik ben tegen
      18
    • Ik ben tegen, tenzij in de ochtendspits
      2
    • Ik ben voor, elektrische wagens mogen uitgesloten worden
      0
    • Ik ben voor, iedereen moet betalen
      10


Aanbevolen berichten

Omdat het met RFID tags nog onrealistischer wordt dan het al is  :)

 

Bwa, het is gewoon een grote job om alle hardware voorhanden te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Nederland waren ze toch bezig met zo een systeem te onderzoeken enkele jaren terug?

Het is er niet doorgekomen omdat de verwachte inkomsten lager waren en de verwachte kosten hoger lagen. De overheid won er bijna niets aan, behalve veel extra werk.

Het enige wat overbleef was dat oldtimers belastingsvrij mochten gaan rondrijden (want die waren vrijgesteld van het rekeningrijden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Gsm, dus excuses voor korte reactie)

@@wooter Herlees eens mijn posts, ik denk dat je me niet correct begrepen hebt. Op alles wat je schrijft staat reeds een antwoord in mijn eerdere posts. En for the record:

-ik ben niet voor het afschaffen van verzekeringen, dat is een dienst waar alleen de verzekerden aan moeten bijdragen. In die zin is het net bij uitstek een "de gebruiker betaalt"-concept.

-ik zeg reeds eerder dat ik alleen voor ben als diverse andere belastingen zakken, waar ik het niet over wou hebben is loonlasten etc.

-de begroting van de overheid is niet wat telt, een rationeel gebruik van de verschillende vervoersmogelijkheden is wat ik zou willen bekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan je km niet kloppen met je registraties :D

En zeggen dat je in het buitenland zat telt niet, of je moet telkens naar de grens bollen, afdekken en dan terugkeren :D

Als je drift, doe je +- 15% meer km...ook een probleem dat.

En valsspelen door afdekking zal niet gaan met die nummerplaatlezers :(

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tegen.

Ik blijf voorstander van tolheffingen op de snelweg, zodat de grote ladingen buitenlanders hier mee hun steentje bijdragen en het er dan pas afrijden...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

(Gsm, dus excuses voor korte reactie)

@@wooter Herlees eens mijn posts, ik denk dat je me niet correct begrepen hebt. Op alles wat je schrijft staat reeds een antwoord in mijn eerdere posts. En for the record:

-ik ben niet voor het afschaffen van verzekeringen, dat is een dienst waar alleen de verzekerden aan moeten bijdragen. In die zin is het net bij uitstek een "de gebruiker betaalt"-concept.

-ik zeg reeds eerder dat ik alleen voor ben als diverse andere belastingen zakken, waar ik het niet over wou hebben is loonlasten etc.

-de begroting van de overheid is niet wat telt, een rationeel gebruik van de verschillende vervoersmogelijkheden is wat ik zou willen bekomen

BWS, ik heb je heel goed begrepen. Verzekeringen werken net op sociale basis waarbij iedereen in de pot bijdraagt, hoewel er geen ROI is zolang je geen incidenten tegen komt die je genoodzaken op die verzekering te rekenen. Je moet niet denken dat enkel jonge chauffeurs voor stukken van jonge chauffeurs betalen, hoewel dit zo lijkt. Ook oudere chauffeurs betalen mee voor accidenten van jongeren. Ik draag al jaren 2K per 3 maand af terwijl mijn huidige verzekering nog nooit iets heeft moeten uitkeren, terwijl mijn vorige verzekering natuurlijk gejost was omdat ik nooit 10K in die verzekering heb gestoken maar ze er wel heb uit gekregen. Als je toen verzekerd was bij die maatschappij, betaalde jij voor mijn schade. Waarvoor dank.

 

Je kan opperen om andere belastingen te laten zakken, maar dan komen we redelijkerwijs uit dat de enige taksen die horen te zakken, de taksen op auto's dat zijn. Dit als je echt gelooft "de gebruiker betaalt", want momenteel betalen we door onze accijnzen al meer dan genoeg om heel het zaakje zelfbedruipend te houden.

 

En als je op zoek bent naar een rationeel gebruik van vervoersvormen, moet je de conclusie volgen die men in NL heeft genomen: OV werkt enkel binnen de stadscentra, en daarbuiten is de auto de meest optimale keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tegen.

Ik blijf voorstander van tolheffingen op de snelweg, zodat de grote ladingen buitenlanders hier mee hun steentje bijdragen en het er dan pas afrijden...

en dan krijg je scenario's zoals in frankrijk. dan beginnen alle buitenlandse vrachtwagens langs de steenweg te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan krijg je scenario's zoals in frankrijk. dan beginnen alle buitenlandse vrachtwagens langs de steenweg te rijden.

Dat zag je ook in Duitsland, en dan begon men ook op die wegen infrastructuur neer te zetten om tol te heffen.

 

Niet te vergeten de talloze controleurs in hun witte camionnetjes die op en af rijden om te controleren. Kost ook allemaal geld.

 

Zoals ik ergens anders al zei: na 5 jaar Congestion Charge in Londen was 94% van het binnengekomen geld naar de systeemintegrator verdwenen. Zo een infrastructuur zet je niet voor niks op, noch kan je het onderhouden. Grappig genoeg werken alle mensen van deze systeemintegrator in een kantoorgebouw naast de M25, en komen ze dus met de auto naar hun werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zag je ook in Duitsland, en dan begon men ook op die wegen infrastructuur neer te zetten om tol te heffen.

 

idd dus laat alles zoals het is en laat buitenlanders een vignet kopen voor 1jaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je drift, doe je +- 15% meer km...ook een probleem dat.

En valsspelen door afdekking zal niet gaan met die nummerplaatlezers :(

 

Dan moet je het systeem van de nummerplaatlezers al koppelen aan het tracking-systeem, want het allemaal wel HEEL ingewikkeld maakt. Dit systeem is echt bijna onmogelijk om te implementeren. Kijk hoelang ze er over gedaan hebben met hun kies-computers, en dan nog liggen ze meer plat dan ze werken  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd dus laat alles zoals het is en laat buitenlanders een vignet kopen voor 1jaar.

Dat is nog zo een klucht...

 

1) dat vignet, dat kopen ze niet. Ik ben regelmatig in Duitsland en ik heb nog altijd geen umweltplakate.

2) stel dat je ze toch zover krijgt... Wel, Duitsland, FR en NL willen het ook doen.

3) als je dan de prijzen van Zwitserland en Oostenrijk pakt, kom ik uit op jaarlijks 200€ aan vignetten plakken omdat je eens in NL of Frankrijk wil zijn, of naar de Norschleife wil bollen en sigretten in Luxemburg wil halen.

 

Wegenvignetten zijn nu een beste voorbeeld van vestzak-broekzak... Met dit verschil dat België nog relatief makkelijk te vermijden als je niet van Rotterdam naar Calais zit te bollen met een camion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog zo een klucht...

 

1) dat vignet, dat kopen ze niet. Ik ben regelmatig in Duitsland en ik heb nog altijd geen umweltplakate.

Die umwelt dinges heb je toch niet nodig op de snelweg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als gewone mens ga je dan misschien overhouden aan uw eigen rijgedrag, maar bekijk het eens aan de kant van een bedrijf. Transport moet betaald worden, dus dit zal weer doorgerekend worden aan de klant. Dus MVH op een goed zal weer hoger zijn. + dus eigenlijk ook weer meer extra btw... weer extra kassa kassa.

 

Je kan blijven lullen, maar op het einde van de rit wil de overheid gewoon meer inkomsten. De dupe van dit alles zal gewoon weer het werkvolk zijn.  Niet de bedrijven, want die zullen gewoon doorrekenen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij doen iets van een 6000 km's in een nacht met verschillende voertuigen.

 

Als ik een snelle berekening maak.

0.05 *6000 = 300 Euro/nacht

 

300 euro *250 = 75 000 euro extra kost per jaar!!!

 

Heb 5 cent genomen voor het gemak, maar dit is wel geld hé. En dan moet je nog rekening houden in de toekomst dat de olieprijzen nog gewoon zullen stijgen...

 En de transport is nu al onderbetaald...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je drift, doe je +- 15% meer km...ook een probleem dat.

En valsspelen door afdekking zal niet gaan met die nummerplaatlezers :(

Voor de E30 geen probleem!

Tracker afdekken met alufolie, fiche uit het achterste diff halen en gaan met die kist!

Snelheidsmeter heb je toch niet nodig als je met GPS of Coyote in de wagen rijdt. Weten wanneer je moet schakelen moet je dan maar leren adhv geluid van de motor :D

 

Elk jaar op de keuring maar 20km erbij op die carpass!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog zo een klucht...

 

1) dat vignet, dat kopen ze niet. Ik ben regelmatig in Duitsland en ik heb nog altijd geen umweltplakate.

2) stel dat je ze toch zover krijgt... Wel, Duitsland, FR en NL willen het ook doen.

3) als je dan de prijzen van Zwitserland en Oostenrijk pakt, kom ik uit op jaarlijks 200€ aan vignetten plakken omdat je eens in NL of Frankrijk wil zijn, of naar de Norschleife wil bollen en sigretten in Luxemburg wil halen.

 

Wegenvignetten zijn nu een beste voorbeeld van vestzak-broekzak... Met dit verschil dat België nog relatief makkelijk te vermijden als je niet van Rotterdam naar Calais zit te bollen met een camion.

 

  1. Het ding kost bij een dealer 5euro en op het net tussen 6 en 15 euro. Daar kan je de boete van ik geloof 24 euro niet voor riskeren.
  2. Gebruiker betaalt is toch de sossen opstellen. Ik vraag me enkel af hoe ik nog door de ruit moet gaan kijken na enkele jaren:

    * Umweltsticker

    * BE

    * NL

    * DE

    * CH

    * DK

    * FR

  3. Toerisme zal er inderdaad niet op vooruit gaan

Je kan BE inderdaad vermijden, maar wat is de impact op onze overslaggebieden? Misschien wordt de trein dan toch weer aantrekkelijker en halen we vrachtwagens van de snelweg af? Geen hollanders meer in de Metropolis in Antwerpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tegen.

Ik blijf voorstander van tolheffingen op de snelweg, zodat de grote ladingen buitenlanders hier mee hun steentje bijdragen en het er dan pas afrijden...

 

Hoe zie je dit tolheffingen lopen? Zoals in Duitsland dan toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn pa is voor, met zijn 4.6 v8 in de garage voor de 5000km die hij nog niet doet op een jaar.

Ik ben ook voor maar ga niet met alles akkoord. gebruik moet gestraft worden, niet het bezit, maar via accijnzen lijkt mij dat het beste te lukken. en een vignet voor buitenlandse chauffeurs. (laat europa ook eens iets overeenkomen) voor woon werk zoek ik wel een oplossing met openbaar vervoer of carpooling

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij doen iets van een 6000 km's in een nacht met verschillende voertuigen.

 

Als ik een snelle berekening maak.

0.05 *6000 = 300 Euro/nacht

 

300 euro *250 = 75 000 euro extra kost per jaar!!!

 

Heb 5 cent genomen voor het gemak, maar dit is wel geld hé. En dan moet je nog rekening houden in de toekomst dat de olieprijzen nog gewoon zullen stijgen...

 En de transport is nu al onderbetaald...

Nein

tussen 22h en 5h betaal je niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de E30 geen probleem!

Tracker afdekken met alufolie, fiche uit het achterste diff halen en gaan met die kist!

Snelheidsmeter heb je toch niet nodig als je met GPS of Coyote in de wagen rijdt. Weten wanneer je moet schakelen moet je dan maar leren adhv geluid van de motor :D

 

Elk jaar op de keuring maar 20km erbij op die carpass!

 

Als je de fiche uit je diff haalt valt je toerenteller toch niet uit? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tegen. Enerzijds omdat het mij, in het huidige berekeningssysteem, sowieso duurder wordt. Anderzijds omdat ik denk dat er betere oplossing zijn waarvoor echt iedereen meebetaalt (bv. een wegenvignet). Want dat foefje van iedereen betaalt waarvoor hij rijdt is onzin. Een buitenlander betaalt hier nog altijd geen cent bij het systeem dat nu op tafel ligt.

 

Ik denk trouwens dat het rekeningrijden er niet gaat komen. Er is al te veel negatieve media rond geweest en volgens mij gaat niemand er zich aan verbranden om het in te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid