Ga naar inhoud

Rekeningrijden


PJH

Bent u voor of tegen?  

30 leden hebben gestemd

  1. 1. Bent u voor of tegen?

    • Ik ben tegen
      18
    • Ik ben tegen, tenzij in de ochtendspits
      2
    • Ik ben voor, elektrische wagens mogen uitgesloten worden
      0
    • Ik ben voor, iedereen moet betalen
      10


Aanbevolen berichten

ik wil geen bak in mijn auto hangen waarmee ze mij kunnen volgen via gps of weet ik veel wat. Ik betaal liever gewoon jaarlijks mijnen taks en dat ze mij dan maar gerust laten. Het leven is al ingewikkeld genoeg.

Daarbij rekening rijden bestaat al, ze noemen dat: DE TAXI

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil geen bak in mijn auto hangen waarmee ze mij kunnen volgen via gps of weet ik veel wat. Ik betaal liever gewoon jaarlijks mijnen taks en dat ze mij dan maar gerust laten. Het leven is al ingewikkeld genoeg.

Daarbij rekening rijden bestaat al, ze noemen dat: DE TAXI

 

hln :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de trein heb ik een paar dagen geleden een artikel gelezen van Groen. Zij vonden het idee in de basis goed, maar het moest verfijnd worden op enkele vlakken.

 

Was iets van een portefeuille voor de werknemers die pendelen, die ze kunnen spenderen aan woon-werk kilometers. Hoe minder ze reden, hoe meer ze overhielden, en dat mochten ze dan ook bijhouden.

 

De prijs per kilometer zou moeten verschillen naargelang met welke auto je rijdt

 

Investeren in openbaar vervoer

 

 

Nooit gedacht dat ik een idee van Groen goed zou vinden  :huh:

 

Als ze maar niet overdrijven van het verschil in prijs per km naargelang je auto :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hln :inlove:

Nee allé serieus, hoeveel keer gaan ze het nu nog veranderen. Verandering is niet altijd goed. Maakt het leven is simpeler ipv altijd met formulekes en nen hoop rommel.

Ja ik ben 24 en ben al dieje zever zo beu als koude pap, dit is gewoon weer het zoveelste excuus om de staatskas te sponseren.

Weet ge wat ze vooral moeten doen, in tijden van economische crisis waarbij het voor de jeugd al de moeite is om te voldoen aan de verwachtingen van de maatschappij. Bijvoorbeeld op dit forum waar nogal een aantal naast hun schoenen lopen mijn gedacht, niet dat ik iemand zijn rekening wil maken maar toch. Allé sorry maar ik erger mij de idiote shit die men allemaal uitvind waardoor ons dagelijks leven bemoeilijkt wordt.

Tegewoordig moet je voor alles gehaast zijn en van de ene kant naar de andere kant spurten. En dan zijt ge content, oef ik heb het gehaald...een week later ligt uwe taks op gehaast zijn in de bus...een flitsboete. En dan zijn ze verwondert dat er zoveel mensen gek worden en de instellingen overvol zitten.

Bij deze is het van mijn lever...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee allé serieus, hoeveel keer gaan ze het nu nog veranderen. Verandering is niet altijd goed. Maakt het leven is simpeler ipv altijd met formulekes en nen hoop rommel.

Ja ik ben 24 en ben al dieje zever zo beu als koude pap, dit is gewoon weer het zoveelste excuus om de staatskas te sponseren.

Weet ge wat ze vooral moeten doen, in tijden van economische crisis waarbij het voor de jeugd al de moeite is om te voldoen aan de verwachtingen van de maatschappij. Bijvoorbeeld op dit forum waar nogal een aantal naast hun schoenen lopen mijn gedacht, niet dat ik iemand zijn rekening wil maken maar toch. Allé sorry maar ik erger mij de idiote shit die men allemaal uitvind waardoor ons dagelijks leven bemoeilijkt wordt.

Tegewoordig moet je voor alles gehaast zijn en van de ene kant naar de andere kant spurten. En dan zijt ge content, oef ik heb het gehaald...een week later ligt uwe taks op gehaast zijn in de bus...een flitsboete. En dan zijn ze verwondert dat er zoveel mensen gek worden en de instellingen overvol zitten.

Bij deze is het van mijn lever...

 

Een mooi coherent epistel heb je daar geschreven zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft voor autoliefhebbers nochtans voordelen, en een pak:

 

1. je kan enkele wagens kopen en je betaalt nog steeds maar voor éne want je rijdt maar met éne tegelijk.

2. je kan een wagen kopen met grotere motor etc zonder steeds te moeten vrezen voor die jaarlijkse rijtaks.

3. deze taks gaat voornamelijk de 95% van de mensen ontmoedigen die niet graag autorijden en nu voor niks dik in uwe weg rijden (kinderen naar school, 700m naar de bakker, 's zondags "eens gaan wandelen",...).

4. gezien de overheid nu juist kan bepalen wat professionele kms zijn en privé kilometers, kan voor de bedrijfswagens de VAA eindelijk worden afgeschaft.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook voorstander, maar ik vrees dat die module op termijn een aanleiding gaat zijn voor andere praktijken.

 

Zoals ? Je bedoelt bedrieglijk? Of eerder controle door de Staat?

 

Voor dat laatste vrees ik ook. Je kan plots vanalles controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft voor autoliefhebbers nochtans voordelen, en een pak:

 

1. je kan enkele wagens kopen en je betaalt nog steeds maar voor éne want je rijdt maar met éne tegelijk.

2. je kan een wagen kopen met grotere motor etc zonder steeds te moeten vrezen voor die jaarlijkse rijtaks.

3. deze taks gaat voornamelijk de 95% van de mensen ontmoedigen die niet graag autorijden en nu voor niks dik in uwe weg rijden (kinderen naar school, 700m naar de bakker, 's zondags "eens gaan wandelen",...).

4. gezien de overheid nu juist kan bepalen wat professionele kms zijn en privé kilometers, kan voor de bedrijfswagens de VAA eindelijk worden afgeschaft.

Oh maar zweed, puur persoonlijk hoef ik ook niet te vrezen... Ik rij nu met de motorfiets en als ze die niet bijtellen, dan kijk ik ook uit naar een stevige slok op de borrel die ik uitspaar. En voor erbij een oude Cayenne V8 kopen kost je dan ook geen 10K meer aan inschrijvingstaks dus vrolijk 4x4 SUV'en kan dan nog altijd per kilometerprijs. Want de meeste kilometers zijn woon-werk of werk-werk dus reken ik vrolijk door naar de klant. Voor mijn vrouw zou het pakweg 150€ duurder uitkomen per jaar dan de huidige wegentaks.

 

Mijn enige probleem is dat het altijd iemand is die gaat betalen. Ofwel rechtstreeks door werknemers die geen vergoeding krijgen, ofwel onrechtstreeks omdat iemand natuurlijk die taksen betaalt maar zal doorfactureren naar hun klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh maar zweed, puur persoonlijk hoef ik ook niet te vrezen... Ik rij nu met de motorfiets en als ze die niet bijtellen, dan kijk ik ook uit naar een stevige slok op de borrel die ik uitspaar. En voor erbij een oude Cayenne V8 kopen kost je dan ook geen 10K meer aan inschrijvingstaks dus vrolijk 4x4 SUV'en kan dan nog altijd per kilometerprijs. Want de meeste kilometers zijn woon-werk of werk-werk dus reken ik vrolijk door naar de klant. Voor mijn vrouw zou het pakweg 150€ duurder uitkomen per jaar dan de huidige wegentaks.

 

Mijn enige probleem is dat het altijd iemand is die gaat betalen. Ofwel rechtstreeks door werknemers die geen vergoeding krijgen, ofwel onrechtstreeks omdat iemand natuurlijk die taksen betaalt maar zal doorfactureren naar hun klanten.

 

Ik zei toch niks verkeerd? :lol:

 

Dat klopt. Alleen gaat het beter verdeeld zijn.

 

Plus, voor velen gaat het een aanzet zijn om wat slimmer de auto te gebruiken. Want de auto wordt toch echt wel te vaak voor niks gebruikt. Haal morgen die 15% van die onnidge ritten weg, en alles loopt alweer een heel stuk vlotter en jij kan dan van je V8 genieten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ? Je bedoelt bedrieglijk? Of eerder controle door de Staat?

 

Voor dat laatste vrees ik ook. Je kan plots vanalles controleren.

 

Fraude e.d. laat ik dan nog erbuiten, maar inderdaad, het zou plots wel heel aantrekkelijk worden om geen enkele snelheidsovertreding nog onbestraft te laten...

Of de locatiebepaling koppelen aan de zones voor betaald parkeren: geen controle meer nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fraude e.d. laat ik dan nog erbuiten, maar inderdaad, het zou plots wel heel aantrekkelijk worden om geen enkele snelheidsovertreding nog onbestraft te laten...

Of de locatiebepaling koppelen aan de zones voor betaald parkeren: geen controle meer nodig...

 

IDD. Maar voor parkeren moet die GPS wel ERG accuraat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, nu wordt dat ook al gecorrigeerd als uw locatie niet overeen komt met een weg hé...

Koppelen van verkeersinformatie zou dan wél weer een voordeel kunnen zijn voor dynamische routebepaling e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook geautomatiseerd worden dat de auto zelf bijhoudt waar hij is en hoeveel het moet kosten en op het eind gewoon het totaal onthoudt. 

 

Ander groot voordeel is dat de VAA niet meer hoeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor het gebruiker betaalt-princiepe, maar bij rekeningrijden hier mag je dat niet toepassen.

Slechts een klein deel van wat geind wordt aan autobelastingen gaat daadwerkelijk naar wegen, het is dus een illusie om te denken dat je gaat betalen voor wat je gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen zitten te zagen over een track and trace systeem ivm rekening rijden. Weten ze dan niet dat er momenteel al tig wagens uitgerust zijn met black box registratie? Veel leasing sletten zijn daarmee uitgerust.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen zitten te zagen over een track and trace systeem ivm rekening rijden. Weten ze dan niet dat er momenteel al tig wagens uitgerust zijn met black box registratie? Veel leasing sletten zijn daarmee uitgerust.

Dat is iets tussen werkgever en werknemer, 2 partijen die vrij zijn om in contract te treden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor het gebruiker betaalt-princiepe, maar bij rekeningrijden hier mag je dat niet toepassen.

Slechts een klein deel van wat geind wordt aan autobelastingen gaat daadwerkelijk naar wegen, het is dus een illusie om te denken dat je gaat betalen voor wat je gebruikt.

Heb je daar toevallig cijfers van?

 

Fraude e.d. laat ik dan nog erbuiten, maar inderdaad, het zou plots wel heel aantrekkelijk worden om geen enkele snelheidsovertreding nog onbestraft te laten...

Of de locatiebepaling koppelen aan de zones voor betaald parkeren: geen controle meer nodig...

Als de pakkans 100% zou zijn, zou niemand nog te snel rijden. Ik kan mij niet inbeelden dat de overheid die inkomensstroom zomaar gaat hypothekeren. Desalniettemin is't een akelige gedachte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4. gezien de overheid nu juist kan bepalen wat professionele kms zijn en privé kilometers, kan voor de bedrijfswagens de VAA eindelijk worden afgeschaft.

 

En Sinterklaas bestaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plus, voor velen gaat het een aanzet zijn om wat slimmer de auto te gebruiken. Want de auto wordt toch echt wel te vaak voor niks gebruikt. Haal morgen die 15% van die onnidge ritten weg, en alles loopt alweer een heel stuk vlotter en jij kan dan van je V8 genieten ;)

 

Genieten van je V8 met black box waarbij de overheid binnen 3 jaar beslist van retro-actief alle gelogde kilometers te checken op snelheidsovertredingen, om eenmalig een gat in de begroting te vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de pakkans 100% zou zijn, zou niemand nog te snel rijden. Ik kan mij niet inbeelden dat de overheid die inkomensstroom zomaar gaat hypothekeren. Desalniettemin is't een akelige gedachte.

 

Is ook weer waar...

Dan zijn ze nu in ieder geval ijverig op zoek naar het optimum in hun (pakkans vs. inkomsten)-curve. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid