Ga naar inhoud

Nieuwe daily: modale dieselstoof gevonden


bt.

Aanbevolen berichten

Exact wat ik er over denk. Ik dacht vroeger ook eerder, " 't Is een Nissan, en daar is dan alles mee gezegd." Een mening die veranderd is en gegroeid naar: "Damn!", door km's te maken in mijn maat's 350Z. Dat bolt écht goed. Als je de lijn dan doortrekt naar de 370Z, die er een pak volwassener en statiger, dikker uitziet, dan kan dan alleen maar super rijden.

 

 

Voor alle duidelijkheid - da's ook exact mijn mening hé, dat rijdt effectief ongetwijfeld fantastisch.

Maar ik zou het zelf niet willen, daarvoor koop ik te emotioneel / subjectief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32.000 dokken voor een '1 van de vorige generatie, sorry maar, zelfs al is het een 135i: ik zou het absoluut niet kunnen :oops: (of het zou een 1M moeten zijn, en dan nog...)

 

Daarstraks nog zitten kijken naar 1M's, die gaan jammer genoeg nog een pakje meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met de 370Z, maar wel met de 350Z (niet zoals Joris natuurlijk). Dat rijdt echt heerlijk, en jawel, ik zou daar absoluut niet om malen om dagelijks mee te rijden. Ook voor mij, zoals bt, liever een Z4 Coupé met 3-liter, want ongeveer even snel en vooral naar cenzen interessanter, maar stel dat dat niét het geval zou zijn en de Nissan blijft gevoelig goedkoper: o ja.

 

 

Dan had ik je anders ingeschat. Je hele rijderscarrière draait om BMW, en je hebt daar simpelweg een emotionele band mee. Ik zie je zelfs in geval van gelijke taksen en een korting van 25% tov een Z3 nog in geen duizend jaar in een 350/370Z zitten.

Seems I was wrong then...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op terugweg van skireis zo een 370Z nismo zijn rijden... Serieus wat road presence en oogt veel breder dan je zou verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid - da's ook exact mijn mening hé, dat rijdt effectief ongetwijfeld fantastisch.

Maar ik zou het zelf niet willen, daarvoor koop ik te emotioneel / subjectief.

 

En da's ook niet meer dan logisch lijkt me. Ik wou enkel duidelijk maken dat, in mijn geval, het gevoel met die kar door de km's heen, positief gegroeid is.

Iets van "Daar wil ik niet in gezien worden." tot "Zalige daily."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeger ook. Maar omdat m'n budget voor auto's serieus geslonken is, ga je toch (deels) anders nadenken.

 

Zoals met m'n daily. Ik heb daar erg lang gezocht om zo min mogelijk toe te moeten geven, en uiteindelijk ene gevonden die toch veel boxen tickte, maar ... je wordt minder (of anders) veeleisend als budget "erg beperkt" (in contrast met 'gewoon beperkt', want zga niemand koopt met onbeperkt budget) wordt.

 

Met die Z4 Coupé vs. Nissan 370Z is het een theoretische discussie want de Nissan is gewoon de duurdere kar door z'n taxen, zonder dat 'ie daar écht zwaar betere eigenschappen voor teruggeeft. En dan zou ik 'm ook niet pakken, als ik een Z4 Coupé vind die me aanstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerlijk gezegd voor een 125i gaan maar dat past niet in bt. zijn kraam. :D

Gereden in cabrio. Motor voelt geknepen aan. Mijn 120d voelde een pak krachtiger aan (albeit met tractor-sound en no Laufkultur). Een 130i voelt voller en klinkt veel sportiever.

 

Zo'n 125i is m.i. goed om met automaat aan gekoppeld aan je schoonmama te schenken, maar niet voor de actieve lover: er is zoiets als 135i en het verschil in karakter is enorm groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is sowieso ook iets dat je moet ervaren/gereden hebben om te kunnen appreciëren, net zoals Steve zegt. Zijn van die karren die je je oogkleppen doen afnemen.

en ivm duitse premium... we hebben de betrouwbaarheid dan nog niet in kaart gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had ik je anders ingeschat. Je hele rijderscarrière draait om BMW, en je hebt daar simpelweg een emotionele band mee. Ik zie je zelfs in geval van gelijke taksen en een korting van 25% tov een Z3 nog in geen duizend jaar in een 350/370Z zitten.

Seems I was wrong then...

Ik heb ooit ook een Spider verkozen boven een Z3. I could do that again. Hangt echt af van merk, model, m'n feel ervoor, en de prijzen die op dat moment gelden.

 

B.v.: geef me vandaag 40-50k'ish voor een vervanger van m'n '5 en ik haal geen '5 touring maar een XF Estate. No kidding. En over 2 jaar: 30k voor hetzelfde, 2e hands: idem. Tenzij ik dan écht een benzine wil (en kan vinden) die me aanstaat, dan kan ik niet bij Jag shoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op terugweg van skireis zo een 370Z nismo zijn rijden... Serieus wat road presence en oogt veel breder dan je zou verwachten.

Maar op het randje van sjon. :oops:

 

Wel een heeerlijke ketel, miljaar. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is sowieso ook iets dat je moet ervaren/gereden hebben om te kunnen appreciëren, net zoals Steve zegt. Zijn van die karren die je je oogkleppen doen afnemen.

en ivm duitse premium... we hebben de betrouwbaarheid dan nog niet in kaart gebracht.

De afwezigheid ervan, bedoel je? En de wraakroepende stealer's mentality van de meeste merkendealers, gecombineerd met povere toewijding en het mercantiele dédain waarmee ze de klant bejegenen? :D

 

I see ya'. 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar op het randje van sjon. :oops:

Wel een heeerlijke ketel, miljaar. :inlove:

Dat is eigenlijk niet meer op het randje maar nét erover. Maar pokkevet :inlove: Was een man v een jaar of 60 :lol:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is dat niet meer sjon. :inlove:

 

En inderdaad, voor jonge kerels als wij (kuch) is dat net over de sjongrens, eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit ook een Spider verkozen boven een Z3. I could do that again. Hangt echt af van merk, model, m'n feel ervoor, en de prijzen die op dat moment gelden.

 

B.v.: geef me vandaag 40-50k'ish voor een vervanger van m'n '5 en ik haal geen '5 touring maar een XF Estate. No kidding. En over 2 jaar: 30k voor hetzelfde, 2e hands: idem. Tenzij ik dan écht een benzine wil (en kan vinden) die me aanstaat, dan kan ik niet bij Jag shoppen.

 

 

Ja ok :lol:

Een Spider (als je m'n benen wegneemt) en een XF estate, dat zou ik zelf ook nog wel willen.

Denk dat je m'n punt niet helemaal begrijpt...kan het waarschijnlijk niet goed genoeg uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toet, ik snap het want eigenlijk hebt ge gelijk. Ik ga in erg veel gevallen uiteindelijk toch weer bij BMW uit komen. M'n band met 't merk is, zoals je zegt, net iets té sterk.

 

Maar niet d'office, niet altijd. Zeker niet nu de styling me minder aan staat, en nu BMW het verschil inzake sportief aanvoelen/rijden in de klassen van gewone wegwagens, niet meer maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat nog goed meevallen, ik vind een BMW die lager ligt met BBS'en eronder(wat velen thans enorm geil vinden) een pak meer Johnny dan zo een 370Z in een deftige kleurencombinatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook juist. Parvenu-gehalte van BMW is d'office veel hoger dan bij andere merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige jammere aan 350Z vond ik dat die van 6 tot 7k niet meer echt crescendo ging in vermogen (en dat was al de 300pk update).

Zou 'm boven een Z4 durven kiezen enkel omwille van de mooie remklauwen :inlove: :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 335d lijkt me nu ook geen straf, eventueel met chip. Maat van mij rijd met een e92 335d stage 2 met full miltek dacht ik. Ding gaat als een trein, en klinkt zeer vet voor een diesel imo. Zalig compromis tussen kosten en rijplezier

 

Het spijtige daaraan vind ik dat die ketels allemaal zijn uitgerust met die verouderde (en niet probleemloze) automaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid