Ga naar inhoud

BMW F87 M2 Coupe


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

First 2016 BMW M2 (F87) Prototype Spotted!!
 
 
We're excited to show you photos of the first BMW M2 (F87) prototype spotted!
How do we know this is the M2?

• We've recently confirmed that the M2 is coming at the end of 2015 - early 2016 so the timing of this prototype makes sense.
• Flared fenders and wider track.
• M3/M4 (19" Style 437M) wheels fitted for testing purposes.
• Same blue steel brakes as M3/M4, with positioning the same as the M3/M4 (different than the M235i and M235i Racing).
• Drilled rotors like M3/M4 (M235i is not drilled/slotted and M235i Racing (M Performance Brakes) are drilled and slotted).

Obviously, we do not yet see the M2 bodywork (except for flared fenders) nor quad tail pipes as this is still a very early stage test mule, but if you recall, the early 1M prototypes (spy pics) also did not have these elements early on. As development progresses, we should start to see the other M2 cosmetic elements added - special front and rear bumpers, side skirts, quad tail pipes and potentially a different hood, mirrors and/or trunk spoiler.

The M2 will begin production in late Fall 2015, for deliveries in late 2015 - early 2016. It will feature the N55 turbo inline 6 engine (N55B30T0), producing around 370-380 PS (365-375 HP).

 

bmw-m2-f87-a.jpg

 

bmw-m2-f87-c.jpg

 

bmw-m2-f87-e.jpg

 

bmw-m2-f87-g.jpg

 

bmw-m2-f87-i.jpg

 

fender.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

nu toch? Na al die ontkenningen en performance addenda? Waar gaan ze 't verschil nog echt maken?

Standaard sper :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zullen toch serieus mogen uit de hoek komen om beter te zijn dan een performance 235 en onder de m3 te blijven. Denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk wordt deze veel meer hardcore dan de M4, want dat zie ik eerder als een snelle GT. Deze M2 moet de nieuwe CSL worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed lees wordt hij aangedreven door een N55. Geen aparte Sxx variant dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ze overdrijven gewoon en binnen 3 jaar is zo'n M een foorkraam geworden en ga je het verschil niet meer zien tussen een M2 & M5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me vooral "zorgen" over maak is de diversiteit aan motoren/ setups binnen BMW en eventueel kanibalisme.

 

//M135i met sper verkrijgbaar en de N55 ( voor een fractie van de prijs van een M product )

M2 (met S55 ?) en 360 - 380 pk

M3 met S55 en 431 pk.

 

ALs je dat vergelijkt met Audi, dan is dat toch wel vrij eentonig ...

 

Waar zit het verschil op de duur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch mooi? Fiscaal gezien moet je je nog amper kiezen. t Is allemaal 3 liter 6 cilinder. Kan je eindelijk gewoon volgens budget shoppen zonder met die andere zeik rekening te houden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze overdrijven gewoon en binnen 3 jaar is zo'n M een foorkraam geworden en ga je het verschil niet meer zien tussen een M2 & M5

die voorvleugels gaan volgens mij eraf hoor. sluiten van geen kanten aan en de wielen liggen te diep. gewoon opgekleefd voor de rest te verbergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb het gevoel dat dit veel meer benadert waar de E30 M3 voor stond: compact, performant en agiel.

Uiteraard is dat bij de M3/M4 ook zo, maar dat neigt tegenwoordig danig hard naar een GT, dat er -vind ik- weinig van de E30 M3-legacy in terug te vinden is. Maar da's uiteraard geen slecht punt, zo kunnen ze diversiteit creëren tussen alle (M-)modellen! Als ze nu nog eens een M3 Touring zouden uitbrengen...

Fijne evolutie evenwel, richting die M2!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevoel dat dit veel meer benadert waar de E30 M3 voor stond: compact, performant en agiel.

Uiteraard is dat bij de M3/M4 ook zo, maar dat neigt tegenwoordig danig hard naar een GT, dat er -vind ik- weinig van de E30 M3-legacy in terug te vinden is. Maar da's uiteraard geen slecht punt, zo kunnen ze diversiteit creëren tussen alle (M-)modellen! Als ze nu nog eens een M3 Touring zouden uitbrengen...

Fijne evolutie evenwel, richting die M2!

 

Ik heb dat nooit gesnapt waarom de M Touring's er nooit geweest zijn. In de AMG- en RS-families heb je die wel en ze verkopen goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wel, ja. En wat is "goed" in absolute aantallen, uiteindelijk?

 

In de States b.v. verkoopt Benz (die beide koetswerkvormen aanbiedt) daar zga geen één AMG als break; idem Midden-Oosten. Toen BMW beide koetswerkvormen nog in de aanbieding had: idem. Van de E34 M5, toen, was ook maar een heel klein deeltje een touring, en quasi enkel in West-Europa; de rest van de wereld zit daar blijkbaar niet op te wachten. Daarom was ik ook zo verwonderd dat Jaguar die XFRS Estate bracht!

 

Blijkbaar is het sop de kool echt niet waard? Plus: er is een X5M als je echt een vijfdeurs wil. Of de M135i/M550d zijn er nu ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongetwijfeld dat BMW het niet de moeite moet gevonden hebben want anders zouden die modellen er al lang gekomen zijn.

En de absolute aantallen worden "proportioneel" goed verkocht lijkt mij. Idem met de verhouding sedan-touring hier in Europa.

 

Ik vind het persoonlijk jammer omdat dat wel een segment is waarin ik me zou zien shoppen. :D

Nu ben ik verplicht om naar AMG-RS te kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid