Ga naar inhoud

BMW F87 M2 Coupe


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Het moet dan toch echt de moeite niet zijn want tegenwoordig wordt het moeilijk om nog een gaatje te vinden in de bmw lineup

 

3, 3 touring, 3 gt, 4, 4gc, 5, 5gc, .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wel, ja. En wat is "goed" in absolute aantallen, uiteindelijk?

 

In de States b.v. verkoopt Benz (die beide koetswerkvormen aanbiedt) daar zga geen één AMG als break; idem Midden-Oosten. Toen BMW beide koetswerkvormen nog in de aanbieding had: idem. Van de E34 M5, toen, was ook maar een heel klein deeltje een touring, en quasi enkel in West-Europa; de rest van de wereld zit daar blijkbaar niet op te wachten. Daarom was ik ook zo verwonderd dat Jaguar die XFRS Estate bracht!

 

Blijkbaar is het sop de kool echt niet waard? Plus: er is een X5M als je echt een vijfdeurs wil. Of de M135i/M550d zijn er nu ook.

 

Audi doet de RS4 en RS6 dan weer enkel in break.  :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

RS6 en RS4  zie ik helemaal niet staan op de site van Audi USA... Enkel S6 en S4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audi doet de RS4 en RS6 dan weer enkel in break.  :blink:

Die zijn zo gestart (RS2) en de Avant geldt als de 'correctere' koetswerkvorm voor een RS.

Zijn die leverbaar in de States? (absoluut geen idee, dus open vraag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet dan toch echt de moeite niet zijn want tegenwoordig wordt het moeilijk om nog een gaatje te vinden in de bmw lineup

3, 3 touring, 3 gt, 4, 4gc, 5, 5gc, .....

5gt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie absoluut geen technische reden waarom een M5 touring of een M3 touring niet zou kunnen. Gezien de verpatszucht van BMW (zie post ir_fuel: geen gaten meer in hun gamma) moet het dus écht bewust zijn, ofwel omwille van het feit dat een touring niet past bij de letter ///M (wat ik niet geloof, immers ze maken de X5 en de X6 wel als "echte" ///M), ofwel omwille van economische redenen (take rate).

 

Hetzelfde bijvoorbeeld met de F11 550i xDrive. Dat lijkt me een kar die in Duitsland en de alpenlanden zeker enkele kopers moet vinden. En het moet technisch perfect mogelijk zijn, want er is een F10 550i xDrive en de F11 kan je met alle andere motoren ook als xDrive krijgen. Maar toch is die er niet, met maar één reden: take rate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

ich auch

 

Ik ben benieuwd naar jouw beweegredenen, want met de 1M in de garage heb je toch iets wat specialer zal zijn/blijven dan de F87. En qua rijsensatie, en ik denk wel dat je dat apprecieert als ik kijk naar je autoverleden, denk ik dat de E82 ook meer involvement geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid