ir_fuel 58.276 Geplaatst: 3 april 2025 Auteur Geplaatst: 3 april 2025 Hier werkt het ook, soms. Af en toe zwart scherm in 't midden, en het is niet gecentreerd. Quote
flupke73 10.915 Geplaatst: 3 april 2025 Geplaatst: 3 april 2025 3 uren geleden, ir_fuel zei: Hier werkt het ook, soms. Af en toe zwart scherm in 't midden, en het is niet gecentreerd. ondertussen terug op 1/3 van de display gezet, meerwaarde is te beperkt om volledig scherm te pakken Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 28 april 2025 Auteur Geplaatst: 28 april 2025 Het is wel redelijk onstabiel. Vorige week nog eens gebruikt en het spel is op een rit van 3 uur 2 keer gecrasht, en 1 keer heeft het zelfs mijn ganse iDrive doen rebooten. Quote
Carlito 6.293 Geplaatst: 28 april 2025 Geplaatst: 28 april 2025 Op 8/3/2025 om 19:51, gTa zei: Inderdaad, aanbieders van kaarten zijn verplicht om de 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' (wel een typisch Belgisch/Vlaams fenomeen...) te respecteren. Routes gaan niet (meer) via die wegen. Vroeger wel en dat was de initiële kracht van Waze. Die loodste je soms via de meest onooglijke routes wel 't vlotst naar waar je moest zijn. Nu niet meer. Heeft er wel voor gezorgd dat de konijnepijp nu een pak kalmer is. Quote
Naish 9.562 Geplaatst: 29 april 2025 Geplaatst: 29 april 2025 Zondag met een rondrit in en rond oudenaarde gezeten... Man, wat een pest is dat daar van trajectcontroles zeg! Nu viel me op dat er daar toch een hele reeks niet gemeld werden door coyote... En erna dat coyote er weer melde die er niet waren. Paar keer Waze gecontroleerd en die deed het veelal beter. Maar aan de andere kant zegt waze al jaren dat er trajectcontrole is tussen beernem en brugge op de E40 en dat is niet het geval in realiteit. Ik blijf op dit moment nog altijd voorstander van Coyote omwille van 2 redenen: Focus van de app is meer op de meldingen van palen, controles,... en is daardoor daarin duidelijker dan waze imo. In de app tot op vandaag nog steeds geen weergave van trajectcontrole informatie: weergave afstand, hoeveel nog in de controle, je effectieve gemiddelde snelheid in het traject,... Dat zou blijkbaar op apple carplay wel in orde zijn, maar dat gebruik ik nooit. Wel even meegeven dat ik hekel heb aan auditieve meldingen, zo ligt gesproken navi begeleiding altijd af bij mij in elke auto en stel ik coyote in dat hij 1 of 2 keer meld en dan zwijgt. Heel de uitleg van toegelaten snelheid en zo moet ik niet horen, daarvoor kijk ik op de app. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 29 april 2025 Geplaatst: 29 april 2025 (aangepast) ik gebruik coyote al jaren niet meer. ik ergerde me aan het feit dat die ook vaak de mist in gaat met die snelheden. Een baan van 70 zei die dan nog als 50 of andersom. Ook in tunnels, zoals de craeybeckx tunnel was het dan al een tijd 100 en coyote zei nog 120 terwijl bij waze dit allemaal direct is geupdatet. Flitsmeister is ook een drama in Belgie, terwijl dat dit natuurlijk in Nederland wel super werkt. Dus voor nu gebruik ik enkel Waze en met Android Auto zie ik idd hoelang een trajectcontrole duurt maar zie je wel niet de gemiddelde snelheid. Ik rijd 105 op gps of 127/128 op gps in trajectcontroles en so far so good. 29 april 2025 aangepast door Liquid Li0n Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 29 april 2025 Geplaatst: 29 april 2025 56 minuten geleden, Naish zei: Maar aan de andere kant zegt waze al jaren dat er trajectcontrole is tussen beernem en brugge op de E40 en dat is niet het geval in realiteit. Voor mij liever een melding TC te veel, dan eentje te weinig Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 29 april 2025 Geplaatst: 29 april 2025 De wijziging van de max.snelheid op de weg tss Wevelgem en Gullegem was na 3 dagen al aangepast in Waze. Die community werkt wel snel 1 Quote
Naish 9.562 Geplaatst: 29 april 2025 Geplaatst: 29 april 2025 5 uren geleden, Liquid Li0n zei: ik gebruik coyote al jaren niet meer. ik ergerde me aan het feit dat die ook vaak de mist in gaat met die snelheden. Een baan van 70 zei die dan nog als 50 of andersom. Ook in tunnels, zoals de craeybeckx tunnel was het dan al een tijd 100 en coyote zei nog 120 terwijl bij waze dit allemaal direct is geupdatet. Flitsmeister is ook een drama in Belgie, terwijl dat dit natuurlijk in Nederland wel super werkt. Dus voor nu gebruik ik enkel Waze en met Android Auto zie ik idd hoelang een trajectcontrole duurt maar zie je wel niet de gemiddelde snelheid. Ik rijd 105 op gps of 127/128 op gps in trajectcontroles en so far so good. Coyote kwaliteit is idd sterk achteruit. In FR wel nog altijd het beste dan imo... Ja een snelheid aanhouden is niet het probleem om zo door een trajectcontrole te gaan. Het is feit als je tijd aan 110 hebt vastgezeten dat je dan heel stuk ook sneller kan om die verloren tijd in te halen. Vandaar dat real time average het beste is. Ik ga eens testen met waze op apple carplay of hij het daar wel toont. 4 uren geleden, Polygoon zei: Voor mij liever een melding TC te veel, dan eentje te weinig Klopt, maar nog liever correct. En een feature die nog ontbreekt: melding als je op een trajectcontrole komt NA de beginpaal EN melding als je gepland traject VOOR de eindpaal het traject verlaat... Maar vrees dat ze dat beetje vermijden om niet in de illegaliteit te komen... 2 uren geleden, ex-Mooseman zei: De wijziging van de max.snelheid op de weg tss Wevelgem en Gullegem was na 3 dagen al aangepast in Waze. Die community werkt wel snel Ja, en hoe kan ik nu bvb melden aan waze dat er geen trajectcontrole is tussen Beernem en Brugge op de E40? Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 29 april 2025 Geplaatst: 29 april 2025 Ik doe veel kilometers en heb geleerd -ook door het voorwaardelijk rijverbod dat ik nog heb staan- dat je op de snelweg beter gewoon constant 126 kan rijden en geen risico op boetes meer loopt dan dat je overal moet gaan jagen aan 160. Op het einde van de rit maakt het in tijd toch nauwelijks uit en ik ben zo een pak relaxter wanneer ik ergens toekom. De obsessie met “verloren tijd inhalen” na een stukje 110 rijden begrijp ik dus oprecht niet. Meestal sta je dan 20 kilometer verder bovendien toch allemaal weer in hetzelfde rijtje aan te schuiven in de file. 1 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 29 april 2025 Geplaatst: 29 april 2025 Ik grbruik dat om eventjes zeker te zijn dat ik het rijtje voorbij ben en dat ik gene post krijg. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 29 april 2025 Geplaatst: 29 april 2025 2 uren geleden, Naish zei: Coyote kwaliteit is idd sterk achteruit. In FR wel nog altijd het beste dan imo... Ja een snelheid aanhouden is niet het probleem om zo door een trajectcontrole te gaan. Het is feit als je tijd aan 110 hebt vastgezeten dat je dan heel stuk ook sneller kan om die verloren tijd in te halen. Vandaar dat real time average het beste is. Ik ga eens testen met waze op apple carplay of hij het daar wel toont. Klopt, maar nog liever correct. En een feature die nog ontbreekt: melding als je op een trajectcontrole komt NA de beginpaal EN melding als je gepland traject VOOR de eindpaal het traject verlaat... Maar vrees dat ze dat beetje vermijden om niet in de illegaliteit te komen... Ja, en hoe kan ik nu bvb melden aan waze dat er geen trajectcontrole is tussen Beernem en Brugge op de E40? Zo een feature zou idd ideaal zijn voor een coyote. Dan weet je dat je kan knallen omdat je toch een afslag ofzo heb. Kan je wel met trajectcontroles op secundaire wegen als je een straat in die controle in moet Dat melden van Waze zaken doe/deed ik meestal via die Waze België Facebook groep of pagina. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 29 april 2025 Geplaatst: 29 april 2025 1 uur terug, brjefs zei: Ik doe veel kilometers en heb geleerd -ook door het voorwaardelijk rijverbod dat ik nog heb staan- dat je op de snelweg beter gewoon constant 126 kan rijden en geen risico op boetes meer loopt dan dat je overal moet gaan jagen aan 160. Op het einde van de rit maakt het in tijd toch nauwelijks uit en ik ben zo een pak relaxter wanneer ik ergens toekom. De obsessie met “verloren tijd inhalen” na een stukje 110 rijden begrijp ik dus oprecht niet. Meestal sta je dan 20 kilometer verder bovendien toch allemaal weer in hetzelfde rijtje aan te schuiven in de file. Wijze woorden… We hadden deze namiddag ook nog een discussie hierover op kantoor. Sommigen slagen er in van wekelijks één of meerdere boetes bij elkaar te rijden. En toch komen ze overal te laat… #houtvasthouden: het laatste anderhalf jaar heb ik één parkeerboete van 15 euro, omdat ik mijn parkeerschijf vergeten te zetten was. En ik rij toch ook 50.000 km op een jaar. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 30 april 2025 Geplaatst: 30 april 2025 14 uren geleden, brjefs zei: Ik doe veel kilometers en heb geleerd -ook door het voorwaardelijk rijverbod dat ik nog heb staan- dat je op de snelweg beter gewoon constant 126 kan rijden en geen risico op boetes meer loopt dan dat je overal moet gaan jagen aan 160. Op het einde van de rit maakt het in tijd toch nauwelijks uit en ik ben zo een pak relaxter wanneer ik ergens toekom. De obsessie met “verloren tijd inhalen” na een stukje 110 rijden begrijp ik dus oprecht niet. Meestal sta je dan 20 kilometer verder bovendien toch allemaal weer in hetzelfde rijtje aan te schuiven in de file. Dat is oud worden zeker? Ging je dat 10 jaar geleden aan brjefs ook uitgelegd gekregen hebben? Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 30 april 2025 Geplaatst: 30 april 2025 Op 29/4/2025 om 10:49, Naish zei: Zondag met een rondrit in en rond oudenaarde gezeten... Man, wat een pest is dat daar van trajectcontroles zeg! Was het dan niet gewoon een crappy rondrit als het allemaal TC's zijn? 3 1 3 Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 30 april 2025 Geplaatst: 30 april 2025 22 uren geleden, ex-Mooseman zei: Wijze woorden… +1, en ik pas dat eigenlijk op alle wegen toe. Enerzijds is er toch gewoon een wildgroei van vaste trajectcontroles en flitspalen en anderzijds worden ze ook gewoon inventiever. Gisteren vertrok ik op de hoofdzetel in Genk en ik moet dan door een klein straatje dat gelijk loopt met de Westerring. Aan de linkerkant stond een Skoda Octavia Combi geparkeerd. Door het type wagen dat erg veel in gebruik is bij de Politie en het feit dat hij links van de baan stond en niet rechts zoals je zou verwachten dacht ik meteen aan een flitswagen. En inderdaad, aan de linkerkant (dus tegen de Westerring aan) stond in de grasberm een statiefje achter een paal. Dat zie je dus nagenoeg NIET als je op de Westerring zelf zit. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 1 mei 2025 Geplaatst: 1 mei 2025 Op 28/4/2025 om 18:19, Carlito zei: Heeft er wel voor gezorgd dat de konijnepijp nu een pak kalmer is. En heel wat meer zones/strate dan dat. Voor de bewoners doorgaans een goeie zaak, hence the rule. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 1 mei 2025 Geplaatst: 1 mei 2025 18 uren geleden, SB-01 zei: +1, en ik pas dat eigenlijk op alle wegen toe. Enerzijds is er toch gewoon een wildgroei van vaste trajectcontroles en flitspalen en anderzijds worden ze ook gewoon inventiever. Gisteren vertrok ik op de hoofdzetel in Genk en ik moet dan door een klein straatje dat gelijk loopt met de Westerring. Aan de linkerkant stond een Skoda Octavia Combi geparkeerd. Door het type wagen dat erg veel in gebruik is bij de Politie en het feit dat hij links van de baan stond en niet rechts zoals je zou verwachten dacht ik meteen aan een flitswagen. En inderdaad, aan de linkerkant (dus tegen de Westerring aan) stond in de grasberm een statiefje achter een paal. Dat zie je dus nagenoeg NIET als je op de Westerring zelf zit. Ja... Voor de veiligheid zeggen ze dan Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.