ir_fuel 58.276 Geplaatst: 5 maart 2025 Auteur Geplaatst: 5 maart 2025 14 hours ago, ex-Mooseman said: En niet alleen Waze, maar ook Apple Maps komt nu als kaart tussen de tellers. Voorheen zag je daar al de aanwijzingen van Maps, nu een kaart. Afhankelijk of het centrale display de kaart toont of niet, staat er ofwel een overzichtskaart van je route, ofwel een ‘gewone’ kaart van je actuele positie, en bij een afslag zoomt die automatisch in, en krijgt het een ietwat 3D-effect. Ook de rijstrookassistent, en de vaste camera’s worden gemeld (op Waze dacht ik dit nog niet gezien te hebben(. Dat is altijd al zo geweest. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 5 maart 2025 Auteur Geplaatst: 5 maart 2025 1 hour ago, Liquid Li0n said: crApple 1 Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 Op 17/1/2025 om 15:59, Kartfreak zei: Nog af te leggen afstand in de trajctcontrole wordt nu onderaan weergegeven op Apple CarPlay. Heb nu gemerkt dat deze functie terug verdwenen is. Nog zo bij iemand? Quote
Kartfreak 1.881 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 9 minuten geleden, PieterA zei: Heb nu gemerkt dat deze functie terug verdwenen is. Nog zo bij iemand? Werkte gisteren nog bij mij... Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 12 minuten geleden, Kartfreak zei: Werkte gisteren nog bij mij... En daarnet bij mij. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 13 minuten geleden, Kartfreak zei: Werkte gisteren nog bij mij... Idem. Wel op Android. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 19 uren geleden, ex-Mooseman zei: En niet alleen Waze, maar ook Apple Maps komt nu als kaart tussen de tellers. Voorheen zag je daar al de aanwijzingen van Maps, nu een kaart. Afhankelijk of het centrale display de kaart toont of niet, staat er ofwel een overzichtskaart van je route, ofwel een ‘gewone’ kaart van je actuele positie, en bij een afslag zoomt die automatisch in, en krijgt het een ietwat 3D-effect. Ook de rijstrookassistent, en de vaste camera’s worden gemeld (op Waze dacht ik dit nog niet gezien te hebben(. Deze ochtend, en nog geen updates gehad bij mijn weten. En aangezien ik iedere keer ik een foto neem, connectie met Android Auto verlies, kwam een seconde later de BMW-navigatie op: Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 Dat is Google Maps ? Goed om weten dat het met deze ook werkt (gezien je daar het sateliet-beeld rechts kunt zetten) Ik had het over Apple Maps. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 5 uren geleden, ir_fuel zei: Dat is altijd al zo geweest. neen toch ? Ik had enkel een banner met de volgende afslag, en de afstand tot ginds, maar geen echte kaart. Daardoor gebruikte ik meerendeel van de tijd de BMW-navigatie, en als het er slecht begon uit te zien qua files, of als ik mijn ETA wou delen, zette ik Waze op. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 44 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Dat is Google Maps ? Goed om weten dat het met deze ook werkt (gezien je daar het sateliet-beeld rechts kunt zetten) Ik had het over Apple Maps. Ah juist, applecamp Dat noemt daar ook maps dus. Bij mij idd Google maps. Ik vind dat satellietbeeld bijzonder handig dus. Mocht Waze dat kunnen, gebruik ik terug Waze. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 6 minuten geleden, Bompa zei: Ah juist, applecamp Dat noemt daar ook maps dus. Bij mij idd Google maps. Ik vind dat satellietbeeld bijzonder handig dus. Mocht Waze dat kunnen, gebruik ik terug Waze. Heet. 2 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 5 maart 2025 Auteur Geplaatst: 5 maart 2025 26 minutes ago, Bompa said: Ah juist, applecamp Dat noemt daar ook maps dus. Bij mij idd Google maps. Ik vind dat satellietbeeld bijzonder handig dus. Mocht Waze dat kunnen, gebruik ik terug Waze. Op iPhone heb je zowel Google als Apple Maps. 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 5 maart 2025 Auteur Geplaatst: 5 maart 2025 1 hour ago, ex-Mooseman said: neen toch ? Ik had enkel een banner met de volgende afslag, en de afstand tot ginds, maar geen echte kaart. Daardoor gebruikte ik meerendeel van de tijd de BMW-navigatie, en als het er slecht begon uit te zien qua files, of als ik mijn ETA wou delen, zette ik Waze op. Ik heb dat al een eeuwigheid in de mijne. Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 Idem, Apple maps tussen tellers (en als ik me niet vergis ook HUD) al sedert 2023. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 5 maart 2025 Geplaatst: 5 maart 2025 Android Auto & Waze. Toont helaas geen info over de actieve TC 1 Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 6 maart 2025 Geplaatst: 6 maart 2025 dus Waze/google maps/apple maps werken nu op centrale scherm bij BMW? Komen de Waze instructies dan ook op de head-up display? Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 6 maart 2025 Geplaatst: 6 maart 2025 42 minuten geleden, BelgianRally zei: dus Waze/google maps/apple maps werken nu op centrale scherm bij BMW? Komen de Waze instructies dan ook op de head-up display? dat nog niet, blijkbaar Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 6 maart 2025 Geplaatst: 6 maart 2025 4 uren geleden, BelgianRally zei: dus Waze/google maps/apple maps werken nu op centrale scherm bij BMW? Google maps al heel lang. Vandaag eens geprobeerd, Waze DENK ik ook, maar weet niet of het de BMW nav was of Waze. Ze hebben allebei die Fisher-Price-look Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 6 maart 2025 Geplaatst: 6 maart 2025 Bij de mijne werkt het niet. Het zou wel leuk zijn. Het is ofwel de gewone gps ofwel google maps, en die laatste werkt alleen maar in schokken net als een tom tom van de vroege jaren 2000. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 6 maart 2025 Geplaatst: 6 maart 2025 23 minuten geleden, Bompa zei: Google maps al heel lang. Vandaag eens geprobeerd, Waze DENK ik ook, maar weet niet of het de BMW nav was of Waze. Ze hebben allebei die Fisher-Price-look BMW is meer monochroom, Waze is idd Playmobil, met felle kleurtjes Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 6 maart 2025 Geplaatst: 6 maart 2025 Zal een nieuwigheidje zijn die ondersteunt wordt vanaf i-drive 8, ik zie ook enkel de aanwijzingen op mijn scherm. Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 8 maart 2025 Geplaatst: 8 maart 2025 Op 5/3/2025 om 11:13, Kartfreak zei: Werkte gisteren nog bij mij... Intussen gemerkt dat deze functie precies alleen actief is tijdens een navigatieopdracht. Niet echt ideaal. Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 8 maart 2025 Geplaatst: 8 maart 2025 1 uur terug, PieterA zei: Intussen gemerkt dat deze functie precies alleen actief is tijdens een navigatieopdracht. Niet echt ideaal. Ja klopt. Je moet echt een bestemming ingeven of je ziet niks. Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 8 maart 2025 Geplaatst: 8 maart 2025 Op 6/3/2025 om 18:20, Bompa zei: Google maps al heel lang. Vandaag eens geprobeerd, Waze DENK ik ook, maar weet niet of het de BMW nav was of Waze. Ze hebben allebei die Fisher-Price-look Dat was idd de eerste die t kon, maar enkel op android. Voor Apple idem maar dan Apple Maps. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 8 maart 2025 Geplaatst: 8 maart 2025 Op 4/3/2025 om 11:18, Polygoon zei: Volgens mij is er ook legislatie gekomen om te vermijden dat Waze via "plaatselijk verkeer" achtige wegen wordt berekend etc. Lang geleden dat ik nog eens een waze treintje had tussen de velden bv, iets wat vroeger wel vaak voorkwam. Inderdaad, aanbieders van kaarten zijn verplicht om de 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' (wel een typisch Belgisch/Vlaams fenomeen...) te respecteren. Routes gaan niet (meer) via die wegen. Vroeger wel en dat was de initiële kracht van Waze. Die loodste je soms via de meest onooglijke routes wel 't vlotst naar waar je moest zijn. Nu niet meer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.