Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Gisterenavond na 22u van Hasselt richting Antwerpen, gaf Waze aan dat de snelweg volledig afgesloten was.

Leidde mij in Beringen eraf, terwijl er helemaal niets aan de hand was.

Wel wat werken op de pechstrook, maar dat was alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Het is een medewerker/vrijwilliger van de Waze-community die me dat liet weten. 

Ik heb enkel ervaring met Waze standalone, en sinds enkele maanden ook via Carplay.  Geen Android-machinerie ten huize Moose, dus ik kan me niet over Android Auto uitspreken.

Ik hou mezelf altijd voor dat ik ook eens moet testen met Google Maps en met de kaarten-app van Apple, om eens te zien of die op die locatie ook volledig de mist in gaan via Carplay.   Zo ja, dan zal Carplay voor wat betreft de navigatietoepassingen gebruik maken van het kaartmateriaal van de auto zelf (en dat kreeg een update tgv het laatste onderhoud, begin juli).

Ik gebruik Google maps in satellietview heel vaak als het echt stropt. Verkeersintensiteit aanduiden, en dan kan je heel snel shortcuts gaan kiezen die bv door een wijk gaan, of zie je onmiddellijk dat dat ene baantje eigenlijk een boerenwegel is, enz.

Waar Waze dan iedereen van de autosnelweg stuurt naar links, en links dus ook file is, sla ik af naar rechts en zoek me een weg via satelliet door de nabije omgeving, via de groene lijnen, en niet de oranje en rode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, ex-Mooseman said:

 Zo ja, dan zal Carplay voor wat betreft de navigatietoepassingen gebruik maken van het kaartmateriaal van de auto zelf (en dat kreeg een update tgv het laatste onderhoud, begin juli).

Dat snap ik niet.

Als dat het geval is wil dat zeggen dat de routeberekening op je toestel gebeurt? Bij mijn weten doet Waze dat online?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Bompa said:

Ik gebruik Google maps in satellietview heel vaak als het echt stropt. Verkeersintensiteit aanduiden, en dan kan je heel snel shortcuts gaan kiezen die bv door een wijk gaan, of zie je onmiddellijk dat dat ene baantje eigenlijk een boerenwegel is, enz.

Waar Waze dan iedereen van de autosnelweg stuurt naar links, en links dus ook file is, sla ik af naar rechts en zoek me een weg via satelliet door de nabije omgeving, via de groene lijnen, en niet de oranje en rode.

Tot de lokale ambtenaar beslist van daar ANPR camera's te zetten tegen "sluipverkeer", want dat zie je uiteraard niet op je kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Tot de lokale ambtenaar beslist van daar ANPR camera's te zetten tegen "sluipverkeer", want dat zie je uiteraard niet op je kaart.

Maar die zie je wel IRL. Ik kijk soms nog door mijn voorruit ook, en lees dan nog de verkeersborden zelfs :DDie worden aangeduid: "uitgezonderd aangelanden" of "uitgezonderd plaatselijk verkeer".

Rond Antwerpen zijn zo al een paar van mijn sluikroutes opgegeven, inderdaad. Ik heb daar ook geen probleem mee. En waar het niet aangeduid staat mag iedereen vrij rijden waar hij wil, ANPR of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat snap ik niet.

Als dat het geval is wil dat zeggen dat de routeberekening op je toestel gebeurt? Bij mijn weten doet Waze dat online?

het is ook het eerste wat ik er van hoor. 

Android Auto of Apple Carplay is toch een soort van app op je gsm die beeld spiegelt naar je ICE. En dat dan beperkt in gebruik om je niet af te leiden. 

Je kan toch Google Maps op je gsm openen én tegelijk op je Android Auto. Dus zou me echt verbazen dat plots kaarten in je auto worden gebruikt op een prive toestel dat is aangesloten aan je ICE via usb of via draadloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Bompa zei:

Die worden aangeduid: "uitgezonderd aangelanden" of "uitgezonderd plaatselijk verkeer".

Is toch de meest overtreden verkeersregel lijkt me :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik denk dat dat het niet-gebruik van de richtingaanwijzers is.

of middenvak/linksvak rijden is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Als ik Waze gebruik dan stel ik waarschuwingen in verband met mobiele flitsers en trajectcontroles zeer op prijs. Vaste camera's ook, maar roodlichtcamera's vragen bij mij niet om een melding. 

Is er ergens een manier om dat uit te zetten, enkel voor roodlichtcamera's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, PieterA zei:

In de instellingen bij Alerts en Reports -> Reports kan je de melding van een roodlichtcamera apart uitschakelen. 

Thx!

Via Carplay is het uit of inschakelen van meldingen precies grover geregeld. Hopelijk neemt die dat op deze manier mee richting Carplay. Morgen testen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik carplay gebruik zie ik bij een traject controle ook de groene balk niet die ik wel zie op mijn gsm. Iemand een idee of dat kan bijgesteld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, bud wijzer zei:

Als ik carplay gebruik zie ik bij een traject controle ook de groene balk niet die ik wel zie op mijn gsm. Iemand een idee of dat kan bijgesteld worden?

Is hier al een paar keer gepasseerd, is geen optie helaas... Heel spijtig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid