Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

IMG_5405.thumb.jpeg.3aee09a37350b919525ca2a46e20378b.jpeg

waze staat nu tussen de tellers.  Ik denk zelfs dat ik het beter vind dan hetgeen BMW zelf tussen de tellers zet

Geplaatst:
1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

waze staat nu tussen de tellers.  Ik denk zelfs dat ik het beter vind dan hetgeen BMW zelf tussen de tellers zet

Bij u wel in het midden! 

Geplaatst:

Gisteren om 7 uur vertrokken naar het werk. Volgens Waze zogezegd 1 uur en 8 minuten. Ik stond er op 43 minuten. 

Ik snap niet, obv de huidige verkeerssituatie, dat je je daar zo kan aan mispakken …

Geplaatst:

Gene fan van Waze. Stuurt je regelmatig (te veel) langs hele smalle k*tbaantjes.  Ok als dat is om congestie te vermijden, maar toch, kom dan maar eens een tegenligger tegen..

Geplaatst:

Dan liever google maps. Hoewel waze van maps is, vind ik de UI van maps beter, duidelijker. 

Geplaatst:
12 minuten geleden, Polygoon zei:

Gisteren om 7 uur vertrokken naar het werk. Volgens Waze zogezegd 1 uur en 8 minuten. Ik stond er op 43 minuten. 

Ik snap niet, obv de huidige verkeerssituatie, dat je je daar zo kan aan mispakken …

Is een typische die hier elk jaar in de vakanties terugkomt hè... Waze houdt rekeneng met structurele files en kijk te min naar de huidige situatie bij vertrek. Als je 10min na vertrek een hercalculatie doet zal de aankomsttijd wel realistischer zijn.

Geplaatst:

Mijn aankomsttijd was deze morgen ook berekend op 8:57, en ik ben er al sinds 8:42.  
maar ‘t is vakantie, iedereen is gaan skiën of is aan het schuilen voor de regen op de Canarische eilanden.  Waar ik anders soms al van voor Kruibeke aan het aanschuiven ben (en dan de strook richting Rotterdam op duik), reed het gewoon.  Enkel op de ring rond Antwerpen waren ze met drie op elkaar gereden, en stokte het wat.

Waze was vroeger nog veel avontuurlijker tegenover nu.  Die echt kleine boerenbaantjes en stadscentra om 2 minuten te winnen, dat is er naar mijn gevoel grotendeels uit.

Geplaatst:
2 uren geleden, Polygoon zei:

Dit is een gekend euvel en dat ligt aan schoolvakanties die elk jaar in een andere week vallen. Waze houdt rekening met de drukte op dezelfde datum in de voorbije jaren. De zomervakantie en de week tussen Kerst en nieuwjaar kennen dit probleem daardoor quasi niet.

Geplaatst:
1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Mijn aankomsttijd was deze morgen ook berekend op 8:57, en ik ben er al sinds 8:42.  
maar ‘t is vakantie, iedereen is gaan skiën of is aan het schuilen voor de regen op de Canarische eilanden.  Waar ik anders soms al van voor Kruibeke aan het aanschuiven ben (en dan de strook richting Rotterdam op duik), reed het gewoon.  Enkel op de ring rond Antwerpen waren ze met drie op elkaar gereden, en stokte het wat.

Waze was vroeger nog veel avontuurlijker tegenover nu.  Die echt kleine boerenbaantjes en stadscentra om 2 minuten te winnen, dat is er naar mijn gevoel grotendeels uit.

Klopt.

Op mijn allereerste gps, zo een los toestel van tomtom (2007 ofzo), kon je steeds héél makkelijk (en niet weggestoken achter 7 submenu's) wisselen tussen snelste route, economische route en kortste route. Kortste was altijd avontuur :D Mijn vrouw heeft er nog trauma's aan overgehouden. Over grasbermen, aardewegen, nauwe straatjes, ... ik leefde me hiermee uit. Dat is compléét weg helaas. 

Vaak zie ik omleidingen bij ongevallen in de richting van nieuwe files. Bv in Herentals eraf omdat er in Massenhoven een ongeval gebeurd is; men stuurt je naar links en daar is het uiteraard ook file. Ik ga dan naar rechts, negeer een vijftal omkeersuggesties en dan herberekent hij wel langs een vlotte weg, weliswaar tussen kleinere dorpen enz. 

En net daarom gebruik ik veel meer google maps met satellietbeeld en met aanduiding van rood/geel/groen op de wegen voor de drukte. Dan zie je in 1 oogopslag waar je richting rustig gebied (op vlak van drukte en op vlak van ruimtelijke ordening) kan vinden. Daarvoor rijd ik graag 5km of meer al rond. En win ik alsnog tijd, al is dat relatief.

Waze heeft dat niet echt. Maar ik zal het ook een kans geven, al moet ik nog even wachten op de update van Waze voor Android, is er nog net niet.

image.thumb.png.b36195ae7b1407ced1095bddaf3484fa.png

Geplaatst:
22 minuten geleden, Bompa zei:

Klopt.

Op mijn allereerste gps, zo een los toestel van tomtom (2007 ofzo), kon je steeds héél makkelijk (en niet weggestoken achter 7 submenu's) wisselen tussen snelste route, economische route en kortste route. Kortste was altijd avontuur :D Mijn vrouw heeft er nog trauma's aan overgehouden. Over grasbermen, aardewegen, nauwe straatjes, ... ik leefde me hiermee uit. Dat is compléét weg helaas. 

Vaak zie ik omleidingen bij ongevallen in de richting van nieuwe files. Bv in Herentals eraf omdat er in Massenhoven een ongeval gebeurd is; men stuurt je naar links en daar is het uiteraard ook file. Ik ga dan naar rechts, negeer een vijftal omkeersuggesties en dan herberekent hij wel langs een vlotte weg, weliswaar tussen kleinere dorpen enz. 

En net daarom gebruik ik veel meer google maps met satellietbeeld en met aanduiding van rood/geel/groen op de wegen voor de drukte. Dan zie je in 1 oogopslag waar je richting rustig gebied (op vlak van drukte en op vlak van ruimtelijke ordening) kan vinden. Daarvoor rijd ik graag 5km of meer al rond. En win ik alsnog tijd, al is dat relatief.

Waze heeft dat niet echt. Maar ik zal het ook een kans geven, al moet ik nog even wachten op de update van Waze voor Android, is er nog net niet.

image.thumb.png.b36195ae7b1407ced1095bddaf3484fa.png

Volgens mij is er ook legislatie gekomen om te vermijden dat Waze via "plaatselijk verkeer" achtige wegen wordt berekend etc.
Lang geleden dat ik nog eens een waze treintje had tussen de velden bv, iets wat vroeger wel vaak voorkwam.

Geplaatst:
2 uren geleden, Monterey Jack zei:

Ja maar bij mij stond de pijl niet in het midden:

IMG_0103.thumb.jpeg.e41a6efd689200030ae72fa94e6b4e08.jpeg

bij jou staat de rij- & aankomsttijd er ook niet op.  Bij mij wel

Geplaatst:
4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Idd ook mijn gevoel.

Geplaatst:
3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

bij jou staat de rij- & aankomsttijd er ook niet op.  Bij mij wel

Ik heb net wel nog een nieuwe update gezien voor de auto, misschien fixt dat iets :D 

Geplaatst:

En niet alleen Waze, maar ook Apple Maps komt nu als kaart tussen de tellers.  Voorheen zag je daar al de aanwijzingen van Maps, nu een kaart.  Afhankelijk of het centrale display de kaart toont of niet, staat er ofwel een overzichtskaart van je route, ofwel een ‘gewone’ kaart van je actuele positie, en bij een afslag zoomt die automatisch in, en krijgt het een ietwat 3D-effect.  Ook de rijstrookassistent, en de vaste camera’s worden gemeld (op Waze dacht ik dit nog niet gezien te hebben(.

IMG_5407.thumb.jpeg.03e93f3a8412bc1fbff127c94e74e886.jpeg

Geplaatst:

Ik zocht deze morgen naar een functionaliteit dit me elke ochtend op een vast tijdstip de rijtijd naar mijn werk zou vertellen maar dat lijkt niet te bestaan. Ik laat me regelmatig vangen. Ik kan op 12min op het werk zijn zonder file dus op filedagen (pakweg 1 op 4) is het zinvoller om thuiswerk op te starten en te vertrekken als alles opgelost is.

Deze ochtend zag ik in de verte rode lijntjes en ik was klaar om terug te keren. Als ik iets dichter kwam gingen de rode lijntjes weg. Ok, foutje dacht ik... Tot ik de snelweg op draaide en stil stond.

Uiteraard kan ik dat ook gewoon elke ochtend opzoeken maar blijkbaar maakt mijn brein die reflex niet. En als ik dan hierboven lees dat Waze de bal dan nog serieus kan mis slagen vraag ik me nog af wat de toegevoegde waarde zou zijn.

Geplaatst:
4 minuten geleden, Hazen zei:

Ik zocht deze morgen naar een functionaliteit dit me elke ochtend op een vast tijdstip de rijtijd naar mijn werk zou vertellen maar dat lijkt niet te bestaan. Ik laat me regelmatig vangen. Ik kan op 12min op het werk zijn zonder file dus op filedagen (pakweg 1 op 4) is het zinvoller om thuiswerk op te starten en te vertrekken als alles opgelost is.

Deze ochtend zag ik in de verte rode lijntjes en ik was klaar om terug te keren. Als ik iets dichter kwam gingen de rode lijntjes weg. Ok, foutje dacht ik... Tot ik de snelweg op draaide en stil stond.

Uiteraard kan ik dat ook gewoon elke ochtend opzoeken maar blijkbaar maakt mijn brein die reflex niet. En als ik dan hierboven lees dat Waze de bal dan nog serieus kan mis slagen vraag ik me nog af wat de toegevoegde waarde zou zijn.

Je kan je vertrektijd toch laten bepalen aan de hand van je agenda? 

Geplaatst:
3 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Je kan je vertrektijd toch laten bepalen aan de hand van je agenda? 

Moet ik dan elke werkdag "werken" in mijn agenda zetten? Liefst van al zie ik gewoon gedurende een uur de verkeersdrukte op de route. Het steekt eigenlijk ook zo nauw niet wanneer ik aan kom.

Geplaatst:
1 uur terug, ex-Mooseman zei:

En niet alleen Waze, maar ook Apple Maps komt nu als kaart tussen de tellers.  Voorheen zag je daar al de aanwijzingen van Maps, nu een kaart.  Afhankelijk of het centrale display de kaart toont of niet, staat er ofwel een overzichtskaart van je route, ofwel een ‘gewone’ kaart van je actuele positie, en bij een afslag zoomt die automatisch in, en krijgt het een ietwat 3D-effect.  Ook de rijstrookassistent, en de vaste camera’s worden gemeld (op Waze dacht ik dit nog niet gezien te hebben(.

IMG_5407.thumb.jpeg.03e93f3a8412bc1fbff127c94e74e886.jpeg

Dat kon toch al? Ik heb nog geen updates en kan maps daar zien.

48 minuten geleden, Hazen zei:

Ik heb dan weer de indruk dat dit beter ging in het begin. Toen ging hij me op de juiste dag vragen of ik idd wel naar dat van vorige keer wou. En kreeg ik een bericht dat ik beter zou vertrekken. Waarschijnlijk door mijn gepruts hier en daar afgezet, geen idee. Of een update waarvan opnieuw niet duidelijk was wat er allemaal in zat.

Geplaatst:

Slaan!!!!!!!!!

Geplaatst:
1 uur geleden, Hazen zei:

Moet ik dan elke werkdag "werken" in mijn agenda zetten? Liefst van al zie ik gewoon gedurende een uur de verkeersdrukte op de route. Het steekt eigenlijk ook zo nauw niet wanneer ik aan kom.

Is er niets dat je kan doen met Apple opdrachten als je een iPhone hebt?

IMG_0121.thumb.png.40ad77943158e6d949db6c79c3263bf9.png

Voor Android zal er wel iets gelijkaardigs bestaan.

Geplaatst:

jij bedoelt een regel of taak instellen?

Op Samsung heb je de Routines app en voor alle Android's heb je de Tasker app. Kan je alles instellen om te automatiseren.

Geplaatst:
9 uren geleden, Monterey Jack zei:

Is er niets dat je kan doen met Apple opdrachten als je een iPhone hebt?

Voor Android zal er wel iets gelijkaardigs bestaan.

Dat is de vraag die ik aan jullie stel. :D

• Grappig 2
Geplaatst:
1 uur terug, Hazen zei:

Dat is de vraag die ik aan jullie stel. :D

ik kan u enkel helpen met Android, ik doe niet aan crApple 😒

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in