Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
43 minuten geleden, PieterA zei:

Blijkbaar zijn ze er wel mee bezig:

image.png.7e3e3f083f120d493894a6c076d0a292.png

Linkje? Dan kunnen we met z'n allen upvoten 😀

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
30 minutes ago, Liquid Li0n said:

of dat die stem alvast zegt. trajectcontrole gedurende 2 km. Dan weet ge toch al iets. 

Het is goed dat ze er mee bezig zijn. 

Ik heb al gehad (vraag me niet meer hoe) dat ik enkel een melding kreeg toen ik uit de trajectcontrole reed, en niet toen ik erin reed.

Geplaatst:
2 uren geleden, PieterA zei:

Helaas. Minstens zo irritant is dat hij de lengte en visuele aanduiding van de trajectcontrole enkel in de portretmodus op de telefoon toont. 

Sinds kort gebruik ik Waze op phone in landscape modus op m'n 2e moto ... ik dacht dat er iets loos was omdat dat niet meer zichtbaar was. Ligt dus louter daaraan? 😕   Damn. Ga ook daarop dan in portrait moeten rijden.

Geplaatst:

ik wil gewoon die balk op de carplay; begrijp echt niet waarom ze dat blocken! 

Geplaatst:

idd: in portrait werkt het, in landscape niet.

Geplaatst:
4 uren geleden, DenDuvel zei:

De geintegreerde navi in m'n Peugeot toont wel de lengte van de trajectcontroles. 

Mocht het nu nog deftig navigeren zou het nog iets kunnen worden. 

Tesla ook, samen met je gemiddelde snelheid, en werkt deftig.  :D

Geplaatst:
13 minuten geleden, Maxime S zei:

omdat het landscape is dat ze tonen

Geplaatst:
15 minuten geleden, Maxime S zei:

ik heb eens gehoord omdat het te veel zou afleiden, wat ronduit belachelijk is

5 minuten geleden, tuscani zei:

Tesla ook, samen met je gemiddelde snelheid, en werkt deftig.  :D

maar Tesla heeft geen Android Auto of Carplay

Geplaatst:
39 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ik heb eens gehoord omdat het te veel zou afleiden, wat ronduit belachelijk is

maar Tesla heeft geen Android Auto of Carplay

Nooit gebruikt in mijn vorige wagens. En nu mis ik ook niets denk ik? Tesla heeft Spotify, google en een heel goed werkende gps met filevermelding, flitspaalmelding en zoals geschreven aangeduide trajectcontroles. Weet niet wat android me meer te bieden zou hebben?

Geplaatst:
19 minuten geleden, tuscani zei:

Nooit gebruikt in mijn vorige wagens. En nu mis ik ook niets denk ik? Tesla heeft Spotify, google en een heel goed werkende gps met filevermelding, flitspaalmelding en zoals geschreven aangeduide trajectcontroles. Weet niet wat android me meer te bieden zou hebben?

is niet zozeer android of iphone. Maar Tesla heeft zijn eigen systeem. En als dat voldoet, is dat genoeg. De meeste ICE systemen die ik al heb gebruikt zijn niet beter dan een smartphone met waze of google maps.

Geplaatst:
1 uur terug, tuscani zei:

Over het algemeen werkt de Tesla navi inderdaad goed. Maar ik heb toch al gemerkt dat hij in stadscentra niet altijd weet van welk hout pijlen maken en je helemaal rond stuurt, wat vaak veel langer onderweg is.

Tegenwoordig als ik ergens in een centrum kom waar ik de weg niet zelf weet, zet ik nog even Waze op langs de Tesla navi. Is al regelmatig de juiste beslissing gebleken.

De gemiddelde snelheid kunnen zien tijdens een TC is wel top!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
42 minuten geleden, Sibo Berebrouckx zei:

Over het algemeen werkt de Tesla navi inderdaad goed. Maar ik heb toch al gemerkt dat hij in stadscentra niet altijd weet van welk hout pijlen maken en je helemaal rond stuurt, wat vaak veel langer onderweg is.

Tegenwoordig als ik ergens in een centrum kom waar ik de weg niet zelf weet, zet ik nog even Waze op langs de Tesla navi. Is al regelmatig de juiste beslissing gebleken.

ik kijk soms ook wel eens langs waar hij me stuurt, om dan zelf opeens af te slaan, en een kortere route te krijgen. Wel het voordeel van het grote scherm dat je de straten allemaal ziet. :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Maxime S zei:

Waarom is dat zo belangrijk? Er is toch een geluidsignaal bij begin en einde? Nog nooit gemist precies …

Gemiddelde snelheid in de TC daarentegen … :D 

Geplaatst:

Ik rij stevast zonder geluid. Geen zin in al die zever tussen mijn muziek en 97 keer zeggen welke afslag ik op 't rondpunt moet nemen 🙈

• Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:

Flitsmeister doet dat gied vind ik. De lengte en de gemiddelde snelheid. Jammer genoeg betalend geworden om het te gebruiken met Ccarplay of android-auto.

Geplaatst:
26 minuten geleden, Kartfreak zei:

Ik rij stevast zonder geluid. Geen zin in al die zever tussen mijn muziek en 97 keer zeggen welke afslag ik op 't rondpunt moet nemen 🙈

Geen route instructies, wel meldingen, hier. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
29 minuten geleden, Kartfreak zei:

2 minuten geleden, Daann zei:

Geen route instructies, wel meldingen, hier. 

idem! 

3 uren geleden, gewoon ik zei:

omdat het landscape is dat ze tonen

maar dat ze dan in landscape ook die balk zetten!
Dat is nu net mijn punt !

Geplaatst:

Maar zo'n verticale balk in zo'n mooi landschap leidt veel te veel af, Maxime! Let nou toch eens op!

Geplaatst:
19 uren geleden, Jochen zei:

Flitsmeister doet dat gied vind ik. De lengte en de gemiddelde snelheid. Jammer genoeg betalend geworden om het te gebruiken met Ccarplay of android-auto.

vandaar dat er veel meer op waze gemeld wordt in nederland

Geplaatst:
20 hours ago, Sibo Berebrouckx said:

Ik snap het nut niet.

Dan kan je beginnen jojo rijden, want OH YEAH die gast voor je reed net 40 seconden aan 110, en nu kan je 40 seconden aan 130 rijden om nog op dat gemiddelde uit te komen. En dan maar sakkeren over hoe er in een TC zone gereden wordt. En dat allemaal om 2 seconden te winnen.

Zet gewoon de CC op en klaar.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik snap het nut niet.

Dan kan je beginnen jojo rijden, want OH YEAH die gast voor je reed net 40 seconden aan 110, en nu kan je 40 seconden aan 130 rijden om nog op dat gemiddelde uit te komen. En dan maar sakkeren over hoe er in een TC zone gereden wordt. En dat allemaal om 2 seconden te winnen.

Gaat ook niet meteen over de autostrade. Maar hier in de buurt zijn ook wel heel wat TC op gewestwegen aan 70. Als je dan een halve kilometer achter een tractor gehangen hebt aan 40-50, is wel leuk om het gemiddelde te zien eens je de tractor voorbij bent.  Het zal waarschijnlijk niet veel tijd winnen tov gewoon de cc op 70, maar bon niemand is heiliger dan de paus denk ik. Ook makkelijk als je per ongeluk wat te snel de TC aanvat.

Niet dat het een absolute must is of dat ik het miste toen ik het niet had hoor, maar het staat standaard aan in de Tesla en het is in mijn geval toch al een handige 'extra' gebleken.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik snap het nut niet.

Soms toch handig vind ik. Hier in de buurt is een weg richting de autostrade en dat is een stuk van 2.5km met TC. Beginnend met een heuvel komende van een rond punt... Dat duurt dus vaak tot over die berg eer ze daar hoop en al 65km/h rijden. Als ik dan een gemiddelde van 55km/h heb en ik kan voorbijsteken doe ik dat en rijd ik tot ik aan gemiddeld 70km/h zit. Is dat zo raar? 

image.thumb.png.ac66c63a0fa449211b6c32b3498b37a1.png

Anders heb ik die erna ook nog voor mij als ze tegen 80km/h de autostrade oprijden 😳

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik snap het nut niet.

Wel handig soms, als je een tc invliegt.  Je gaat niet plots naar 120, dus kan je zien of je nog overschot hebt om op bv 125 verder te gaan of je best nog wat vertraagd.  

Geplaatst:
Zojuist, tuscani zei:

Wel handig soms, als je een tc invliegt.  Je gaat niet plots naar 120, dus kan je zien of je nog overschot hebt om op bv 125 verder te gaan of je best nog wat vertraagd.  

ik moet meestal vertragen in al die trajectcontroles, want mensen hebben daar plots geen spiegels meer en gooien zich maar voor je aan 100 (kwestie van niet te rap te rijden!!) 

plus op gps rij ik 125 en *hout vasthouden* nog geen boetes gehad van de trajectcontroles en ik doe er wel wat jaarlijks.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in