Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
15 minutes ago, tuscani said:

Wel handig soms, als je een tc invliegt.  Je gaat niet plots naar 120, dus kan je zien of je nog overschot hebt om op bv 125 verder te gaan of je best nog wat vertraagd.  

Vertraagt.

En jij rijdt toch EV? Die rijden toch allemaal 90 tussen de camions? 😛 

• Grappig 1
Geplaatst:
26 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vertraagt.

En jij rijdt toch EV? Die rijden toch allemaal 90 tussen de camions? 😛 

Dan zal ik misschien wel niet meer de melding  "Was uw snelheid gemiddeld 110km/u geweest, had u 150km verder kunnen rijden"

maar neen toch bedankt.

Geplaatst:
Op 13/11/2024 om 08:40, Maxime S zei:

Is er iemand die weet waarom je bij carplay de lengte van de trajectcontroles niet ziet op het GPS scherm van je auto?

Heb me daar afgelopen weekend dood aan geërgerd. Ik dacht nu af te zijn van die lelijke smartphone houders, maar blijkt dat ik hem toch weer ga mogen gebruiken... Nut van Waze met carplay is toch grotendeels achterhaald als je de flits en trajectcontroles niet meer (volledig) ziet... ? 

Of valt dat de fixen op één of andere manier? 

Waze zegt toch ook wanneer je eentje uitrijdt? Dan is er toch geen verschil of die nog 4 of 40km duurt? 

Of mis ik iets. 

Geplaatst:

Ik mis die balk ook wel bij Android auto. Raar idd dat die niet wordt weergegeven. 

Grotere frustratie voor mij is, dat er nog steeds geen link mogelijkheid is met laadpalen of laadkaarten.

Geplaatst:
13 minutes ago, bud wijzer said:

Grotere frustratie voor mij is, dat er nog steeds geen link mogelijkheid is met laadpalen of laadkaarten.

Daar ben je toch niks mee als Waze niet weet hoe het met het verbruik van je EV gesteld is?

Geplaatst:

Je kan dat op bepaalde apps gewoon ingeven plus type wagen. Is nooit helemaal correct maar toch redelijk 

Geplaatst:
33 minutes ago, bud wijzer said:

Je kan dat op bepaalde apps gewoon ingeven plus type wagen. Is nooit helemaal correct maar toch redelijk 

Met "redelijk" ben je niks in een EV.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
20 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik snap het nut niet.

Dan kan je beginnen jojo rijden, want OH YEAH die gast voor je reed net 40 seconden aan 110, en nu kan je 40 seconden aan 130 rijden om nog op dat gemiddelde uit te komen. En dan maar sakkeren over hoe er in een TC zone gereden wordt. En dat allemaal om 2 seconden te winnen.

Zet gewoon de CC op en klaar.

vond ik vooral handig vroeger als je het begin van de trajectcontrole had gemist door één of andere reden ! Niet zo zeer om jojo te rijden. 

Geplaatst:
18 uren geleden, Polygoon zei:

Waze zegt toch ook wanneer je eentje uitrijdt? Dan is er toch geen verschil of die nog 4 of 40km duurt? 

Of mis ik iets. 

Nee toch? Alleszins nog nooit gezien ...

En dan nog... je zit niet constant naar dat scherm te kijken dus gewoon handig dat je de info kan zien op het moment dat je zelf wil

Geplaatst:
12 uren geleden, ir_fuel zei:

Vind ik wel.. ik ga sowieso nooit tot op het laatste wachten.  Het zou in ieder geval bv al handig zijn moesten ze de beschikbare laadpalen weergeven. 

Geplaatst:
36 minutes ago, Maxime S said:

Je krijgt daar een melding van.

Geplaatst:
15 minutes ago, bud wijzer said:

Vind ik wel.. ik ga sowieso nooit tot op het laatste wachten.  Het zou in ieder geval bv al handig zijn moesten ze de beschikbare laadpalen weergeven. 

Tot op het laatste?

Tussen rijden bij 20 graden en bij -5 kan 30% verschil in verbruik zitten bv. Onmogelijk van daar een cijfer in te steken dat "ongeveer" juist is, tenzij je graag elke 200km gaat laden.

Geplaatst:
1 uur terug, Maxime S zei:

En dan nog... je zit niet constant naar dat scherm te kijken dus gewoon handig dat je de info kan zien op het moment dat je zelf wil

Auditieve melding. Enkel meldingen aan zetten. Al de rest van dat gezaag uit en dan heb je het probleem niet meer. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
13 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is zoals de snelheid in blokken van 10kmh weergeven. 

Er zit een nut in, maar ook niet teveel.

Geplaatst:
14 uren geleden, ir_fuel zei:

ABBR heeft een slider die je kan aanpassen naar het percentage dat uw auto aangeeft op dat moment, is wel handig wanneer je merkt dat hij tijdens de rit afwijkt. 

Nog handiger is uiteraard dat je auto deftig kan navigeren en laadstops inplannen 🙂 In dat laatste is onze Volvo goed, maar het eerste stuk doet Waze nog altijd beter ...

Geplaatst:

Ik loop toch minder en minder warm van Waze de laatste tijd. De echte sluipwegels zijn er al een tijd uit door lokale regelgeving en legislatuur. Ik was recent op vakantie in Malta en daar gaf die nog wel echt de typische Waze sluipwegels om files te vermijden, een aangename verrassing.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
18 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik loop toch minder en minder warm van Waze de laatste tijd. De echte sluipwegels zijn er al een tijd uit door lokale regelgeving en legislatuur. Ik was recent op vakantie in Malta en daar gaf die nog wel echt de typische Waze sluipwegels om files te vermijden, een aangename verrassing.

Buiten streekkennis zijn er maar weinig alternatieven denk ik ook.

Geplaatst:
On 11/15/2024 at 2:41 PM, Polygoon said:

Ik loop toch minder en minder warm van Waze de laatste tijd.

Doet het toch beter dan mijn BMW qua de echte situatie op de weg.

Er lopen nu al 3 maand mensen op de snelweg ter hoogte van een bepaald punt in Charleroi, als ik dat ding moet geloven. Ik passeer daar elke 2 weken en telkens krijg ik zo een popup op mijn dashboard om me daar voor te waarschuwen.

Een paar dagen geleden op een kurkdroge weg weer zo een popup waarschuwing voor aquaplaning binnen 2km :lolz:

En dat accident hier wat verder staat nu al een jaar aan een stuk op mijn navi, denk ik.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Nog af te leggen afstand in de trajctcontrole wordt nu onderaan weergegeven op Apple CarPlay.

IMG_8944.PNG

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nog 6 jaar wachten en dan zullen we de gemiddelde snelheid ook krijgen zeker?

Geplaatst:

nog niet gezien bij Android Auto precies. Zal er eens op letten.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

nog niet gezien bij Android Auto precies. Zal er eens op letten.

Jup, zit er in; lijkt me idd heel recent (as in vandaag voor de eerste keer gezien)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, PJH zei:

Nog 6 jaar wachten en dan zullen we de gemiddelde snelheid ook krijgen zeker?

Reset je dagteller als dat zo belangrijk is?

• 1 maand later...
Geplaatst:
Op 17/1/2025 om 16:39, Milton1 zei:

Jup, zit er in; lijkt me idd heel recent (as in vandaag voor de eerste keer gezien)

Moest hier nog eens de foto zetten. Is dus bij Android Auto ook. 

Spijtig dat er bv geen gemiddelde snelheid in een blauw vakje staat naast die kilometers. Lijkt me niet moeilijk en meer moet dat niet zijn. 

20250222_120122.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in