Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bijna Waze-ridder!

Wat een zalige app toch, deze morgen hopeloos veel tijd verloren op de E40 en dan op de Ring eraf gestuurd en binnenwegje...de max :)

Geplaatst:

Op Android kan je Coyote toch over Waze runnen?

Ja, maar je kan niet bevestigen/ontkennen in de widget. Daarvoor moet je naar de app zelf. De widget toont wel de situatie en je snelheid, en je kan door erop te tikken ook via een widget-menu meldingen maken ... maar niet bevestigen/ontkennen.

Geplaatst:

Sinds enkele maanden een smartphone gekocht, en gisteren dan maar eens Waze geïnstalleerd, en ziet er handig uit!

Nu heb ik een verification code gekregen via sms, maar waar in de app moet ik die ingeven?

Geplaatst:

Normaal moet je je daar niets van aantrekken dacht ik ook.

Gebruik nu ook Waze sinds kort. Vanmorgen was er een "gevaar" melding die niet meer aanwezig was maar ik kon enkel op thumbs up klikken of bericht sturen maar niet negatief bevestigen of heb ik verkeerd gekeken?

Geplaatst:

Sinds enkele maanden een smartphone gekocht, en gisteren dan maar eens Waze geïnstalleerd, en ziet er handig uit!

Nu heb ik een verification code gekregen via sms, maar waar in de app moet ik die ingeven?

Volgens mij registreert de app dat zelf als ze open staat op het moment dat de sms binnenkomt. Dus nog eens aanvragen en wachten met de app open. Al zal dat waarschijnlijk al gebeurd zijn.

Normaal moet je je daar niets van aantrekken dacht ik ook.

Gebruik nu ook Waze sinds kort. Vanmorgen was er een "gevaar" melding die niet meer aanwezig was maar ik kon enkel op thumbs up klikken of bericht sturen maar niet negatief bevestigen of heb ik verkeerd gekeken?

Is de 'Niet daar knop dan weg?' 

Kan je inderdaad niet.

Kon je vroeger toch aangeven? Recent zelfs nog gedaan, wegenwerken die opgelost waren aangeduid met die 'Niet daar' en die waren weg van de kaart erna.

Geplaatst:

Gaat om dingen die via Map Editor zijn ingegeven, die kan je niet bevestigen of ontkennen.

De meeste (via app ingegeven) hazards e.d. kan je inderdaad liken of nietdaaren.

Geplaatst:

Volgens mij registreert de app dat zelf als ze open staat op het moment dat de sms binnenkomt.

Inderdaad, has het ondertussen gevonden.

Handig appje, daarnet door Brugge een baantje gedaan dat ik nog nooit gedaan had. Op zich nogal logisch dat die weg minder bereden wordt als je het op de kaart ziet, maar toch nemen vele mensen de ring 'uit gewoonte', same here....

Valt nog mee qua dataverbruik ook op't eerste zicht.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gaat om dingen die via Map Editor zijn ingegeven, die kan je niet bevestigen of ontkennen.

De meeste (via app ingegeven) hazards e.d. kan je inderdaad liken of nietdaaren.

Ah, maar er stond iets over een 'gevaar' ding, obstakel op de weg, auto op de pechstrook, ... Die kan je wel wegklikken. Misschien is dat niet het geval voor 'baby'-wazers :)

Geplaatst:

Waze app voor iPhone is veranderd. Ik kan nu precies ook niet meer "niet daar"-en?

Geplaatst:

En bij vaste flitspalen kan je dan wel aangeven dat deze er niet meer staat... :D

Overigens, deze morgen stond in stil voor verkeerslichten en zag dat ze in de straat rechts van mij in file stonden. Ik wil dit aangeven, maar die gaf dan aan dat mijn straat in file stond. Moet je effectief op dezelfde baan rijden misschien?

Geplaatst:

Je kan idd alleen kiezen tussen jouw rijrichting en de tegengestelde. Niet in zijstraten.

Geplaatst:

Een écht nadeel (vind ik) is dat je filemeldingen enkel kan doen voor het "stuk" weg waar je op zit (jouw of tegengestelde richting) en dat "stuk" is d'office van de vorige kruising tot de volgende kruising. Op steenwegen waar er om de haverklap zijbaantjes zijn (opritten naar bedrijven, woonwijken, enz.) meld je dus file voor soms geen 100m ... ook al is de file kilometers lang. Stom.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Een écht nadeel (vind ik) is dat je filemeldingen enkel kan doen voor het "stuk" weg waar je op zit (jouw of tegengestelde richting) en dat "stuk" is d'office van de vorige kruising tot de volgende kruising. Op steenwegen waar er om de haverklap zijbaantjes zijn (opritten naar bedrijven, woonwijken, enz.) meld je dus file voor soms geen 100m ... ook al is de file kilometers lang. Stom.

Meerdere keren melden => meer punten!

Geplaatst:

Ja, maar er zit een limiet op per tijd. Ik dacht 3 meldingen per 10 minuten, ofzo.

Geplaatst:

Heb vanmorgen de flitser op de E19 nog maar eens gemeld, want die melding was blijkbaar verdwenen tegen wanneer ik daar was... 

Geplaatst:

Ja, maar er zit een limiet op per tijd. Ik dacht 3 meldingen per 10 minuten, ofzo.

als je in file staat is er geen probleem.

Geplaatst:

Het duurt toch wel 'lang' eer hij een alternatief aangeeft.

Daarstraks probeerde ik bv. van de N45 richting de oprit in Affligem te rijden, omdat er altijd een enorme file staat aan het rond punt om de oprit van Aalst te nemen (verlies je al snel 15-20').

Stuurt hij me alsnog terug daarheen, zij het komende uit een zijstraat... :fp:

Geplaatst:

Dat is normaal he. Als geen enkele Waze gebruiker in de file staat weet Waze niet dat het file is.

Dus hop hop, take one for the team!

:D

Geplaatst:

Hij gaf het duidelijk aan nochtans!

Zo'n functie zou erin moeten zitten: volgende oprit!

Geplaatst:

Zaterdag eerste keer dat ik Waze gebruikte, want geen Windows Phone meer nu, en ik mag in Hasselt al zelf een flitser melden die er toch heel geregeld staat, waardoor ik er steeds tegen 120 passeer. Gaf al niet veel vertrouwen :D

Geplaatst:

Waze is inderdaad niet zo betrouwbaar qua flitsers. Coyote doet nog steeds beter, al durf ik er ook niet op vertrouwen.

Geplaatst:

Zaterdag eerste keer dat ik Waze gebruikte, want geen Windows Phone meer nu, en ik mag in Hasselt al zelf een flitser melden die er toch heel geregeld staat, waardoor ik er steeds tegen 120 passeer. Gaf al niet veel vertrouwen :D

Laat me raden, op de grote ring ter hoogte van Delorge  :lol:  De gekende Ford Mondeo...

Geplaatst:

Net de nieuwe Waze app op mijn iPhone binnen gekregen. Ziet er wel goed uit moet ik zeggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in