Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 6 november 2015 Geplaatst: 6 november 2015 Dju ik moet dringend meer trainen ik sta slecht in het klassement.Tijd om mijn roaming budget aan te spreken 1 Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 6 november 2015 Geplaatst: 6 november 2015 Wanneer komt de nieuwe versie naar Android? Al een datum bekend? Quote
CharlesV 4.390 Geplaatst: 6 november 2015 Geplaatst: 6 november 2015 Verschrikkelijk irritant altijd datzelfde lange zinnetje bij een obstakel etc .... DO NOT TAKE THE LAMBORGHINI! ( bij de flitspaal ) Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 6 november 2015 Geplaatst: 6 november 2015 Dju ik moet dringen meer trainen ik sta slecht in het klassement. Tijd om mijn roaming budget aan te spreken Hup hup met dat rechter pedaal! Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 6 november 2015 Geplaatst: 6 november 2015 Is dat nu enkel van met je velo te rijden? Ca. 20.000 km / jaar met de auto. Waze staat zga altijd op. Ik rijd nog maar sinds 2,5 maand (terug) met de moto. Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 6 november 2015 Geplaatst: 6 november 2015 DO NOT TAKE THE LAMBORGHINI! ( bij de flitspaal ) Bij de start had je ook iets als: 'Hey, It's Jay Leno, I am in your car. What a piece of garbage, I am probably the best thing in here' (ongeveer zo, kan het mij niet perfect herinneren Ik vond het wel plezant, maar ik gebruik waze ook maar af en toe Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 7 november 2015 Geplaatst: 7 november 2015 En 'turn right Sparky' Krijg het maar eens aan uw kinderen uitgelegd wie Sparky is. (moet ook ergens een figuurtje zijn op tv ofzo?) Quote
CMon 503 Geplaatst: 12 november 2015 Geplaatst: 12 november 2015 Eindelijk Waze Ridder. [emoji2] Verschil met koning is wel groot amai. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 12 november 2015 Geplaatst: 12 november 2015 Blij dat ik niet de enige ben bij wie het puntje in 't duizendtal van je score door ' wordt vervangen. Oogt rommelig. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 12 november 2015 Geplaatst: 12 november 2015 Kan het zijn dat je af en toe langs ergens anders moet rijden, en je daar geen tijd op zou verliezen, maar ze ondertussen wel statistieken binnen halen van het verkeer op die plaats. Moesten ze dat nu eens tijdens de spits doen... En uiteindelijk had die GPS ook verkeersinfo. Doe die test met een basic GPS, en het zal wel een ander resultaat geven. Die GPS had enkel TMC? Ook RTTI Wel, twijfel al lang om Waze te gaan gebruiken, maar ben zodanig tevreden van m'n gps (die Volvo sinds 2015 echt een deftige upgrade gegeven heeft --> zeer accurate verkeersinfo, niet nadenken, gewoon de gps volgen is al dikwijls immens juist geweest, ook op niet-autosnelwegen) dat ik niet weet of ik een extra schermpje wil. Ga het volgende week eens een week op test gebruiken, ben benieuwd. Ongeveer 1200 km te gaan volgende week over verschillende dagen, in verschillende delen van 't land, zal wel al een goed beeld hebben dan. Carlito, wat zou de wijziging zijn in de gps, die RTTI die jij meldt? En wat is dat dan juist? Quote
CMon 503 Geplaatst: 12 november 2015 Geplaatst: 12 november 2015 Blij dat ik niet de enige ben bij wie het puntje in 't duizendtal van je score door ' wordt vervangen. Oogt rommelig. Idd, I feel your pain. Iedere update hoop ik dat het weg is maar helaas. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 12 november 2015 Geplaatst: 12 november 2015 Merk voor het eerst op dat dit bij mij ook zo is Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Wel, twijfel al lang om Waze te gaan gebruiken, maar ben zodanig tevreden van m'n gps (die Volvo sinds 2015 echt een deftige upgrade gegeven heeft --> zeer accurate verkeersinfo, niet nadenken, gewoon de gps volgen is al dikwijls immens juist geweest, ook op niet-autosnelwegen) dat ik niet weet of ik een extra schermpje wil. Ga het volgende week eens een week op test gebruiken, ben benieuwd. Ongeveer 1200 km te gaan volgende week over verschillende dagen, in verschillende delen van 't land, zal wel al een goed beeld hebben dan. Carlito, wat zou de wijziging zijn in de gps, die RTTI die jij meldt? En wat is dat dan juist? RTTI = Real Time Traffic Information Is in feite een abonnement op TomTom Live Services, uw wagen geeft da, constant door aan TomTom waar hij zit, en zo kan TomTom ook bepalen waar het file is of hoe snel het gaat. En dan is het puur een strijd van de berekeningsmethoden. Zo is Waze tov COMAND iets sneller om om te schakelen naar binnenwegen bij kleinere vertragingen. Ik heb de indruk dat er bij Mercedes bijvoorbeeld al 5-10 min moet gewonnen worden om om te schakelen naar een alternatief over de binnnewegen, en dat Waze dat doet vanaf dat een binnenweg even snel is dan in de file staan, gewoon om iedereen rijdend te krijgen. Quote
Kartfreak 1.899 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 In de week was ik wat binnendoor aan het knallen via Waze om de file op de E314 te vermijden. Er zijn zo'n 2 routes die hij me meestal aanraadt, maar deze keer was 't een andere. Plots zie ik dat er verderop wegenwerken zijn en worden er omleidingen aangeduid. Ook in Waze staan deze wegenwerken, maar toch stuurt hij mij erdoor. Geen probleem, want ik kon ook effectief door (nieuw wegdek, alleen her en der de laatste afwerking nog te doen). Even later weer van 't zelfde en weer stuurt Waze me door. Plots kom ik een bordje "uitgezonderd werfverkeer" tegen. Ik rij door, maar kon natuurlijk even later omdraaien, geen doorkomen aan. Eerste keer dat het "mis" gaat met Waze bij mij. Op dat moment was ik even opgejaagd, maar even later bedacht ik me al die tijd die ik er mij al mee had uitgespaard. Die 2 minuten omrijden verdween snel in het niets Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Bijna zesdubbeldigits. Die verdomde Stijn Mcinq 1 Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 RTTI = Real Time Traffic Information Is in feite een abonnement op TomTom Live Services, uw wagen geeft da, constant door aan TomTom waar hij zit, en zo kan TomTom ook bepalen waar het file is of hoe snel het gaat. En dan is het puur een strijd van de berekeningsmethoden. Zo is Waze tov COMAND iets sneller om om te schakelen naar binnenwegen bij kleinere vertragingen. Ik heb de indruk dat er bij Mercedes bijvoorbeeld al 5-10 min moet gewonnen worden om om te schakelen naar een alternatief over de binnnewegen, en dat Waze dat doet vanaf dat een binnenweg even snel is dan in de file staan, gewoon om iedereen rijdend te krijgen. Dat is het inderdaad, ik herinner me dat de verkoper zei dat hij nu ook rekening houdt met wat hij doorkrijgt van anderen. Bij mij is het ook pas na "noemenswaardige" winst. Maar dat is ook wat telt eigenlijk. In de week was ik wat binnendoor aan het knallen via Waze om de file op de E314 te vermijden. Er zijn zo'n 2 routes die hij me meestal aanraadt, maar deze keer was 't een andere. Plots zie ik dat er verderop wegenwerken zijn en worden er omleidingen aangeduid. Ook in Waze staan deze wegenwerken, maar toch stuurt hij mij erdoor. Geen probleem, want ik kon ook effectief door (nieuw wegdek, alleen her en der de laatste afwerking nog te doen). Even later weer van 't zelfde en weer stuurt Waze me door. Plots kom ik een bordje "uitgezonderd werfverkeer" tegen. Ik rij door, maar kon natuurlijk even later omdraaien, geen doorkomen aan. Eerste keer dat het "mis" gaat met Waze bij mij. Op dat moment was ik even opgejaagd, maar even later bedacht ik me al die tijd die ik er mij al mee had uitgespaard. Die 2 minuten omrijden verdween snel in het niets Gisteren voor de eerste keer gebruikt, juist dochter gaan voeren naar de dansles, zo een 5-tal km nog niet. Wegenwerken stonden niet gemarkeerd Slecht begin! Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 In de week was ik wat binnendoor aan het knallen via Waze om de file op de E314 te vermijden. Er zijn zo'n 2 routes die hij me meestal aanraadt, maar deze keer was 't een andere. Plots zie ik dat er verderop wegenwerken zijn en worden er omleidingen aangeduid. Ook in Waze staan deze wegenwerken, maar toch stuurt hij mij erdoor. Geen probleem, want ik kon ook effectief door (nieuw wegdek, alleen her en der de laatste afwerking nog te doen). Even later weer van 't zelfde en weer stuurt Waze me door. Plots kom ik een bordje "uitgezonderd werfverkeer" tegen. Ik rij door, maar kon natuurlijk even later omdraaien, geen doorkomen aan. Eerste keer dat het "mis" gaat met Waze bij mij. Op dat moment was ik even opgejaagd, maar even later bedacht ik me al die tijd die ik er mij al mee had uitgespaard. Die 2 minuten omrijden verdween snel in het niets Je hebt toch gemeld dat de weg geblokkeerd was ? 1 Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Ik merk dat ik sinds ik icoyote weer heb met abo ik weer minder waze gebruik. Met de nieuwe navi in de M3 is die RTTI zoals bompa aangeeft echt goed en dus krijg je op die manier even goeie info als van Waze. Maar zoals Carlito zegt gaat Waze sneller alternatief pakken om files te vermijden. Positief maar soms is de file redelijk vlot of al aan het minderen en verlies je tijd... En ook iedere keer altijd die 2 apps starten is ambetant... Quote
Kartfreak 1.899 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Je hebt toch gemeld dat de weg geblokkeerd was ? Wel dat is het vreemde. Bij beide stond er al op Waze dat de weg geblokkeerd/afgesloten was en toch stuurt hij mij erdoor. Ik heb geen extra melding meer gedaan, maar dat had ik natuurlijk beter wel gedaan. Ik was wat te gehaast op 't moment. Zo zat ik gisteren nog in de wagen met een collega. Waze op en gaan, bepaald moment file, ik meld dit op Waze en hij "wa gij doet da ofwa?". Sommige mensen snappen echt het principe niet hè... Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 en dan klagen dat het toch niet werkt zoals het zou moeten . Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Ik merk dat ik sinds ik icoyote weer heb met abo ik weer minder waze gebruik. Met de nieuwe navi in de M3 is die RTTI zoals bompa aangeeft echt goed en dus krijg je op die manier even goeie info als van Waze. Maar zoals Carlito zegt gaat Waze sneller alternatief pakken om files te vermijden. Positief maar soms is de file redelijk vlot of al aan het minderen en verlies je tijd... En ook iedere keer altijd die 2 apps starten is ambetant... Ik merk het ook. Ik loop op je uit. Terwijl jij vroeger net iets meer punten scoorde dan ik. Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Die verdomde Stijn Mcinq Ongenaakbaar, die kerel. 1 Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 17 november 2015 Geplaatst: 17 november 2015 Saved my evening! Meer dan 1u wachttijd daarnet van Lichtervelde tot Torhout... Via Waze heb ik er uiteindelijk maar 15 minuutjes extra over gedaan, dikke winst dus De standaard GPS van BMW gaf trouwens dezelfde alternatieve route aan dus zo slecht is die niet (voorlopig toch). Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 17 november 2015 Geplaatst: 17 november 2015 Ik heb dat ook dat mijn navi hetzelfde alternatief toont als waze. Enkel gaat waze soms nog extra shortcutten met echt kleine wegeltjes Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.