Ga naar inhoud

automaat of extra opties


Tomski

Wat?  

34 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat?

    • Automaat
      7
    • Extra opties
      1
    • Iets anders
      5


Aanbevolen berichten

Ne mens vraagt dan es een mening over een daily diesel met 'beperkt' budget om es helpen na te denken over welke opties en dit is het resultaat. Geef het nog 2 dagen en ik moet een lambo in UK gaan kopen en inschrijven in dubai voor de ideale deal. :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

True, dat maakt een verschil.

Maar je hébt al een diesel staan!?

Die ik daarvoor niet ga gebruiken. Die blijft als tweede wagen tot ie uiteenvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zullen het er vanavond tussen de pinten eens over hebben. en anders komt gilles ook maar af en speel ik bemiddelaar. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jamaar; sinds Tomski nen breeën is durf ik IRL ni meer tegenspreken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 sec naar 100. Wat is daar klote aan?

 

Dat je 't snel gewoon bent :D

 

Ik begrijp het ook wel, als je veel km's doet met een daily is een zuinige diesel wel een must. Maar dan zou ik zeker geen +40k uitgeven aan een 4 cilinder diesel.

 

Als je een zuinige diesel wil moet je iets anders kopen he. Ik rijd al 2 auto's na mekaar met enen die 8l verbruikt. Mocht ik eentje hebben die 5l verbruikt bespaar ik daar met 60 000 km/j een kleine 200 eur per maand mee. Maar voor die 200 eur zit ik liever in iets comfortabel dan in een Polo 140cc met 35pk en drie elektromotoren en recuperatie van remenergie.

In die zin vind ik de BMW wel een goede keuze al zou ik een comfortabeler model nemen met minder opties voor dat geld.

 

En iets dat kindjes makkelijker kan vervoeren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst dacht ik een active tourer te zien rijden, was het gewoonweg een kia, ze hebben blijkbaar weer zitten jatten van die koreanen.

 

BMW-Kia-Comparo-0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Is dus niet correct.

Maar ik las ook dat de 4-pitter diesels in UK nauwelijks goedkoper zijn dan hier?

En dan durf ik aannemen dat je voor de prijs van fuel zijn M235i hier in .be "maar" een 220d met wat opties hebt?

Ik blijf bij m'n stelling: ge zou gek moeten zijn. Als autoliefhebber voor zo'n easy choice staan.

Oké, verbruik ligt wat hoger (maar met normaal rijden hou je een Mx35i onder de 9 liter) en de polis zal wat meer kosten, net als die ene keer BIV en elke jaar 400 EUR meer taxen ... maar djeeez, wat een verschil in rijplezier?!?

Als ik deze post lees vraag ik mij af waarom je met diesel rijdt? Of is het een benzine, zoja oeps foutje van mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik deze post lees vraag ik mij af waarom je met diesel rijdt? Of is het een benzine, zoja oeps foutje van mij.

Toch al tig keer uitgelegd? Ik zocht naar een 530i, maar die zijn er quasi niet. In die 3 maand dat ik zocht (m'n 120d was stuk, dus ik had geen eeuwen de tijd) kwam er geen enkele MY09 of MY10 met 80-150tkm en de "juiste" uitrusting (géén pano-dak, géén M-pack, comfortzetels, lichtgekleurd interieur, navi pro, xenon, liefst geen zwart exterieur) te koop binnen "doenbare" afstand. En ik zocht in NL, B, L, D en F.

Daarom dat ik ook een xDrive heb: de kar die uiteindelijk aan een goeie prijs te koop kwam was nu toevallig een xDrive, en aangezien ik toch geregeld in de sneeuw zit (al is een xDrive daar niet voor noodzakelijk) en de komende jaren vaker en vaker een boot ga trekken (op een slipway is 4WD niet noodzakelijk maar wel handig). Ik moést dat niet maar het was geen breekpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen sorry :-)

 

En ik ben er blij mee, hoor, met m'n 530d xDrive. Ik vind 'm zalig. 't Is ook gewoon een zalige kar, en ik heb er echt een superkoopje aan gedaan.

Maar: het was me nog véél liever een 530i geweest.

 

(Waarom ik niet per se een 530i moest hebben, is omdat de 3.0i272-motor een directe injectie is die lelijk nagelt in vrijloop, dus als 'ie koud is of als je in lage toeren rijdt klinkt 'ie echt niet mooi ... zoals een diesel. Jammer. En bovendien: die motoren staan bekend om hun problemen met injectoren en bobijnen, ze gaan echt zga allemaal voor de bijl. De 3.0d235 die ik heb staat bekend als bullit proof.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn 535d heb ik mij ook bere geamuseerd, was een perfecte daily voor mij in mijn geval. Moest ik in @@Tomski zijn plaats zijn, kocht ik mij voor 40k een jonge 330d of 335d. Meer ruimte nodig : 5 serie.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

€ 43.000 zonder korting. Met sportpakket, GPS, panodak, xenon, dynaudio, dynamic chassis control, .. :D

 

 

En diesel?

 

Een GTD ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een GTD ja.

Sorry, dacht da je zei dat je AMG zoveel gekost had.

Kijk, een golf diesel kost ook al 43k als je wat vermogen en opties wil. Auto's zijn gewoon duur! Of je moet een aziaat of fransoos gaan kopen en dan is het ook niet goed voor dit premium forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn 535d heb ik mij ook bere geamuseerd, was een perfecte daily voor mij in mijn geval. Moest ik in @@Tomski zijn plaats zijn, kocht ik mij voor 40k een jonge 330d of 335d. Meer ruimte nodig : 5 serie.

Ik heb de ruimte niet nodig. De kar dient om tomski overdag van a naar b te brengen. Hebben een ruime tweede wagen voor als ik es moet laden, en als die kapot is komt er wel een tweedehands break in de plaats, mogelijks dan wel in benzine omdat die heel weinig km gaat doen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ruimte niet nodig. De kar dient om tomski overdag van a naar b te brengen. Hebben een ruime tweede wagen voor als ik es moet laden, en als die kapot is komt er wel een tweedehands break in de plaats, mogelijks dan wel in benzine omdat die heel weinig km gaat doen.

En wat zijn de andere eisen, en 't budget? Moet het nieuw zijn? Want je spaart 30 tot 50% uit als je wil kijken naar auto's die 2 tot 3 jaar oud zijn. Da's (vaak) nog "nieuw" en meer waar voor je geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet even goed dat bij werkelijk gebruik, over lange tijd gemeten, die x35i véél meer zal verbruiken dan een x20d.

Het gemiddelde verbruik van alle M135i's op spritmonitor is 10,5l/100km: http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/36-1er.html?exactmodel=m135i&powerunit=2

Het gemiddelde verbruik van alle 120d's op spritmonitor is 6,3l/100km: http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/0-All_models.html?exactmodel=120d&powerunit=2

Nope, omdat je die beide auto's gelijk gaat gebruiken. Al die M135i's worden veel occasioneler en sportiever gebruikt dan al die 120d's. Da's geen goed vergelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herr Timo is right.

 

Waarom je dan nog een 120d of 220d zou kopen: beats me. :oops:

bedankt voor het compliment, maar ik kom nog niet aan Timo zijn hielen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL !! :D

 

Hebben jullie dezelfde avatar? Echt geen idee waarom ik dacht dat 't Timo was. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat zijn de andere eisen, en 't budget? Moet het nieuw zijn? Want je spaart 30 tot 50% uit als je wil kijken naar auto's die 2 tot 3 jaar oud zijn. Da's (vaak) nog "nieuw" en meer waar voor je geld.

Renting met verhoogde eerste factuur. Dus nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Renting met verhoogde eerste factuur. Dus nieuw.

Kan toch ook voor Premium Selections bij de dealer? Of zelfs voor alles, gesteld dat de firma 'm aanvaardt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid