Ga naar inhoud

Volvo XC90


Parsifal

Aanbevolen berichten

Een 1.6D in een V70/S80, ik vind dat verdomd hard "downsizing". Vroeger deed men dat met een tamme 2-liter, of nog langer geleden zelfs met een atmo versie van de 2,5.

 

En dat de XC90 met (minstens) een échte T6 met 6 cilinders en 3(ish) liter cilinderinhoud (en 3,5 ton sleepvermogen) passend is, dat vind ik ook.

Wat je daar zegt i.v.m. die prijs is idd extreem absurd: een full option T8 kost bijna (of effectief) 6 cijfers voor de komma en dan krijg je 4 cilinders. :silly:

 

Ik ben écht benieuwd wat de VS daarmee gaat doen. Die hebben 't wel op Volvo, maar willen ook wel iets meer dan 4 halve literblikjes in zo'n doos.

 

Ondertussen kreeg ik het volgende bericht binnen:

 

<< Volvo Cars posted a 12.6 per cent increase in retail sales for the month of October, selling 45,801 cars globally. Sales of the new Volvo XC90 in the US market were a major growth driver for the month, while Europe reported continued sales increases as well.

 

The United States reported 7,422 retail sales, making it Volvo Cars’ biggest market in October. Sales were boosted by strong demand for the new Volvo XC90 which also was the best-selling Volvo model in the US for the month. Year-to-date sales in the US market are now up 12.5 per cent. >>

 

 

Het is te voorbarig om al conclusies te trekken, maar het geeft toch al aan dat dit model het in de US ook goed lijkt te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast beter dan de vorige, wat (gezien diens looks en ouderdom) geen wonder is. ;-)

En als je dan kijkt hoe goed de nieuwe er uit ziet: 't zou maar raar zijn dat de Ami's die niet zouden lusten. Ook al liggen er maar 4 conservenblikjes in 't vooronder te pruttelen... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil daar graag es mee rijden

 

Ik heb van Maria 't aanbod gekregen om eens met eentje te komen rijden, als 't opendeur is in Vosseberg.

Je bent welkom.

Met 5-serie bijvoorbeeld :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

diene bij powercars. :inlove:

en die prijs valt heel goed mee. (allez hij mag nog wat zakken natuurlijk, maar zou denken dat hij veel duurder was)

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerder omgekeerd mijn gedacht.

vorige volvo-eigenaars waren saaie pieten die volvo kozen voor hun degelijkheid en veiligheid. nu door knappe ontwerpen en degelijke uitstraling zullen ze meer klanten kunnen afsnoepen van waar anderen puur op hun uiterlijk shopten.

ik ben misschien zo wel één, durf ik toegeven. waar de vorige XC90 een bompabak was qua uiterlijk heeft deze veel meer uitstraling.

buiten de oude R modellen zei volvo me weinig, tot ze met de V60 en consoorten aan vernieuwing begonnen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks eens een T6 door de confituur gedraaid, kwam op 89k zonder korting...

Het is een zeer knappe wagen, maar godverdomme voor dat geld koop ik me liever een Zaffer(bijvoorbeeld) van 35k en 2 a 3 oldtimers...

Ik snap echt niet hoe mensen nog particulier nieuwe auto's kunnen kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks eens een T6 door de confituur gedraaid, kwam op 89k zonder korting...

Het is een zeer knappe wagen, maar godverdomme voor dat geld koop ik me liever een Zaffer(bijvoorbeeld) van 35k en 2 a 3 oldtimers...

Ik snap echt niet hoe mensen nog particulier nieuwe auto's kunnen kopen...

 

Hopelijk wel, zo kunnen mensen zoals jij en ik die na een paar jaar op de kop tikken :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks eens een T6 door de confituur gedraaid, kwam op 89k zonder korting...

Het is een zeer knappe wagen, maar godverdomme voor dat geld koop ik me liever een Zaffer(bijvoorbeeld) van 35k en 2 a 3 oldtimers...

Ik snap echt niet hoe mensen nog particulier nieuwe auto's kunnen kopen...

 

Je moet er eens mee gereden hebben. Een Range van 150 000 eur is van dezelfde verhouding. Een Zafira van 35 000 ook. Er zijn ongetwijfeld mensen die voor 35 000 een Duster van 20 000 kopen en een oldtimer of 2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid