Ga naar inhoud

Jaguar XE


Gast

Aanbevolen berichten

m1myrg2b834k.jpg

 

Het Engelse merk geeft z'n 3-serieconcurrent niet alleen een aluminium basisstructuur mee, ook 75 procent van de body is van dat materiaal vervaardigd. Dat is meer dan bij de concurrentie en zorgt voor een extra laag gewicht.

 

In combinatie met de nieuwe Ingenium-motoren ligt voor de zuinigste XE, eentje met 2,0-liter turbodiesel, een CO2-uitstoot van 'minder dan 100 g/km' in het verschiet.

Jaguar belooft ook dat de XE dé rijdersauto binnen het D-segment wordt, een flinke belofte met de kwaliteiten van de 3-serie in het achterhoofd.

Begin oktober kan het grote publiek op de autosalon van Parijs kennismaken met de kleine Jaguar. We verwachten begin 2015 de claims over het weggedrag en het verbruik in de praktijk te kunnen toetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ligt het aan het feit dat de X-type maar een Ford Mondeo met een luxueuzer koetswerk was of dat er nog niet zo heel veel foto's voorhanden zijn maar ik had dit topic toch wel wat drukker verwacht. Het zou in ieder geval wel leuk zijn als we van deze auto er minstens even veel gaan zien rijden als van de X-type destijds of de Lexus IS300h nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door al die geïntegreerde DRL'en mis ik mistlichten in de buitenste luchthappers van moderne auto's  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam nog niks zeggen omdat je nog altijd nougatbollen ziet, of niks meer dan wat toen op die verduisterde foto's al te zien was. :oops: Ook benieuwd, maar niet heus, want een berliine komt er bij mij niet snel in, een break daarentegen... en die heeft Jaguar al. :inlove;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel fan... 

Leuke concurrent erbij in dat segment, benieuwd naar het rijgedrag (maar dat zal wel goed zijn?). Uit welke stal komen die motoren @@gTa?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben fan van Jaguar, maar niet van bovenstaande... Hoe enorm simpel kan een front zijn? En die OEM booskijkers vind ik ook maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben wel fan...

Leuke concurrent erbij in dat segment, benieuwd naar het rijgedrag (maar dat zal wel goed zijn?). Uit welke stal komen die motoren @@gTa?

De 2L diesel is een eigen motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid