Ga naar inhoud

LPG / LPI


tuscani

Aanbevolen berichten

Hier sinds aankoop van de LPG installatie vorig jaar, 30.000 probleemloze km's gebold op 1 jaartje.

Kistje heeft nu 95.000 km's op de teller (bj '94), kan nog een eeuwigheid mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste parkings mag je volgens mij wel met lpg parkeren. (In Gent alvast geen probleem)

Dat het niet mag heeft eerder te maken met een keuring van de installatie ofz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een installatie waar al 250 000 km gas mee verstookt wordt.

Eerst 100 000 km in een civic. En na een PT overgebouwd in een 318i E36. Ligt er ook al 150 000. Enkel na 200 000 de injectorrail moeten vervangen.

Elke week een kleine 500km bollen en tank volgooien voor ong 20€ ipv 60! Als ik echt een zeurkous ben kan ik zeggen dat ik het voel als het mengsel wisselt van zomer naar wintergas. En als de afstelling niet 100% is kan uw ecu wat wegregelen van een goeie benzine mapping. Dan durft em soms minder rijden op benzine. Ecu eens resetten lost dat op.

Moest ik een auto kopen waar het op zit zou ik het er niet uit halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

2014-12-22155521.jpg

 

: :supercool:

waar tank jij nog zo duur? :D

 

Ik heb de laatste 2 keer aan 0,319 getankt.

 

 

Heb met mijn installatie (Lovato - gasinjectie) ondertussen zo'n 100.000km gebold. Eerst een kleine 70k in m'n E34 520/525i, nu 32k in de e39 525i. Quasi probleemloos (op wat afstelwerk de eerste honderden km's na), en enige onderhoud op al die km's is 2 keer een filtertje vervangen. Heb dat tot nu toe laten doen vanwege garantie op de installatie, volgende keer zal ik dat wel zelf doen en dan ben ik voor 10€ hersteld.

 

Er komt ca. 200€ lpg-taks bij, maar aan ca. 4€/100km ipv 12€/100km (gerekend met de huidige prijzen die weliswaar uitzonderlijk laag zijn) bespaar ik theoretisch zo'n 2000€/jaar aan brandstof. Oftewel evenveel als de aanschafprijs van de installatie.

Theoretisch, omdat ik wel ook redelijk wat km's in het buitenland doe. Daar zijn de prijsverschillen kleiner en moet je je route soms aanpassen om tijdig lpg te vinden, waar ik op reis meestal geen zin in heb.

 

 

LPG-prijzen liggen in de winter trouwens meestal beduidend hoger dan in de zomer, vanwege de andere gassamenstelling (ongeveer 60/40 propaan/butaan in de zomer vs. 70/30 propaan/butaan in de winter). Als dat ook dit jaar van tel is, en de olieprijzen gaan niet onmiddellijk sterk stijgen, betekent dat in principe dat de lpg-prijs nog verder gaat zakken binnen enkele maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voel jij verschil in het rijden als het gasmengsel wijzigt?

 

Niet echt.

 

Sowieso is mijn motor wel wat humeurig, vermogensafgifte is niet altijd hetzelfde, er zijn periodes dat hij nogal tam is. En dat zowel op benzine als op lpg.

Ik luister? :D

 

Esso vooraan op de Hasseltweg. En Esso in Hasselt aan de kanaalkom zat laatste keer dat ik er passeerde op 32,1ct. Deze 2 zijn meestal zowat het goedkoopste in de buurt.

Die laatste pomp is trouwens mét service, moet je niet zelf op die knop blijven duwen :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou niet van himeurige motoren. Dat moet alles geven verdorie! Kan mijn indruk zijn maar mijn BMW's worden nukkig van korte ritjes.

Op LPG durf ik wel verschil merken tussen de het ene of het andere merk. Bizar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In Zwijndrecht(afrit naar de Park en ride E17) staat ze aan 0,266€/ liter(Total)

ik verbruik een 13 à 14l op gas, dus ik zit onder de 4€/100km en dat met een +300pk auto(met turbo, rijdt perfect en zou meer pk's hebben op LPI dan op benzine)

bijna 3 jaar geleden laten plaatsen(3200€ wegens 5cyl+6e injector voor 't hoge vermogen en kopsmeringsinjectie) en volgens mijn berekeningen op 27000km terugverdient, momenteel al 42000km op lpg gereden en dus al veel geld uitgespaard

als ik de verbruikskost bekijk is corbi zelfs goedkoper dan de Aygo van mijn madam....

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

0.279 €/l [emoji14]arty:

Verdomme zeg, hier getankt aan 0.338€/l...

Nuja, blijft goedkoop tanken he. Volle tank is 18€ en doe daar meer dan 1 maand mee [emoji14]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid