Ga naar inhoud

LPG / LPI


tuscani

Aanbevolen berichten

Als je een wagen invoert vanuit NL/DE met lpg/lpi, zijn er dan bijkomende kosten?

 

Herkeuring van het systeem door een Belgische installateur ofzo? 

Best eens navragen bij een lpg installateur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Als je leest wat sommige installateurs op gas kunnen leggen :o

LPG De Roover heeft ook al een schoon palmares precies! (BMW M, Porsche, Audi S,...)

Installeren is 1. Maar dat goed werkend houden tijdens de levensduur is nog iets anders. (niks naar De Roover hoor, gewoon algemeen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, nochthans genoeg vb van wagens met enkele 100.000km op gas ondertussen. Ook geheel tegenovergestelde verhalen uiteraard... Maar dat verschilt niet met benzine/dieselwagens in het algemeen.

Iemand die ervaring heeft bij AGS in Geel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kar is daar op LPG gelegd door de vorige eigenaar. Ben er een tijd geleden op onderhoud geweest (voor de LPG dan), weinig op aan te merken buiten dat ik 150€ moest betalen voor een uurtje werk en een paar filters. Installatie werkt goed op mijn TFSI maar zuipt wel nog wat naft vind ik. Lijkt me we een betrouwbare onderneming.

LPG blijft LPG natuurlijk, dat bolt nooit 100% zoals benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kar is daar op LPG gelegd door de vorige eigenaar. Ben er een tijd geleden op onderhoud geweest (voor de LPG dan), weinig op aan te merken buiten dat ik 150€ moest betalen voor een uurtje werk en een paar filters. Installatie werkt goed op mijn TFSI maar zuipt wel nog wat naft vind ik. Lijkt me we een betrouwbare onderneming.

LPG blijft LPG natuurlijk, dat bolt nooit 100% zoals benzine.

Ik kan echt geen verschil merken nochtans tussen rijden op gas of op benzine op mijn kar... Is natuurlijk ook geen turbo kist, is een klassiek motorblok.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk ook geen verschil tussen op benzine en LPG rijden. Soms dat hij wat bokt als ik vollegas ga maar dan rij ik meestal ook al veel te snel dus erg vind ik het niet.

Om de hoeveel kilometer moet je op onderhoud gaan voor LPG? Ben eigenlijk nog nooit geweest op 30.000km tijd :$

Kan je dat onderhoud zelf doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk ook geen verschil tussen op benzine en LPG rijden. Soms dat hij wat bokt als ik vollegas ga maar dan rij ik meestal ook al veel te snel dus erg vind ik het niet.

Om de hoeveel kilometer moet je op onderhoud gaan voor LPG? Ben eigenlijk nog nooit geweest op 30.000km tijd :$

Kan je dat onderhoud zelf doen?

Bij mij is dat elke 30.000 km's, of dus elk jaar in mijn geval.

Kan perfect zelf (filterke vervangen etc.) maar je moet wel weten wat je doet.

Ik doe het niet zelf, (kost ook niet veel €40 ofzo), omdat het elke 30.000 moet gebeuren voor de garantievoorwaarden bij LPG De Roover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal zou je idd geen verschil mogen voelen. Voor "spirited driving" zou ik op benzine rijden ivm beperken van de temp voor de turbo ed.

Onderhoud zou 1x/j ongeveer moeten zijn voor filter te vervangen, verdamper te controleren,... Ideaal moment om je jaarvoorraad flashlube te gaan halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is dat elke 30.000 km's, of dus elk jaar in mijn geval.

Kan perfect zelf (filterke vervangen etc.) maar je moet wel weten wat je doet.

Ik doe het niet zelf, (kost ook niet veel €40 ofzo), omdat het elke 30.000 moet gebeuren voor de garantievoorwaarden bij LPG De Roover.

Hmmm, misschien dan toch eens kijken voor een onderhoud te plegen bij m'n installateur.

40€? Cheap, waarom betaalde Jochen dan 150€?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, misschien dan toch eens kijken voor een onderhoud te plegen bij m'n installateur.

40€? Cheap, waarom betaalde Jochen dan 150€?

No idea. Zou kunnen dat het iets meer was, maar sowieso sub 100€!

Mijn installatie is ook nog maar een jaar oud.

LPG filter vervangen, foutcodes auto + LPG systeem uitgelezen (er bleken geen te zijn), nakijken montagepunten, controle op lekken.

Dat is zowat hetgeen gebeurd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook in de tijd laten doen bij Guy.

Filter vervangen en algemene check (uitlezen ook denk ik zoals Jan zegt).

 

Ik betaalde rond de 70€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guy werkt niet meer aan LPG sinds er nieuwe wetgeving in voege is voor installateurs.

Buiten eens de LPG filter vervangen, is daar geen onderhoud aan. Heb nog maar 1x gehoord dat er vuil in zat op die 400k km die ik al op LPG gereden heb.

Voor mij is het enige nadeel de verhouding butaan/propaan die wijzigt elke winter/zomer. De motorsturing regelt steeds de inspuiting bij via lambdaregeling met als gevolg dat de auto op LPG goed rijdt maar dat de parameters voor benzine teveel afwijken en je soms een nukkig auto hebt.

In feite zou ik elke keer de ecu moeten resetten en vanaf die waarden de LPG computer opnieuw laten calibreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

No idea. Zou kunnen dat het iets meer was, maar sowieso sub 100€!

Mijn installatie is ook nog maar een jaar oud.

LPG filter vervangen, foutcodes auto + LPG systeem uitgelezen (er bleken geen te zijn), nakijken montagepunten, controle op lekken.

Dat is zowat hetgeen gebeurd is.

Je E36? M40 of M43 blok?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest de eerste maal binnen op 20.000km (zoveel had de vorige eigenaar nog niet op gas gereden). Ze hebben toen twee filters vervangen, de druk van de verdamper verhoogd en uitgelezen. Geen idee waarom dat ze duur was. Heb het hen gevraagd maar ze konden er ook geen antwoord op verzinnen :D

Vanaf nu moet ik volgens het boekje slechts on de 100.000 km op onderhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Vrijdag vol gedaan aan 0.248  :lol:

 

Zit toch redelijk wat verschil tussen de stations heb ik gemerkt. ondertussen weet ik wel waar te gaan thuis in de buurt, maar als je weg van huis bent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij er echt niet voor rond, fak, t'is toch allemaal zo goed als gratis.

Ik rij nogal veel Gent-Leuven, dus dat is dikwijls tanken in Wetteren of Groot-Bijgaarden, niet het goedkoopste, maar fuck it, das nog altijd ver voor nits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid