Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
19 uren geleden, X5. zei:

Kunnen ze bij Ferrari niet een paar ingenieurs van de wec naar de f1 overplaatsen :)?

Dan zijn ze nog altijd "maar" 3 en 4 hé. :D 

#83 ❤️ 

Droomscenario: Ferrari wint én krijgt op z'n doos. Had niet beter gekund.
Underdog + yellow livery. Waauw. ❤️ 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

BOP is sowieso gezever. Stel regels op en laat de teams doen.

Geplaatst:
6 uren geleden, gTa zei:

Dan zijn ze nog altijd "maar" 3 en 4 hé. :D 

#83 ❤️ 

Droomscenario: Ferrari wint én krijgt op z'n doos. Had niet beter gekund.
Underdog + yellow livery. Waauw. ❤️ 

Hoe zit dat juist met die 3 Ferrari’s? Die 2 fabrieks auto’s zijn toch ook van af corse?

Geplaatst:
9 uren geleden, dragonfly zei:

Agreed maar je krijgt er wel spannendere races door en meer interesse van fabrikanten. Laatste 10min van le mans zaten de eerste 4 auto's binnen 30-40seconden. In de Audi dominantie jaren was dat wel wat anders. 3 van de 4 auto's waren wel Ferrari's, dat is dan wel weer jammer.

Geplaatst:
20 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Agreed maar je krijgt er wel spannendere races door en meer interesse van fabrikanten. Laatste 10min van le mans zaten de eerste 4 auto's binnen 30-40seconden. In de Audi dominantie jaren was dat wel wat anders. 3 van de 4 auto's waren wel Ferrari's, dat is dan wel weer jammer.

Je zegt nu zelf dat het niet werkt 😄 Kijk naar Peugeot, in hun plaats zou ik terug stoppen.

Geplaatst:

Op zich denk ik wel dat de BoP werkt, maar ge moet hem tegoei implementeren. In t WEC wordt als ik het allemaal goed begrijp de BoP bepaald op t resultaat van de laatste x races en ergens een gemiddelde van de laatste x races. Da's logisch, dan pakt ge een deeltje doorontwikkeling mee in uw berekening en levelt ge t veld uit over tijd.

Bij ACO pakken ze de specs van de originele auto, en doen daar wat magie mee. Da zou als ik het opnieuw goed begreep ook de reden zijn dat Cadillac er goed bij zat, die hun auto is nog niet echt doorontwikkeld...

Kijk naar Alpine, in t WEC zitten die er ook redelijk bij, en nu waren ze way off, zou er ook mee te maken hebben.

* Disclaimer, enkel op basis wat ik her en der lees over dit topic.

Geplaatst:
15 minuten geleden, dragonfly zei:

Je zegt nu zelf dat het niet werkt 😄 Kijk naar Peugeot, in hun plaats zou ik terug stoppen.

Nee, de Porsche was even snel en Caddilac had de eerste rij bij de start. Ferrari heeft gewoon een bijna foutloze race gereden, in tegenstelling tot andere. Dat moet je ook in rekening brengen met het resultaat van zondag. Je kan niet zeggen; die 3 auto's hadden geluk dat ze geen pech hadden dus de BOP werkt niet. Los van de BOP moet je nog altijd je auto betrouwbaar maken, zuinig op banden en brandstof, en de pitsstops, en er mag niets fout lopen op de baan. Er is wel meer dan enkel de BOP die het resultaat van die race in handen werkt. Toyota verliest bijvoorbeeld rondes omdat er een wiel gewoon niet vaststond.

Geplaatst:

Michelin heeft voor de hypercars ook gewoon topwerk geleverd met de banden en zo voor een meer level playing field gezorgd.

Ik heb alleszins van de eerste tot de laatste minuut genoten van de race dit weekend. Ook 18u gekeken in totaal :lolz: 

Nauwelijks FCY of safetycars, gewoon 24u lang deur aan deur koersen. Heerlijk. Machtig ook van Estre die de Porsche met de nodige Sturm und Drang naar voor heeft gereden tijdens het eerste uur, blijft voor mij toch dé man van de afgelopen tien jaar wanneer het over endurance racing gaat. Richard Lietz ook niet te vergeten die wederom piekt met de Manthey, je moet het maar blijven doen na al die jaren.

’s Avonds nog eens een poging gedaan om F1 te kijken maar dat kan me dus totaal niet meer boeien, daar gebeurt niks. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 uren geleden, brjefs zei:

’s Avonds nog eens een poging gedaan om F1 te kijken maar dat kan me dus totaal niet meer boeien, daar gebeurt niks. 

Funny: ik had net hetzelfde gevoel zondag. Toch maar een poging gedaan om F1 te kijken maar na een dagje Le Mans, wekte het oprecht mijn interesse niet. 

Toppunt vond ik wel Russel en Verstappen achter de safety car met hun comments. Over het algemeen toch een andere mentaliteit bij die WEC mannen.

Geplaatst:
1 uur terug, Subaru555 zei:

Funny: ik had net hetzelfde gevoel zondag. Toch maar een poging gedaan om F1 te kijken maar na een dagje Le Mans, wekte het oprecht mijn interesse niet. 

Idem... heb nochtans nog geen enkele GP gemist dit jaar! 
Maar na 19u Le Mans kijken, boeide het mij ook weinig tot niks.
Wat een editie weer dit jaar! Van mij mogen ze er eens een 36u koers van maken ofzo. :inlove:

Dan maar naar de samenvatting van de F1 gekeken maandagochtend. Was voldoende. 

Geplaatst:

Idem!

Veel proberen kijken, zaterdag toch redelijk wat gezien ('s avonds en 's nachts), zondag vanaf 09h ook, bijna tot 't einde (met onderbrekingen). Helaas was ik van kid watch met zaterdag een verjaardagsfeestje thuis (Archie werd 5) en zondag opnieuw een playdate waar ik met hem heen moest, dus LM24 werd doorspekt door veel verjaardagsfeestjesgedruis etc, maar bon: het was een magistrale editie. Het racen was top, weinig crashes, weinig FCY, heerlijke duels, close racing, eigenlijk een verrassend mooie level playing field (BOP doet natuurlijk wel wat, maar zeker ook niet alles), etc. Waauw. ❤️ 

Ik had het voor de Cadillacs (alleen al owv de sound, maar ook omdat ik het goed vind dat een "outsider" merk zowel in WEC als straks in F1 probeert binnen te komen, alsook algemeen omdat ik een boontje heb voor het merk, eenvoudigweg omdat ik een Escalade ESV wil én omdat ik het machtig vind dat Cadillac vandaag nog altijd een zot spel zoals een CT5-V Blackwing maakt, met manuele boite!!!) en de quali liet veel hopen, helaas was 't al snel duidelijk dat ze toch nog een registertje te licht zijn om met de Ferrari's en de Porsches mee te kunnen. Maar ik blijf hopen! De #38 was daar m'n favoriet, triple B driver line-up :D met kerels waar ik zowel sympathie (karakter) als bewondering (kunnen) voor heb.

Ook de Alpines konden op mijn cheers rekenen (niet in het minst ook owv hun sound), maar ook dat mocht helaas niet zijn.

Samen met mijn zoontjes hebben we dan onze gezinsfavorieten bepaald, bij de start ... en dat geschiedde bij de 5-jarige op basis van looks. De blauwe Manthey (Elliott), de donkerblauwe Aston (ikzelf) en de gele Corvette (Archie) waren dan onze favo's bij LMGT3. En bij de "supersuperrappe" was er maar één: de gele Ferrari (Hypercar). Zelfs mijn 5-jarige sprak al na een paar minuutjes over "de gele 83". ❤️  Dat waren dus onze favo's  :D  en verdorie de race en de resultaten ontgoochelden niet! Voor mij was de #83 bij Ferrari met verve de favoriet, owv underdog zijn (en gefnuikt worden door fabrieksteam), owv de driver lineup, etc. 'k Vond het machtig om Ferrari daarmee te zien winnen én tegelijk keihard op hun doos te krijgen (wel chance dat de #6 op plek 2 reed, mocht dat niet zo geweest zijn vrees ik dat er opnieuw teamorders zouden zijn gekomen ... maar geen idee of Kubica zich daarbij zou hebben neergelegd, tbh.

Fantastische LM24 gezien, waauw waauw waauw.

En idd wat voor een pisvertoning was de F1, daarmee vergeleken. :lolz: 

Geplaatst:

Ik heb zoveel niet gekeken dit weekend, een uur of 9 denk ik . Ik richt mijn pijlen op volgend weekend met de N24.
Heel de agenda is leeg gemaakt 😃

Geplaatst:
On 6/15/2025 at 11:19 PM, dragonfly said:

On 6/16/2025 at 8:50 AM, dragonfly said:

Dat werkt niet in de praktijk. Kijk maar naar de LMP1 periode. Dan krijg je als winnaar degene die er het meeste geld tegenaan kan smijten, en geeft de rest het na een paar jaar op. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ik vind het ook, al jaren eigenlijk, veel leuker om kijken dan F1. Dat is echt zonde hoe dat veranderd is.

Ik vind het wel een knappe stunt van Audi in de tijd dat die bijna 400 rondjes (397) hebben gereden en ze nu nog niet aan 390 komen (387) terwijl er goed weer was + weinig FCY.

Zou dit komen omdat dit een diesel was en misschien minder verbruikt? Want banden slijten alsnog even snel op benzine of diesel.

Geplaatst:
28 minutes ago, Liquid Li0n said:

ik vind het ook, al jaren eigenlijk, veel leuker om kijken dan F1. Dat is echt zonde hoe dat veranderd is.

Ik vind het wel een knappe stunt van Audi in de tijd dat die bijna 400 rondjes (397) hebben gereden en ze nu nog niet aan 390 komen (387) terwijl er goed weer was + weinig FCY.

Zou dit komen omdat dit een diesel was en misschien minder verbruikt? Want banden slijten alsnog even snel op benzine of diesel.

een LMP1 is pakken sneller dan een LMH.

Toen ze de LMH hebben ingevoerd hebben ze de LMP2's trager gemaakt of ze reden quasi dezelfde rondetijden.

• Verdrietig 1
Geplaatst:

Blij dat ik de adembenemende wijze waarop de LMP1 bochten indoken, live heb meegemaakt (trackside bedoel ik, helaas 😁). Absurd was dat, zeker de diesels die dan ook nog eens weinig geluid maakten.

Geplaatst:
4 uren geleden, gTa zei:

Blij dat ik de adembenemende wijze waarop de LMP1 bochten indoken, live heb meegemaakt (trackside bedoel ik, helaas 😁). Absurd was dat, zeker de diesels die dan ook nog eens weinig geluid maakten.

Echt hé. 
Die eerste keer dat ik zo'n Audi R18 TDI zag voorbij zoeven in de Porsche Curves... Ik dacht eerst dat ik in fast forward aan het kijken was, maar toen ik besefte ik dat ik daar IRL aan het kijken was 😮

Just even opgezocht:
Snelste ronde LMP1: Kobayshi in 2017 met de Toyota LMP1: 3:14.791 
Snelste ronde Hyper (Pole ronde van de Cadillac) : 3:23.166

Toch een aanzienlijk verschil

Geplaatst:
55 minutes ago, Maxime S said:

Echt hé. 
Die eerste keer dat ik zo'n Audi R18 TDI zag voorbij zoeven in de Porsche Curves... Ik dacht eerst dat ik in fast forward aan het kijken was, maar toen ik besefte ik dat ik daar IRL aan het kijken was 😮

Just even opgezocht:
Snelste ronde LMP1: Kobayshi in 2017 met de Toyota LMP1: 3:14.791 
Snelste ronde Hyper (Pole ronde van de Cadillac) : 3:23.166

Toch een aanzienlijk verschil

de snelste LMP2 ronde in 2017: 3:25.5

Geplaatst:

Bizar jaar wel, 2017.

P1 Porsche LMP1, P2 en P3 waren LMP2's want de rest was uitgevallen, behalve 1 Toyota die P8 algemeen is geworden

Geplaatst:
2 uren geleden, ir_fuel zei:

Bizar jaar wel, 2017.

P1 Porsche LMP1, P2 en P3 waren LMP2's want de rest was uitgevallen, behalve 1 Toyota die P8 algemeen is geworden

Klinkt gek in de achtergrond van de 2025 editie met 20+ deelnemers in de hoogste categorie ... maar toen waren ze slechts met 6 :D  (heb het moeten opzoeken, weet ik geenszins van buiten)

Geplaatst:
3 uren geleden, Maxime S zei:

Echt hé. 

Ik herinner mij levendig dat we luidkeels supporterden voor de Nissan Deltawing :lolz: 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Geplaatst:
9 uren geleden, ir_fuel zei:

een LMP1 is pakken sneller dan een LMH.

Toen ze de LMH hebben ingevoerd hebben ze de LMP2's trager gemaakt of ze reden quasi dezelfde rondetijden.

De vraag is of dat erg is. Altijd maar sneller lijkt me ook niet noodzakelijk beter. Om maar iets te zeggen, als spectator liever de boel 3.5% trager maar met het geluid van de Caddie en de Valkyrie dan een stofzuiger die voorbijrijdt.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:
1 uur geleden, Lefty zei:

De vraag is of dat erg is. Altijd maar sneller lijkt me ook niet noodzakelijk beter. Om maar iets te zeggen, als spectator liever de boel 3.5% trager maar met het geluid van de Caddie en de Valkyrie dan een stofzuiger die voorbijrijdt.

Klopt.

En nog belangrijker: auto's die aan elkaar gewaagd zijn. Zodat er echt geracet wordt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid