Jump to content

Michael Fassbender: Road To Le Mans

ir_fuel

Recommended Posts

Net allemaal bekeken. Heerlijk, absoluut heerlijk. Thanks for the links!!

Dat doet een petrolhead natuurlijk dromen. :inlove:  Is zoiets voor een gewone sterveling (met diepe zakken) écht mogelijk? Stel dat ik, met enkele jutezakken pegulanten, een team aanspreek, kan ik dan Porsche Cup gaan rijden? En een stap hoger: (mits wat ervaring in 't racen) ook met een RSR?

En dan de obvious question: welk budget moet je hebben om een seizoen Porsche Cup te rijden, en idem dito RSR in GTE + Le Mans?

O, en nog een obvious question: hoe wordt dat (doorgaans) geregeld qua gereden schade? Hij parkeert daar enkele keren een auto in de muur (I'd do the same or worse, dus geen kijvend vingertje!): is dat dan op zijn conto? Of is men daarvoor verzekerd? Of betaalt men enkel een franchise? Hoe loopt dat?

Sterk werk! 

En betreffende die overeenkomst, die hele zaak wordt gefilmd en in serie online geplaatst - met een bekende acteur. Dat is goede PR voor Porsche en zal wel sterke invloed hebben op het contract.

edit bv: iemand anders moet zoiets niet vragen.

Edited by Le Capri Mauve

8 uren geleden, gTa zei:

Net allemaal bekeken. Heerlijk, absoluut heerlijk. Thanks for the links!!

Dat doet een petrolhead natuurlijk dromen. :inlove:  Is zoiets voor een gewone sterveling (met diepe zakken) écht mogelijk? Stel dat ik, met enkele jutezakken pegulanten, een team aanspreek, kan ik dan Porsche Cup gaan rijden? En een stap hoger: (mits wat ervaring in 't racen) ook met een RSR?

En dan de obvious question: welk budget moet je hebben om een seizoen Porsche Cup te rijden, en idem dito RSR in GTE + Le Mans?

O, en nog een obvious question: hoe wordt dat (doorgaans) geregeld qua gereden schade? Hij parkeert daar enkele keren een auto in de muur (I'd do the same or worse, dus geen kijvend vingertje!): is dat dan op zijn conto? Of is men daarvoor verzekerd? Of betaalt men enkel een franchise? Hoe loopt dat?

The Gentlemen drivers zien op Netflix.

10 hours ago, gTa said:

Ja. Dat is net het Porsche Customer Racing Experience. Dat is een (for profit :) ) stuk van Porsche waar gelijk wie zich kan voor inschrijven. Audi heeft exact het zelfde.

https://www.porsche.com/specials/en/international/porsche-racing-experience/

10 hours ago, gTa said:

Voor het eerste, veel, en voor het tweede, een veelvoud daarvan.

10 hours ago, gTa said:

Dat zal wel met een franchise zijn. Hoeveel die echter is ... Ik zou schatten 10K voor de Cup auto. Voor de RSR ... geen idee.

• Thanks Friendly 1

Wat die budgetten trouwens betreft @gTa, dat is heel moeilijk om daarop te antwoorden, omdat er enorm veel variatie op kan zitten. BV: hoeveel sets banden ga je er door jagen in een weekend, hoeveel extra test dagen ga je doen. Je kan van 300 - 600K uitgeven in 1 seizoen voor "hetzelfde". 

Ik denk dat wat hij doet / gedaan heeft, dat je daar over de 2 seizoenen samen toch sowieso spreekt over bedragen met 6 nullen. 

• Thanks Friendly 1

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zal wel met een franchise zijn. Hoeveel die echter is ... Ik zou schatten 10K voor de Cup auto. Voor de RSR ... geen idee.

Daarom dat een gewone sterveling die voorzichtiger rijdt zoveel verzekering moet betalen. Voor die zotten met centen die eens ff aan motorsport gaan doen :D

2 minutes ago, Waky said:

Voor die zotten met centen die eens ff aan motorsport gaan doen :D

Iedereen die aan motorsport gaat doen is "met centen". Daar moet ge u geen illusies over maken 😛 

• Thanks Friendly 1

10 uren geleden, gTa zei:

Dat doet een petrolhead natuurlijk dromen. :inlove:  Is zoiets voor een gewone sterveling (met diepe zakken) écht mogelijk? Stel dat ik, met enkele jutezakken pegulanten, een team aanspreek, kan ik dan Porsche Cup gaan rijden?

Met geld kun je alles he, desnoods koop je je eigen team tesamen 😁 Maar met jutezakken zwart geld wordt het moeilijk. 

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Iedereen die aan motorsport gaat doen is "met centen". Daar moet ge u geen illusies over maken 😛 

Bwooooa ik bedoel de mannen die 6 cijferige budgetten per seizoen spenderen. Die er niet te hard over inzitten als het eens fout gaan, want tis maar 20k franchise, terwijl het weekend hun 15k kost.