Ga naar inhoud

Michael Fassbender: Road To Le Mans


ir_fuel

Aanbevolen berichten

25 minutes ago, Mich said:

Hetgeen waarin ik af en toe deelneem (en graag veel meer zou doen) is een niveau onder Carrera Cup. Porsche Sports Cup heet het in Duitsland en Zwitserland, Club Challenge noemt het in GB en France: het zijn dezelfde wagens, ook deels dezelfde teams en de weekends zijn georganiseerd door de nationale Porsche Motorsport Clubs. Het is bedoeld voor de rijke gentleman driver, de Cup passionné, alsook jong talent om es te proberen. Geregeld stromen er mensen door naar Carrera Cup, mits voldoende niveau en budget uiteraard emoji6.png

Waar Fassbender heeft gereden is dus de Porsche Sports Cup waar Mich ook soms in rijdt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft wel een gans seizoen Sports Cup gereden dus, in S1 van de video's.

En idd, maar goed dat het allemaal niet zo gemakkelijk te verkrijgen is als een RACB licentie. :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

is zo een RSR eenvoudiger naar een aanvaardbaar niveau te rijden dan zo een CUP? hij leek me meer op z'n gemak tijdens die eerste test in de RSR.

Dat is idd dé vraag he.
Als je de 991Cup wat onder de knie hebt en gewend bent aan de snelheid dan ga je je volgens mij meer op t gemak voelen in de RSR, ook al is die sneller. De RSR creeert meer downforce en heeft de betere ophanging en wieltreinen. Je moet die auto ni zo laten dansen, die rijdt meer op rails.
Op Carrera Cup niveau moet je echt durven smijten met de Cup om goe mee te kunnen.

Bij 911Impact hebben ze een Gt3 R. Dat is een geevolueerde Cup. Die manne zeggen ook dat de R een pak rustiger rijdt dan de Cup ook al is die sneller.
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een RSR heeft ook tractiecontrole.

Echt? Ik dacht RSR: geen ABS en geen tractiecontrole.

GT3 R: ABS en TC

Cup: ABS
Link naar reactie
Delen op andere sites


Echt? Ik dacht RSR: geen ABS en geen tractiecontrole.

GT3 R: ABS en TC

Cup: ABS

Cup heeft GEEN ABS!!
In Carrera Cup wordt er zonder gereden, op enkele landelijke uitzonderingen na waaronder italie.
ABS is een optie op de Cup. De meeste gentlemen series en andere derivé koersen waar Cups worden ingezet rijden dan wel met Abs.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Cup heeft GEEN ABS!!
In Carrera Cup wordt er zonder gereden, op enkele landelijke uitzonderingen na waaronder italie.
ABS is een optie op de Cup. De meeste gentlemen series en andere derivé koersen waar Cups worden ingezet rijden dan wel met Abs.

Ah oké, ik wist dat het een optie was maar dacht dat het op de 991.2 Cup al standaard zat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fassbender is wel een bazig manneke. Z'n crash op Le Castellet zag je van ver aankomen. Gewaarschuwd worden voor de curbs in turn 7 en er dan in je out lap nog vol over rijden...
Endurance is toch vak apart en moeilijk om 3-4 gelijklopende mensen samen te krijgen. Richard Lietz is gelukkig de rust zelve en denkt wss enkel aan de centen [emoji1] 

Gisteren gezien. Pijnlijk [emoji3]


Vind het wel echt enorm cool hoe Richard Lietz zich gedraagt: super chill, staat al z’n rijtijd af en pakt dan alsnog de pole op Spa [emoji3]
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/12/2020 at 2:00 PM, dragonfly said:

Fassbender is wel een bazig manneke. Z'n crash op Le Castellet zag je van ver aankomen. Gewaarschuwd worden voor de curbs in turn 7 en er dan in je out lap nog vol over rijden...

Eigenlijk niet mee eens, ik vind dat hij het ongelofelijk goed doet. With all due respect, maar doe het maar eens. Je kan perfecte begeleiding hebben langs alle kanten, maar je moet ook nog bereid zijn het allemaal in je op te nemen. Dat je dan eens een steekje laten vallen (welliswaar met zure, prijzige gevolgen), dat kan gebeuren - maar je ziet duidelijk dat hij daar ook uit leert. Toch weer starten, dan nog tussen LMP's die je langs alle kanten voorbijvliegen. Utmost respect, ik denk dat er weinigen het even goed zouden doen.

De begeleiding is wel uitzonderlijk, zeer grote focus op het mentale aspect wat volgens mij minstens zo belangrijk moet zijn. Ik begin al te zweten als ik als amateur in mijn sim zit en een eenvoudige race op iracing begin. Stel je voor dat je daar in je GTE zit, met 20 man in de box die allemaal van je afhankelijk zijn, in 40gr hitte, omgeven door een mix van pro's en amateurs. Ik zou al een hartaanval krijgen nog voor de race begonnen is.

  • Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Lefty zei:

Eigenlijk niet mee eens, ik vind dat hij het ongelofelijk goed doet. With all due respect, maar doe het maar eens. Je kan perfecte begeleiding hebben langs alle kanten, maar je moet ook nog bereid zijn het allemaal in je op te nemen. Dat je dan eens een steekje laten vallen (welliswaar met zure, prijzige gevolgen), dat kan gebeuren - maar je ziet duidelijk dat hij daar ook uit leert. Toch weer starten, dan nog tussen LMP's die je langs alle kanten voorbijvliegen. Utmost respect, ik denk dat er weinigen het even goed zouden doen.

NA het zien van de laatste aflevering volg ik je zeker. Mindset is duidelijk veranderd t.o.v. begin seizoen en mooi om dit te kunnen volgen 🙂 

Na een goede start was die eerste stint slecht maar dat is ergens logisch, beperkte ervaring en dan tussen al dat verkeer gaan rijden op een "klein" circuit is niet simpel. Op dat gebied kwam Covid en de crash op Le Castellet ongelegen want veel rijtijd verloren gegaan. Lijkt me dus slim om nog een jaar EMLS te rijden ipv naar de WEC te gaan.

 

10 uren geleden, Lefty zei:

De begeleiding is wel uitzonderlijk, zeer grote focus op het mentale aspect wat volgens mij minstens zo belangrijk moet zijn. Ik begin al te zweten als ik als amateur in mijn sim zit en een eenvoudige race op iracing begin. Stel je voor dat je daar in je GTE zit, met 20 man in de box die allemaal van je afhankelijk zijn, in 40gr hitte, omgeven door een mix van pro's en amateurs. Ik zou al een hartaanval krijgen nog voor de race begonnen is.

Ja die doorloopt in 1 jaar een traject waar je zonder die begeleiding 5 jaar over doet.

Dat is zelfs voor een amateurkoers slopend maar vermits hij elke keer mag starten zal hij het wel leren 😄 . Maar met de TV crew en media aandacht erbij nog dubbel stresserend zeg 🥶

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalige reeks! Alle afleveringen ondertussen gekeken.

Chapeau voor welk niveau hij bereikt op zo'n korte tijd. Step up van Porsche Cup naar Le Mans series lijkt me ook groot, met al die snellere LMP's om mee rekening te houden. Stints van 1.5u rijden moet ook een uitdaging zijn. In m'n jeugdige jaren heb ik 2 keer aan een 24u karting race mee gedaan op amateurniveau, en ik had toen moeite om stints van 50 min uit te rijden. Om dat 1.5u consistent te doen om dat niveau, zou het ni na kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke serie! Benieuwd naar het seizoen 2021

Goed ook dat de shows altijd beetje langer worden 🙂 

Op 19/12/2020 om 01:37, Lefty zei:

Eigenlijk niet mee eens, ik vind dat hij het ongelofelijk goed doet. With all due respect, maar doe het maar eens. Je kan perfecte begeleiding hebben langs alle kanten, maar je moet ook nog bereid zijn het allemaal in je op te nemen. Dat je dan eens een steekje laten vallen (welliswaar met zure, prijzige gevolgen), dat kan gebeuren - maar je ziet duidelijk dat hij daar ook uit leert. Toch weer starten, dan nog tussen LMP's die je langs alle kanten voorbijvliegen. Utmost respect, ik denk dat er weinigen het even goed zouden doen.

De begeleiding is wel uitzonderlijk, zeer grote focus op het mentale aspect wat volgens mij minstens zo belangrijk moet zijn. Ik begin al te zweten als ik als amateur in mijn sim zit en een eenvoudige race op iracing begin. Stel je voor dat je daar in je GTE zit, met 20 man in de box die allemaal van je afhankelijk zijn, in 40gr hitte, omgeven door een mix van pro's en amateurs. Ik zou al een hartaanval krijgen nog voor de race begonnen is.

Het is deels de montage maar er wordt op Libelle-niveau aandacht gegeven aan het psychologise/mentale aspect. Ik vind dat hij er soms in overdrijft wel. 

En ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat ze er allemaal beleefder op reageren dan je zou verwachten in een normale teamrelatie waar hij het geld niet persé binnenbrengt. Doch kan een totaal foute indruk zijn want ik ken het wereldje niet. 

In elk geval massaal jaloers op dat traject dat hij kan afleggen. Het klinkt en lijkt allemaal eenvoudiger dan het echt is. Komt hier wel duidelijk in beeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Wutputt said:

In m'n jeugdige jaren heb ik 2 keer aan een 24u karting race mee gedaan op amateurniveau, en ik had toen moeite om stints van 50 min uit te rijden. Om dat 1.5u consistent te doen om dat niveau, zou het ni na kunnen doen.

Dat valt goed mee hoor. Ik heb meerdere 24h gedaan en we reden daar stints van 2 uur. Kwestie van een beetje fysiek voorbereid te zijn :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid