Ga naar inhoud

Michael Fassbender: Road To Le Mans


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Zojuist, ir_fuel zei:

En ik kan u zeggen dat dat absoluut niet waar is.

Dat hij overdrijft of dat dat een normale reactie is? 

Tgohja, ik ken niets van die sport persé maar wel een beetje van sport en de psychologie er rond. Je krijgt toch soms de indruk dat hij teveel nadenkt en zichzelf zoveel druk oplegt door alles te 'overthinken' dat het fout loopt. Maar het kan natuurlijk ook zo gemonteerd zijn. Op het einde gaf hij het ook zelf toe met zijn uitspraak van "Ignorance is bliss". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Subaru555 said:

Dat hij overdrijft of dat dat een normale reactie is? 

Hij overdrijft totaal niet, IMO. Ik heb daar niks gezien waarvan ik zeg "allez wat is hij nu aan het zeggen". Ik vind het allemaal enorm herkenbaar. Het is een sport waarbij het mentale aspect heel belangrijk is. Belangrijker dan bij vele andere "puur fysieke" sporten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hij overdrijft totaal niet, IMO. Ik heb daar niks gezien waarvan ik zeg "allez wat is hij nu aan het zeggen". Ik vind het allemaal enorm herkenbaar. Het is een sport waarbij het mentale aspect heel belangrijk is. Belangrijker dan bij vele andere "puur fysieke" sporten.

If you say so. Het gaat me ook niet of het belangrijker is in deze of een andere sport. 

En als ge zo een paar keer uwen "waarborg" ziet passeren, dan zal u vertrouwen wel nen boost nodig hebben. :lol:

Ik hoop alleen dat er terug iets meer variatie komt in het scenario en er bv iets meer aandacht komt voor de technische kant. Ik begrijp dat ze daar niet alle racedetails kunnen geven maar iets meer evenwicht ipv het vaste scenario

- Hij krijgt wat peptalk 

- Hij maakt een fout, crasht, is té veeleisend voor zichzelf 

- Ze showen zijn six-pack (hoeveel vrouwelijke kijkers extra zouden ze hierdoor hebben? :lol:)

- Hij krijgt een extra kans nadat zijn twee pro collega's de boel wat recht trekken 

But again: méga jaloers op iemand die zo'n project kan opbouwen en ik hoop dat ie in Le Mans geraakt! Dan ben ik supporter! 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat vaste scenario is nu eenmaal hoe het er elke race aan toe gaat :lol:

Allemaal drama queens, ja!

Maar ze zouden wel een lijstje kunnen maken sporten en de impact van psychologie. Dan blijkt rap dat het op verschillende vlakken kan werken. In de voorbereiding(de eeuwige trainingen) of in de wedstrijd(tennis). Individueel of in groep(voetbal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Dat valt goed mee hoor. Ik heb meerdere 24h gedaan en we reden daar stints van 2 uur. Kwestie van een beetje fysiek voorbereid te zijn :D 

Op dat moment had ik enkel een goede toog-fysiek. Zal er veel mee te maken hebben gehad :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Wutputt zei:

Maar lijkt me toch niet zo evident om 1.5 of 2u consistent te rijden zonder fouten te maken

't Moet als het ware een automatisme worden en dat lukt enkel maar door veel te rijden + relaxed te zijn.

Is wat hij zelf ook zei, eerste sessie veel te veel zitten nadenken. 2de stint gewoon gereden. "In the zone" ...

Maar als je moe wordt is het inderdaad gedaan 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, Wutputt said:

Maar lijkt me toch niet zo evident om 1.5 of 2u consistent te rijden zonder fouten te maken

Dat was geen probleem. Ik reed op 't einde dezelfde tijden als in 't begin. Maar dat is nog niks in een 24h. Het wordt leuk als je dat voor de 3e keer doet, die stint van 2 uur, in diezelfde 24h race :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, dragonfly said:

't Moet als het ware een automatisme worden en dat lukt enkel maar door veel te rijden + relaxed te zijn.

En conditie te hebben. Daar loopt het meestal mis. De conditie kan niet mee en dan zakt ook de concentratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En conditie te hebben. Daar loopt het meestal mis. De conditie kan niet mee en dan zakt ook de concentratie.

Hoe bereidde jij je daar fysiek op voor? Ben ik wel benieuwd naar.


Was dat dan bv. Stevig veel gaan fietsen/lopen/... voor uw conditie te onderhouden en te verbeteren aangevuld met wat fitness (krachttraining)?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mentale is zeker een feit. Als je aan het nadenken bent over wat je fout aan het doen bent achter het stuur dan gaan je tijden erop achteruit. Ik heb dat zelfs tijdens een stomme sim-race 🙈 Je maakt een domme fout. Je wil beter doen, je fout goedmaken en dan ga je 'over-driving', dus je probeert later te remmen maar eigenlijk rem je te laat, of sneller op de gas te gaan maar eigenlijk te vroeg. Bovendien een gevolg is dat je achterbanden te heet worden waardoor die hun grip verliezen, en je tijden alleen maar verergeren. Wat weer een kettingreactie in het koppeke veroorzaakt en je bent vertrokken voor een slechte stint 🥳

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Waky said:

Dat mentale is zeker een feit. Als je aan het nadenken bent over wat je fout aan het doen bent achter het stuur dan gaan je tijden erop achteruit. Ik heb dat zelfs tijdens een stomme sim-race 🙈 Je maakt een domme fout. Je wil beter doen, je fout goedmaken en dan ga je 'over-driving', dus je probeert later te remmen maar eigenlijk rem je te laat, of sneller op de gas te gaan maar eigenlijk te vroeg. Bovendien een gevolg is dat je achterbanden te heet worden waardoor die hun grip verliezen, en je tijden alleen maar verergeren. Wat weer een kettingreactie in het koppeke veroorzaakt en je bent vertrokken voor een slechte stint 🥳

Idd zeer typisch :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, korneeldebruyn said:

Hoe bereidde jij je daar fysiek op voor? Ben ik wel benieuwd naar.

Was dat dan bv. Stevig veel gaan fietsen/lopen/... voor uw conditie te onderhouden en te verbeteren aangevuld met wat fitness (krachttraining)?

Ik deed wel iets van cardio, maar niet overdreven veel. Het grote probleem bij karting is uithouding van bepaalde spiergroepen, en welke dat dat zijn hangt af van de kart. Bij van die indoor Sodi camions is het vooral de onderrug die foert zegt na een tijd, bij meer fysieke karts (zoals bv de race karts bij FKI) zijn het de schouders, en in Eupen is gewoon gans je lijf naar de kloten van al dat gebots (dat is echt een nachtmerrie, die piste. Snap niet dat mensen daar meerdere uren kunnen rijden, ik kreeg daar pijn in mijn polsen enzo van de ondergrond).

Ik ben eigenlijk beginnen sporten omdat ik na 2 45 minuten races op woensdag op FKI iedere keer compleet op was. Ik dacht in 't begin dat dat gewenning was, maar na 3 maand was dat nog steeds zo :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste training voor karting is... veel rijden. Je hebt natuurlijk wat uithouding nodig. Een basis. Verder zijn het de spieren die er moeten tegen kunnen en beste remedie is rijden.
Uiteraard is iedereen anders he. De ene zal er wat meer moeten voor doen dan de ander

Ben zelf op Fki een paar jaar gestopt. Sinds september de draad alle weken terug opgepikt (tot lockdown ofcourse) en dat heeft een week of 4-5 geduurd eer ik daar terug ietwat deftig mee overweg kon.
Eens de lockdown over is ga ik zeker de eerste keren terug deelnemen. Wil es zien wat het effect is op mezelf en de rest na maanden van inactiviteit

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Mich said:

en beste remedie is rijden.

Klopt, maar races van 45 minuten gaan u niet voorbereiden op een deelname aan de 24h, waar ge dan meerdere stints van 2 uur gaat doen.

Tenzij ge 20 jaar zijt, dan gaat dat allemaal vanzelf natuurlijk 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 2-takt rijdt mag je ook nog eens je nekspieren trainen. Dat kan dus door veel te gaan trainen of in de fitness vreemde oefeningen te doen :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net beginnen kijken bij S1E1, maar ik vind toch dat je er meteen ingegooid wordt. Niks over zijn voorgeschiedenis of zelfs maar testdagen, meteen raceweekend . Beetje abrupte start! Belooft wel voor de volgende episodes om te zien hoe 'ie wss van 'redelijk' naar 'goed' gaat. Hebben ze meer tijd om zich daar op te concentreren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net beginnen kijken bij S1E1, maar ik vind toch dat je er meteen ingegooid wordt. Niks over zijn voorgeschiedenis of zelfs maar testdagen, meteen raceweekend . Beetje abrupte start! Belooft wel voor de volgende episodes om te zien hoe 'ie wss van 'redelijk' naar 'goed' gaat. Hebben ze meer tijd om zich daar op te concentreren [emoji4]

Daar volg ik u in. Het start inderdaad vrij direct zonder iets info. Maar ‘t is echt leuk om te kijken en seizoen 2 is zelfs nog leuker.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Lotuzzz said:

Ik ben net beginnen kijken bij S1E1, maar ik vind toch dat je er meteen ingegooid wordt. Niks over zijn voorgeschiedenis of zelfs maar testdagen, meteen raceweekend

't Was nu niet bepaald zijn eerste race

 

https://www.hollywoodreporter.com/news/michael-fassbender-is-a-legit-ferrari-race-car-driver-now-1116821

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik snap natuurlijk wel dat Porsche enkel z'n eigen beelden gebruikt. Maar hij kon ook een half minuutje zijn voorgeschiedenis of doel kunnen hebben voorgesteld. Ach ja er zal wel een cinematograaf over hebben nagedacht ofzo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Ach ja er zal wel een cinematograaf over hebben nagedacht ofzo :D

Precies. Midden in de actie beginnen, dan hebt ge de aandacht vast. Veel meer dan vroeger zijn ze bezig met aandacht vasthouden en ervan uitgaan dat de lezer niet bereid is tijd en aandacht te investeren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid