Ga naar inhoud

Michael Fassbender: Road To Le Mans


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Meteen gekeken tot de aflevering op Spa. Heeft inderdaad al wat beginnersfouten gemaakt, wel een dure grap als je die met een Cup maakt of met een kart / Fun Cup :lolz: 

Moet wel :inlove:  zijn om dit te kunnen doen zeg. Droom van elke rijder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, dragonfly said:

Meteen gekeken tot de aflevering op Spa. Heeft inderdaad al wat beginnersfouten gemaakt, wel een dure grap als je die met een Cup maakt of met een kart / Fun Cup :lolz: 

Moet wel :inlove:  zijn om dit te kunnen doen zeg. Droom van elke rijder...

Hij is begonnen in Ferrari Challenge in 2016.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Waky zei:

"Oh dear Michael Fassbender is been the Michael Carbender unfortunaly there" 😅 pijnlijk

Gisteravond nog gekeken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na verlies van controle kon hij nog de boel redden door alles toe te gooien denk ik.  Ipv de baan scherp te kruisen. Zou ik toch doen - moest het in slow motion zijn.

En toch denk dat de gasten die durven crashen dikwijls veel sneller leren dan zij die dat niet durven. Tenzij het geld op is. Hij is snel gegroeid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Na verlies van controle kon hij nog de boel redden door alles toe te gooien denk ik.  Ipv de baan scherp te kruisen. Zou ik toch doen - moest het in slow motion zijn.

En toch denk dat de gasten die durven crashen dikwijls veel sneller leren dan zij die dat niet durven. Tenzij het geld op is. Hij is snel gegroeid.

Absoluut, je grenzen verleggen. Autosport is 80% big balls. Ferm niveau dat hij bereikt heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor de tip, gisteren allemaal achter elkaar gezien. Blijft toch fascinerend, dat verschil met de pro's.

Die ene aflevering op Spa (dacht ik). Alles gereden qua laps in practice, Lietz stapt in en zet meteen effe P1 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Lefty zei:

Die ene aflevering op Spa (dacht ik). Alles gereden qua laps in practice, Lietz stapt in en zet meteen effe P1 😅

Dat was inderdaad genieten, respect 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fassbender is wel een bazig manneke. Z'n crash op Le Castellet zag je van ver aankomen. Gewaarschuwd worden voor de curbs in turn 7 en er dan in je out lap nog vol over rijden...

Endurance is toch vak apart en moeilijk om 3-4 gelijklopende mensen samen te krijgen. Richard Lietz is gelukkig de rust zelve en denkt wss enkel aan de centen 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/12/2020 om 14:00, dragonfly zei:

Endurance is toch vak apart en moeilijk om 3-4 gelijklopende mensen samen te krijgen

En ook daarom de mooiste tak in de autosport vind ik... :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb seizoen 1 nu uitgekeken, echt een toffe serie! [emoji3] Dat is toch de droom eigenlijk, zo’n coaching krijgen en een beetje racen met een Porsche Cup. Wil niet weten wat het kost [emoji3]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, kefkie said:

Jammer dat de afleveringen zo kort zijn. Wel goed gemaakt.

Is voor Youtube he. Maak daar afleveringen van 45 minuten van en geen kat kijkt dat uit.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Porsche Cup, is dat iets gelijkaardig zoals wat [mention=432]Mich[/mention] af en toe mag/kan meedoen?

Met de Porsche Cup bedoelt men de Porsche Carrera Cup. Die bestaat op nationaal niveau in enkele 10-tallen landen over de wereld en breidt steeds uit. Het begon allemaal in Duitsland uiteraard, in 1990, waarvoor Porsche initieel een 60-tal 964Cup autos bouwde. Na Duitsland volgden in 91 ook Frankrijk, GB en Italie en de trein was vertrokken. Voor 1990 bestond er ook een Porsche challenge, met 944 turbo’s, maar die haalde nooit het aanzien en interesse zoals met de 911’s. Dus de Carrera Cup werd geboren in 1990.
In 1993 deed Porsche een dikke zet met in het voorprogramma van een aantal europese F1 wedstrijden ook een dergelijke Carrera Cup koers te organiseren, daarmee was de Porsche SuperCup geboren [emoji106]

Door de jaren heen is het allemaal enorm geevolueerd, ook de autos. Telkens als er een modelwissel kwam, hadden de SuperCup en/of de Duitse Cup het voorrecht om hiermee al een jaar te koersen alvorens het nieuwe model werd uitgerold naar de overige landelijke kampioenschappen. Beetje jammer dat dit nu met de 992Cup verbroken wordt, deze zal 2021 wereldwijd aantreden.
Carrera Cup staat zeer hoog aangeschreven. Het is de oudste en snelste merkencup die er bestaat. Het niveau, zeker in Europa, is echt ferm en uit de Duitse, Franse en GB Cup zijn al ettelijke piloten doorgestroomd naar het Porsche Junior Program... en met succes. Filosofie van Porsche: geen Abs, geen TC, geen rembekrachtiger... de ideale leerschool voor piloten om t kaf van t koren te scheiden [emoji106]

Hetgeen waarin ik af en toe deelneem (en graag veel meer zou doen) is een niveau onder Carrera Cup. Porsche Sports Cup heet het in Duitsland en Zwitserland, Club Challenge noemt het in GB en France: het zijn dezelfde wagens, ook deels dezelfde teams en de weekends zijn georganiseerd door de nationale Porsche Motorsport Clubs. Het is bedoeld voor de rijke gentleman driver, de Cup passionné, alsook jong talent om es te proberen. Geregeld stromen er mensen door naar Carrera Cup, mits voldoende niveau en budget uiteraard [emoji6]
  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid