Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
21 minutes ago, Maxime S said:

Is het feit dat ze aan de basis gestart zijn met een spoilerloze auto ook iets dat mee kan spelen? Want die auto moet hoe dan ook toch radicaal anders ontworpen zijn geweest dan andere hypercars? 

Ja, plus met de "foute" bandenmaat, wat een beetje de schuld is van de ACO/FIA.

Geplaatst:
4 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is nog lang he. Ondertussen breek je gans dat departement af, gaat iedereen vliegen, en kan je weer van nul beginnen.

Ik dacht dat ze 100 miljoen per jaar spendeerden maar Google zegt 40.

Nog altijd veel geld maar al je personeel kwijt zijn zal inderdaad meer kosten.

Geplaatst:

Euhm, voor wat de opmerkingen over Peugeot betreft… dacht ik aan de video’s van B Sport.

Altijd fan geweest van LMS, maar mijn interesse heeft een stevige deuk gekregen.
Dus om de races spannender te maken, proberen ze ‘t veld te gelijk te trekken (penaliseren).
Op zich lukt dat aardig, om het spannend te maken toch, maar zoiets opent de deuren voor willekeur of zelfs corruptie…

Geplaatst:

Beetje een shitshow die quali gisteren. Of toch zeker erna. 

Heel erg fan van het nieuwe format met alle piloten die verplicht moeten rijden, dat vind ik heel geslaagd!
Was heel spannend en er werd echt hard gereden vond ik. 
Maar om de polesitter te diskwalificeren NA die bombastische show, vind ik pijnlijk en stom. 
Als die beslissing letterlijk 1 minuut na het podium valt, dan hadden ze die ceremonie moeten uitstellen.

Voor de rest:
- je zag echt aan Vanthoor zijn rondje dat ie alles aan het geven was. zag er echt indrukwekkend uit! De BMW's zitten goed in hun vel

- Genesis: hoe impressionant is dat!?! 😮 

- De Astons precies minder in hun sas, terwijl ze woensdag nog P1 en P2 reden? 

- Cady: geen idee waarom, maar ik blijf fan! Wellicht door de sound. 
   Heb wel het gevoel dat het een beetje nu of nooit is voor hen. Geen idee waarom? Maar die zijn daar toch al enkele seizoenen geld aan het tegensmijten met weinig succes...

- ik mis Porsche in Hyper 😞 

- Had het gevoel dat de GT3's het tempo van de LMP2's best goed konden volgen. Nu en dan zag je een LMP2 die precies in een GT zijn weg reed

- WAAROM moeten die GT3's zo in geluid gefnuikt worden??? Ik weet het, ik zaag er ieder jaar over maar Ik kan het maar niet vatten. Het wordt ook ieder jaar stiller vind ik. Kan toch niets met geluidsoverlast te maken hebben? Want waarom mogen Caddy's en Aston Hypercars dan wel luid zijn? Het is nog geen 10 jaar geleden dat we de 991 RSR de volledige Hunaudières konden horen. Nu hoor je gewoon een luchtverplaatsing als de 911 passeert. De Mustangs klonken vorig jaar ook nog luider meen ik mij te herinneren. De AMG maakt nog een leuk intake geluid, maar eenmaal gepasseerd een licht geroffel. Ik snap het echt niet. De Aston hoor je amper en de Lexus klonk tot enkele jaren geleden als een echte dikke V8. Schiet ook weinig van over. Heel spijtige evolutie !!

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Ik vraag me af, of ze die pole ook hadden afgepakt, moest het een Peugeot geweest zijn.

De race is lang natuurlijk, dus de vraag is of het effectief zoveel effect zal hebben op het einde.

Na mijn bezoek aan de WEC op Spa vorig jaar, ook dikke fan van de Cadillac's. Wat een sound idd.😈

Geplaatst:
2 hours ago, Logic said:

maar zoiets opent de deuren voor willekeur of zelfs corruptie…

Dan heb je het systeem niet goed gesnapt denk ik.

Er zijn heelder regels rond hoe die BoP bepaald wordt, het is niet zo dat men gewoon willekeurig wat gewicht gaat aanpassen of motorvermogens toeknijpen. In GT3 bestaat dat systeem al enorm lang.

En het is simpel he. 't is of een BoP, of fixed spec auto's (maar daar hebben we  LMP2 voor), of geen deelnemers meer. 

LMP1 destijds was zonder BoP. Dat is op zijn einde gelopen omdat niemand nog de budgetten hiervoor wilde uittrekken. Zelfs in het hoogste labo van de motorsport, aka de F1, hebben ze cost caps moeten introduceren of bijna niemand deed nog mee. 

Wat dat voortrekken betreft, als je ziet dat na de quali alle fabrikanten door mekaar staan kan je niet spreken van corruptie.

Geplaatst:
2 hours ago, Logic said:

Euhm, voor wat de opmerkingen over Peugeot betreft… dacht ik aan de video’s van B Sport.

Altijd fan geweest van LMS, maar mijn interesse heeft een stevige deuk gekregen.
Dus om de races spannender te maken, proberen ze ‘t veld te gelijk te trekken (penaliseren).
Op zich lukt dat aardig, om het spannend te maken toch, maar zoiets opent de deuren voor willekeur of zelfs corruptie…

"Peugeot heeft geen topsnelheid".

De snelste Peugeot qua topsnelheid haalde 340 per uur. De traagste Aston 336, de snelste Aston 342.

De Ferrari 51 haalde 340 per uur. Ferrari 50 341 per uur. Alpine 36 341 per uur.

In Hyperpole 1 haalde diezelfde Alpine ineens 344 per uur. De 51 Ferrari 339 per uur. De 2 BMW's 340 per uur. Toyota 8 341 per uur.

In Hyperpole 2 haalde geen enkele auto nog meer dan 341 per uur. 

Als we dan de Hyperpole 1 resultaten erbij pakken:

Alpine 36 met 344 per uur staat P13, hij is niet ver geraakt met zijn topsnelheid.

De Alpine op P1 haalde 342 per uur.

51 Ferrari met 339 per uur staat P7

Toyota 8 met 341 per uur staat P15.

De correlatie tussen topsnelheid en rondetijd ... ?

Ik weet ook niet of je beseft hoe moeilijk het is hier een BoP voor op te stellen. Je zit met:

4WD LMH's met hybride

2WD LMDh's met hybride

2WD LMH's zonder hybride

Begin er maar aan.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Iedereen die de qualif gezien heeft (ik denk bv aan @dragonfly) heeft kunnen zien wat een draak van een auto die Peugeot is. Hoe dat spel door de Porsche curves aan het springen was, niet normaal.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 hours ago, Maxime S said:

Kan toch niets met geluidsoverlast te maken hebben?

Toch wel vrees ik.

Hypercar 110dB max, GT3 100dB max.

Geplaatst:
15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Iedereen die de qualif gezien heeft (ik denk bv aan @dragonfly) heeft kunnen zien wat een draak van een auto die Peugeot is. Hoe dat spel door de Porsche curves aan het springen was, niet normaal.

Toch jammer dat Stoffel weer op het verkeerde paard gewed heeft blijkbaar ook. Blijft imo een top coureur

Geplaatst:
31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Klopt helemaal, dan ben je als piloot machteloos 😞 

15 minuten geleden, bud wijzer zei:

Toch jammer dat Stoffel weer op het verkeerde paard gewed heeft blijkbaar ook. Blijft imo een top coureur

Zeer jammer.

Geplaatst:
34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Toch wel vrees ik.

Hypercar 110dB max, GT3 100dB max.

Ik ga een petitie starten

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat een race.

Ik geef je gelijk Maxime, ik mis Porsche ook gigantisch. Ok, in de GT3 waren er...2. Waarbij Guven dan in de muur knalt na een defect bij het insturen. 

En ja de GT3's waren veeeeeel te stil. Dat is toch een verschil met GT world endurance in Spa bijvoorbeeld. Daar is er bijvoorbeeld geen limiet tijdens de 24 uren. 

Het verschil in geluidsniveau tussen de Caddies/Aston Martins en de Porsche was gewoon enorm IRL. Jammer. 

Geplaatst:

Trouwens nieuwe regels voor de hypercars vanaf 2030 zijn bekend gemaakt.

Geen idee wat dat gaat geven. 

Geplaatst:
7 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Trouwens nieuwe regels voor de hypercars vanaf 2030 zijn bekend gemaakt.

Geen idee wat dat gaat geven. 

Verandert er iets?

Geplaatst:
Geplaatst:
27 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

IMG_0175.webp

Dat laatste is wel slecht nieuws voor Peugeot :D 

Geplaatst:
1 hour ago, binnenmuisarchitekt said:

En ja de GT3's waren veeeeeel te stil. Dat is toch een verschil met GT world endurance in Spa bijvoorbeeld. Daar is er bijvoorbeeld geen limiet tijdens de 24 uren. 

110dB.

Geplaatst:

Ik meen me te herinneren vorig jaar, dat er maar een aantal dagen per jaar zijn dat ze in Spa geen geluidslimieten dienen te respecteren. Een soort van carte blanche.

En de 24u waren daar deel van.

Geplaatst:

Maar 110 dB is al best luid :D

Geplaatst:

Silverstone komt erbij!

IMG_0176.jpeg

Geplaatst:
2 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

Ik meen me te herinneren vorig jaar, dat er maar een aantal dagen per jaar zijn dat ze in Spa geen geluidslimieten dienen te respecteren. Een soort van carte blanche.

En de 24u waren daar deel van.

Dat doet er niet toe. Om mee te rijden moet je auto FIA gehomologeerd zijn in de GT3 klasse, en dat is 110dB, tenzij op het specifieke circuit een lagere geluidsnorm is.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Duidelijk! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid