Ga naar inhoud

Met welke wagen heb jij leren auto rijden ?


Soul

Aanbevolen berichten

Met welke wagen heb jij leren auto rijden ?

 

Deel het met ons, graag met foto's, anekdotes, achterbankverhalen,...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Austin Allegro. Halverwege de jaren ’80. 1300cc. Een go kart, ik bedoel maar, je zat bijna met je billen tegen het wegdek.

De auto op de foto's is niet de auto waarmee ik het geleerd heb, daar heb ik geen foto’s van. Maar de kleur is wel juist, ook een tweedeurs, en ook met een vierkant stuurwiel (hier staat dat aan de verkeerde kant, maar zoals gezegd, van de eigenlijk wagen heb ik geen foto’s)...

 

En wat die achterbank betreft… Ik zat toen in het leger en af en toe reed ik met die wagen naar Duitsland. Maar legerdienst, Duitsland, donderdagavond,… Ik moet er geen tekeningske bij maken, zekerst ?

 

In zo’n Allegro, echt waar, kan zes man ! 2 vooraan, 3 op de achterbank en dan nog eentje dwars over die drie op de achterbank…

 

Wat ’n tijd…

 

Allegro.jpg

 

Allegro1.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkswagen LT met open laadbak. Ook eerste driftjes mee gezet!
In de sneeuw volgeladen met 1,5ton steenkool op de laadbak ging dat goed en daarna kwam de terugrit zonder lading, fijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meeste geleerd met mijn opa's Opel Astra F 1.7TD. Niet vooruit te branden en zonder zware voet zat ik aan een verbruik van 10l.

Maar wel heeeel veel fun aan beleefd, en met de achterzetels plat had je plaats voor twee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peugeot 306   :(

Zonder servo. Niets speciaals aan.

 

Meeste fun beleefd aan de citroën saxo omgebouwd tot lichte vracht. Man, man, man. Dat was dé max!

Stuur beefde van zodra je de 120 naderde. In Gent was dat de ideale auto om parking te zoeken.

In de sneeuw was het een racemachine.

Waar is de tijd @@Wax-it.be...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Citroën Visa van mijn ma - 'k was toen twaalf, en 't was zelfstudie.

Officieel met de Ford Sierra 2.3D van mijn pa, daarna ook met mijn eigen Peugeotje 205.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een pre fl Opel Corsa basisdiesel van de autorijschool.

 

Had gewoon geen stuurgevoel, ging voor geen hol vooruit, remde amper, zoekerige versnellingsbak, ...

 

Was echt een enorme kutbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met vanalles leren rijden, vooral op bedrijfsterreinen voor ik mijn theoretisch rijbewijs had. Eerst met de auto's van mijn ouders, en op m'n 17de dan zelf mijn eerste auto gekocht. Als ik het mij goed herinner:

 

Renault Scenic 1.9 tdci

 

Renault_Grand%20Scenic_Black%20metallic.

 

Opel Zafira 1.9 dti

 

opel-zafira-a-03.jpg

 

Toyota Yaris 1.0 vvti

 

bild-45901.jpg

 

En dan mijn eigen auto :)

 

DSC01390.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Megane met bankkaartsleutel van de rijschool. En dan geperfectioneerd met mijn eigen '83 Kadett D. Ding heeft in 3 maanden dat ik hem had enorm afgezien. Zotte stoten mee gedaan op het militair domein, daardoor ook mijn vooras een tik gegeven tegen een tankbrug en de uitlaat die doorgescheurd was en over de grond sleepte... Maakte een enorm racy geluid en iedereen op de autostrade keek naar mij, ik vond dat cool. Bleek achteraf dat het gwn de uitlaat zelf was die voor vuurwerk zorgde door tegen de grond aan te slepen waarvoor ze keken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb leren autorijden met de peugeot partner 1.9d van mijn moeder, en de bmw E36 328i cabrio van mijn vader. En als je met zo'n wagen mag leren rijden heb je al snel het auto-virus te pakken :)

 

Na dat ik wat meer kon rijden heb ik met de cabrio ook een driftdag gedaan, waar ik veel geleerd heb hoe je een RWD moet controleren.

 

1506318_10151962451774247_1777246663_o.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste waar ik mee leren rijden heb is zo eentje, ergens rond mijn 12-13 jaar:

 

83ae9847-3da8-4c6d-bd60-1c2eeaaaeda2_0x0

 

Daarna met de Citroen BX break van mijn ouders 1.9rd of zoiets, ik ging daar altijd mee tanken toen ik 14 was of zo. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saab 9000 2.3T --> Golf IV 1.6 --> 635CSi --> MINI Cooper D --> E30 M3 --> 993

Bedrijfswagens kan ik met de beste wil niet meer herinneren :D

amai, mooie kisten al gehad 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb leren rijden met de Renault Kangoo van mijn ouders op mijn 14. Heerlijke ketel om mee te leren rijden, je moest nergens achter kijken, hebben we nog altijd trouwens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opel Astra 1.7DTI in het gezegende jaar 2002.

Ding was amper een week oud en had 600km op de teller, een absolute k*tbak die niet vooruit te branden was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid