Ga naar inhoud

Met welke wagen heb jij leren auto rijden ?


Soul

Aanbevolen berichten

Hier se:

 

m1by0evbklae_800.jpg

 

nog altijd spijt dat mijn ouders die verkocht hadden toen ik 14jaar was. Ik vond dat een de max van een wagen, met zijn 1.6diesel, een passific van '87 maar wel al model '88.

 

 

1024px-VW_Polo_IV_front_20080215.jpg

 

Die polo 9n is toch minder sexy. Bovenstaande lijkt trouwens exact op die vna mijn ma, alleen de mistlichten heeft mijn ma niet en de hare is een 3deurs. Maar alles tot en met het knuffeltje klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb leren rijden met een 10 jaar oude Toyota carina II..

 

3927352120_7ee718b5da.jpg

 

die heeft de rijlessen niet overleefd :D

 

nadien afgewerkt in de opvolger :D

 

0591581-Toyota-Carina-II-1.6-XL-1988.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij een Renault Laguna I 2.2D.

Wat was dat ern heerlijke kar!

renault_laguna_1_2_2dt_rxemod951mainclim

Digitale displays en 1995 climatronic! :inlove:

photo3-renault-laguna-rxe-2-2dt-110cv-3-

Wat een prachtig symmetrisch dashboard is me dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ritjes als tiener op 'prive-terrein in het buitenland' uitgesloten, allereerste lessen (4-tal keren) gekregen in een Rav4 diesel van een kennis, toen ik schakelen wat onder de knie had met eigen Audi Coupe GT leren rijden. Met die ketel ook mijn rijbewijs gaan afleggen, tot grote horror van de Burberry-dragende & zonnebankbruine examinatrice. Mis de Audi nog iedere dag!

 

34zbu52.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik het het geleerd met zo'n ding:

 

golf-4.jpg

 

90 pk TDI. Toen ik na enkele km haaks een zijstraat in wou draaien tegen 50 per uur, wist ik meteen wat onderstuur betekende. :D

Was eigenlijk best wel een leuk bakje. Op papier zo'n foute combo, want dat nagelde echt nog als een tractor.

Maar schakellui rijden + cabrio doet het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef eens wat meer info over die wagen? Vanuit die tijd weet ik niets van Audi's!

 

 

Audi Coupe GT (FWD versie van de oerquattro) 1.8 van 1987, met het Golf 2 GTI-blok met 112 pk. Was een editie die uitgekomen was agv de toenmalige oliecrisis, en heeft slechts een kleine 2 jaar bestaan (+- 2200 stuks, als ik het nog goed herinner). Woog door de 4-cilinder maar 980 kg, en was dus best nog snel. Mijn exemplaar had amper 108.000 km bij de aankoop, en was op wat deuken en krassen na in goede staat. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe stuurde dat?  :ninja:

 

'k zou nooit verwachten dat die zo weinig weegt, op het zicht. Ziet er best knap uit, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een prachtig symmetrisch dashboard is me dat!

Ideaal voor mijn OCD.

Rekening houdend met het feit dat dat model 20 jaar oud is, vind het best nog relatief tijdloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie heb ik niet met die Datsun 280C leren rijden, maar met een Deutz-Fahr. Als 8- of 9-jarig manneke hielp ik in Appelterre mee om hooi binnen te halen van 't veld, en zat op een bepaald moment bij de boer in de traktor.  En ineens zei hij dat ik mocht rijden :inlove:

Eerst een hele uitleg van hoe een koppeling werkt, en hoe die pedaal dat bediende, en ik zie hem nog mooi met zijn ruwe kromme handen op enkele cm van elkaar de handen verdraaien en uitleggen dat een koppeling eigenlijk draaiende schijven zijn die tegeneen komen. Heel wat aan gehad, aan die brave man. En ik was zo trots als een gieter.

Iedereen die op de hooikar zat niet zo trots toen ik m'n eerste keer een koppelingspedaal loste: te geweldig en ze lagen er allemaal bijna af :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de trekker terwijl de rest stro of hooi aan het laden was. Ook veel gedaan. :)

Idem.

Deutz 4006.

Ik heb met het kleinere broertje (D3006) gereden.

Ik kon die koppeling ook amper indrukken als 13-jarige. Met twee voeten erop aan het duwen

Die koppeling de Deutz kreeg ik als jonge snaak bijna niet ingedrukt, gewoon omdat ik nog te klein was. Je moest die van je weg duwen. Bij de International (633SA) ging dat gemakkelijker, dat was naar beneden duwen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus ook menig uur gesleten aan het stuur van een traktor... Helpen inhalen van het hooi was er eentje van. Hoewel ik 1 keer iets te kort de baan op gedraaid ben en de 2de remorq in de beek wegzakte en dus het laden opnieuw kon beginnen.

 

Ook heel wat tijd 'gereden' toen ze aan het planten waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Range Rover :lol:

Was wel klote want was een automaat. Maar wel pats met m'n L B)

Ook nog m'n L aan de Range gehangen, en dan elke ochtend naar school rijden, waarna de papa of mama het stuur overnam. B)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt leren 'rijden' was bij ons in de wei met een Massey-Ferguson 35 en de Deutz 4006. En dan zou ik bijna de heftruck van thuis nog vergeten.

Wat een tijd :inlove:

Zo eentje dus (mijn zoon) :

cfa533f4193ea2b1322dbe6f8fa7fd5e.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, bocht wel "iets" te rap willen nemen....controle over het stuur verloren, door de gracht in een tuin tot stilstand gekomen tegen een eenzame boom. Met mijn rechterkant van de auto, had ik de slag langs mijn kant genomen zat ik dit hier zeker niet te vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

Deze effen naar boven schoppen, want ik heb een vermoeden dat er toch nog redelijk wat forummers zijn die in dit topic iets te posten hebben !

:popcorn:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn 14de leren rijden met een '89 Renault Express 1.9D 65pk (lichte vracht), zonder servo.

Helaas reed ik als een echte malloot en tegen mijn 17de het blok opgeblazen. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

LichtblauweToyota Starlet, bouwjaar 1980 (rijbewijs gehaald in 1983)

 

Toyota Starlet 1.2 DL (1980) — Parts & Specs

Toen zelfs kleine stadsautootjes nog RWD waren.

Absolute fun in de sneeuw...

Servostuur totaal overbodig met zijn iele bandjes ook. 

Opel Rekord D: miljonair uit Rüsselsheim wordt 50 jaar | Opel | Stellantis

Voordien vanaf mijn 14j al vaak met de Opel Record 20d van mijn vader gereden.

 

Taxi gele kleur en schakelen aan het stuur... zo veel handiger dan een pook op de grond, vind ik tot op de dag van vandaag.

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 11 of 12 jarig manneke, op een weide met de Suzuki Samurai van mijn vader. Wat een heerlijke tijden waren dat 🥰

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid