Ga naar inhoud

Met welke wagen heb jij leren auto rijden ?


Soul

Aanbevolen berichten

crossen op het veld...  heerlijk.

 

Onlangs nog twee jonge gastjes bezig gezien op een veld, tussen Ieper en Diksmuide, alles aan het geven met een oud AX'ke...  puur jeugdsentiment.

 

Vroeger deed iedere boerenzoon (en met hem al zijn dichte en verre vrienden) dit toch.  Nu zie je dat bijna niet meer. Mag niet meer zeker, te gevaarlijk, te veel lawaai voor de buren, te, te, te,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach voor elke klacht kan je wel een te leuk, te tof, te ... vinden :D

 

Wij deden dat op een bedrijventerrein van een bekende spoorwegenwerker waar mijn maat zijn pa werkte. Leuke was dat het geen groot open veld was, maar we dus tussen camions, voorraad, opleggers, hangars door konden crossen.

 

Bovendien was er daar een grote parking (ook eigendom van die eigenaar van de spoorbouw) met een opel garage (waar we in het weekend mochten sleutelen), een bandencentrale en een tankstation. Ideale mix dus :D

 

Echter wel een keer op de parking aan de kant gezet door de flikken. Een parking met openbare doeleinden valt onder het verkeersreglement en dus moesten we een rijbewijs hebben daar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wtf?!

 

Ik zie net pas dat dat een post van @@Naish is.... ik dacht echt dat het een post van jou was :lolz:

 

Excuseer...

 

Het ging over een opel Manta ragkrel en niet over een opel manta droomauto :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 820i van vader:

14334940500_5ff15972b2.jpg

Zo ééntje. Op 9 maand gedaan met pa als begeleider. Iedere avond als hij van zijn werk kwam. En toen we zo een kwartierke aan het rijden waren en ik vroeg waar ik naartoe moest keek ik opzij en zat meneer te slapen.

Op mijn examen de pech gehad dat ik voor het parkeer manoeuvre het kleinste gaatje geloot had. Doch geslaagd met als kleine opmerking dat ik soms te dicht bij geparkeerde wagens reed. (Wat logisch is gezien de grootte van dat spel en sommige kleine straatjes in Eeklo) Maar we zijn nog steeds van het principe dat de plaats van de wagen steeds zo rechts mogelijk op de rijbaan is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste meters op de parking met een E38 728i (was toen 9 :P). Gevolgd door door een E36 318i cabrio.

Daarna echt leren rijden met m'n eerste eigen auto: Golf IV 1.9 tdi (90pk). Tijdens die periode ook eens met vader z'n 996 C4S mogen rijden (met L uiteraard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's heb ik niet maar het waren er 2. Moeder reed toen met een VW Jetta 1.8 90pk benzine en de papa met een Volvo V70 2.5 benzine op gas

 

VOLKSWAGEN_Vento-Jetta-1992_main.jpg

 

volvo-v70-r-awd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

crossen op het veld...  heerlijk.

 

Onlangs nog twee jonge gastjes bezig gezien op een veld, tussen Ieper en Diksmuide, alles aan het geven met een oud AX'ke...  puur jeugdsentiment.

 

Vroeger deed iedere boerenzoon (en met hem al zijn dichte en verre vrienden) dit toch.  Nu zie je dat bijna niet meer. Mag niet meer zeker, te gevaarlijk, te veel lawaai voor de buren, te, te, te,...

 

Man man, daar zeg je me wat!

 

Leeg bietenveld (ligt vrij vlak), vriestemperaturen => keiharde ondergrond en dan regen erop. Gaan glijden op een ijspiste dus. Dat waren verdorie tijden!

Mijn vader heeft zelfs unigom (?) bandjes met kammen laten gieten voor de Colt. Omdat die anders niet door de modder raakte (in en uit de wei). Met die banden ploegde die het chassis 5cm diep door de modder :lol:

(fak, het komt allemaal terug boven: bochten aan 80 per uur op nat gras, beginnen schuiven. Handrem trekken en met achterwiel in een konijnenhol komen en bijna omkippen. Volgas in 1e de aanloop nemen om door 30cm diepe modder door het hek te raken, mikken mikken, en krak de spiegel eraf :lol:)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heb ik hiermee leren rijden toen ik 3 was. Onder de middag spoedtraining LINKS en RECHTS vanbuiten leren, in de namiddag tractor op het land in de allerkleinste versnelling, ik achter het stuur en mijn pa maar roepen: "naar links, naar links, NOG!" Dan moest hij niet meer altijd de tractor op en af bij het laden van de pakken stro. 

3j later zette ik eigenhandig de karren in de hangar. Met mijn rug tegen de zetel had ik net genoeg steun om de koppeling volledig in te trappen en mijn arm was net lang genoeg om 1e en de groep R te kiezen. Dan vlug op de zetel springen om te zien waar ik naartoe moest. Onverantwoord :)

 

steyr-tractor-8080-8090-brochure-5861-p.

 

Shit ik ben voer voor de psychiater :)

 

En daarna deze en de Mitsubishi colt om de draad te controleren in de wei...

744153-8130-turbo-steyr.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heb ik hiermee leren rijden toen ik 3 was. Onder de middag spoedtraining LINKS en RECHTS vanbuiten leren, in de namiddag tractor op het land in de allerkleinste versnelling, ik achter het stuur en mijn pa maar roepen: "naar links, naar links, NOG!" Dan moest hij niet meer altijd de tractor op en af bij het laden van de pakken stro.

3j later zette ik eigenhandig de karren in de hangar. Met mijn rug tegen de zetel had ik net genoeg steun om de koppeling volledig in te trappen en mijn arm was net lang genoeg om 1e en de groep R te kiezen. Dan vlug op de zetel springen om te zien waar ik naartoe moest. Onverantwoord :)

steyr-tractor-8080-8090-brochure-5861-p.

Shit ik ben voer voor de psychiater :)

En daarna deze en de Mitsubishi colt om de draad te controleren in de wei...

744153-8130-turbo-steyr.jpg

In de trekker terwijl de rest stro of hooi aan het laden was. Ook veel gedaan. :)

Veel zwaar gerief gereden eigenlijk in mijn jeugd. Bulldozer, heftruck, traktatie, camion... Bij ons in de staat zat er ene met bouwmaterialen, veel uren versleten daar. P

Mijn eerste brommer had ik op mijn 10 of zo. Doodlopende straat :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jetta hebben we ook gehad: 1.3 naft - 4 versnellingen - LX-versie: 185 op de stalen velgen van een GTI - geen servo, grote draaicirkel : goed voor de force-ballen en in de zomer altijd goed voor zweetplekken bij krappe parkeermanoeuvres. 

Luxe-versie: brede banden, 4 blaupunkt-speakertjes, van binnenuit regelbare spiegels, groen getint glas, atlasgrijs metaalkleur...  De normen zijn serieus gewijzigd de laatste twintig jaar

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt leren 'rijden' was bij ons in de wei met een Massey-Ferguson 35 en de Deutz 4006. En dan zou ik bijna de heftruck van thuis nog vergeten.

Wat een tijd :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt leren 'rijden' was bij ons in de wei met een Massey-Ferguson 35 en de Deutz 4006. En dan zou ik bijna de heftruck van thuis nog vergeten.

Wat een tijd :inlove:

 

Die hebben wij ook! Ik heb daar wheelies leren mee maken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hebben wij ook! Ik heb daar wheelies leren mee maken. :)

Mij ook vaak onbewust gebeurd. Koppeling laten schieten en daar het front de lucht in. Ik kon die koppeling ook amper indrukken als 13-jarige. Met twee voeten erop aan het duwen :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ondertussen daar ergens met uw ballen da spel uit versnelling geduwd. Weer vloeken.

Om nog maar te zwijgen van het inschakelen van de aftakas. Tractor laten rijden, van uw stoel komen. Naast die hendel gaan staan om die met 2 handen te bedienen en dan vlug weer op die stoel.  :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkswagen-Jetta-II-is-saai-ruim-%C3%A9n

 

Was wel één met een sportpakket en alu velgen hé :D

 

Aan 255.000km afscheid moeten nemen, distributieriem gesprongen en batterij liep constant leeg (garage vond de oorzaak maar niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid