Ga naar inhoud

Met welke wagen heb jij leren auto rijden ?


Soul

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

En ne V70 op gas? Volgens je post uit 2014

Oei die post was ik al vergeten :lolz:

Klopt, dat was toen de auto van m'n vader maar was een automaat. Jetta manueel en dat was m'n eigen auto tot de riem gesprongen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leren rijden met de 1998 Peugeot 406 Zenith 1.9td van onze papa. Toen nog maar 1j oud. Bedoeling was om te leren met de 1987 Peugeot 405 GL 1.4 die we daarvoor hadden, maar die heeft het net niet gehaald. Helemaal op, blok zoop meer olie dan naft.

Toen ik mijn rijbewijs had 3j echt leren rijden met een 1987 Peugeot 309 GLD. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leren rijden met mijn eerste auto, de oude auto van mijn nonkel (Opel Vectra 1,7d GLS)

Uiteindelijk niet de beste auto om te leren rijden want je moest altijd volle gas geven om vooruit te raken....En nu moet ik dat terug afleren met de X3 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Na mijn Peugeotje te hebben geplooid, heb ik ook een aantal jaren met zo’n Jetta gereden.  Een 1.3 LX, met vier versnellingen. Geen servostuur, maar wel (voor die tijd, brede banden).  Ging niet vooruit en zoop olie.  Gigantische koffer wel.

 

Was inderdaad perfect om lijken te vervoeren

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ja nooit moeten werken. 

Weten die mannen die je op de cover van dat magazine gezet hebben? :ninja:

11 minuten geleden, berengun zei:

Leren rijden met mijn eerste auto, de oude auto van mijn nonkel (Opel Vectra 1,7d GLS)

Uiteindelijk niet de beste auto om te leren rijden want je moest altijd volle gas geven om vooruit te raken....En nu moet ik dat terug afleren met de X3 🙂 

Ik ben daar niet akkoord mee. Trage autos zijn ideaal om te leren rijden want 1. je zit niet met het gevaar dat het direct sneller gaat dan je controleren kan en 2. als je met een trage auto snel kan gaan, stel je voor wat je mét vermogen kan doen. 

Mijn eerste "voltijdse" auto was een Citroën BX. Niet de snelste of meest preciese auto. Maar als ik achteraf mijn ZX 16v kreeg, dan kon ik daar wel erg hard mee van A naar B. (Tegenwoordig mag dat natuurlijk allemaal niet meer :ninja: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Maar als ik achteraf mijn ZX 16v kreeg, dan kon ik daar wel erg hard mee van A naar B. (Tegenwoordig mag dat natuurlijk allemaal niet meer :ninja: )

zalige autootjes, ook nog gehad  🙂 

DSC_0043.jpg

P1030096.jpg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de generatie ervoor. Jij had waarschijnlijk de 167pk versie die ook in de 306 GTi-6 lag?

Ik heb van de mijne geen fotos meer maar zag er zo uit.
 

Red Citroen ZX 16v

 

Die meesturende achteras was echt wel geniaal. Je kon die echt voelen meewerken. Spel reed als op rails. 

De 2.0 motor (155pk in mijn geval) was niet de meest krachtige of levendige (vgl met de 1900 16v uit de BX 16V of 309 GTi-16), maar was echt wel vol en koppelrijk. Voor een jonge gast, zalig.

(Iets te zalig want pa vond het te gevaarlijk en ik werd al snel in een 300D W124 gestoken :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Dawud zei:

Fiat Brava van mijn pa

Fichier:Fiat Brava rear 20080318.jpg — Wikipédia

 

Opel Zafira van mijn stiefpa

Opel Zafira - 1.6 Elegance Zwart 2000 7P NWE APK*NAP*AIRCO Benzine uit 2000  - www.cartradenass.nl

Je stiefpa was Hollander? 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, The Swede zei:

Ik had de generatie ervoor. Jij had waarschijnlijk de 167pk versie die ook in de 306 GTi-6 lag?

Ik heb van de mijne geen fotos meer maar zag er zo uit.
 

Red Citroen ZX 16v

 

Die meesturende achteras was echt wel geniaal. Je kon die echt voelen meewerken. Spel reed als op rails. 

Klopt dit was de 167pk versie

heb ook als 1 van mijn eerste auto’s een 1,9 d gehad en kan van den lijve meespreken dat ook die een levendige achteras had : op een regendag reden ik en mijn toen toekomstige man (maar dat was toen nog niet zo duidelijk) achter mekaar , ik in de zx diesel, hij in een 406 coupe van t werk.  In de lange linkse bocht op de wisselaar van de Brusselse ring richting Leuven reed ik blijkbaar gewoon TE snel en brak de Zx achteraan opeens bruut uit (op zo een van die brug naden) Na snel tegensturen zwierde ie naar de andere kant en uiteindelijk had ik m weer onder controle.  Mijn man achter mij zag het gebeuren en hield de adem in.  De eerstvolgende afrit (Sterrebeek - de afrit , niet de parking voor de kenners ) ben ik eraf gegaan want ik was echt zoooo hard aan het trillen in mijn benen🤓 

20 jaar later vind ik die bocht nog altijd leuk maar zo op de limiet heb ik m nooit meer genomen… in het midden van een brug dwars gaan met een voorwielaandrijver , t was toch even spannend.  

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste meters was met een Yaris 1.4D4D. Maar ik kwam er al snel achter dat de auto van mijn papa interessanter was om te leren wegens zijn formaat.

Dus alles afgewerkt met zijn Citroën C8 2.2HDI. Niet de mooiste auto dat hij gehad heeft, maar die lederen captain chairs maakte dat ruimschoot goed. 

 

Citroen C8 2.0 HDiF 16V 138pk Exclusive prijs en specificaties

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

De Lancia-versie hiervan was wel iets speciaals.  Zo'n luxe-cocon, met de Poltrona-Frau aankleding 😍

Klopt, helemaal cosy! En de speciale verlichting op het dashboard. Maar dat had de Citroën ook dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste auto waar ik ooit mee heb gereden was op 17 jarige leeftijd met de BMW 735i van mijn patron. In 1983 dus weet welk modeltype dit juist was juist? 

Leren rijden en rijexamen afgelegd met een Peugeot 104 1000cc😄

Wel perte-totale gereden na 1 week nadat ik mijn rijbewijs had behaald. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Bompa zei:

Je kon daar een aantal kleuren in kiezen in die verlichting, veel beter dan die hoerenverlichting tegenwoordig.

Klopt! Zeer subtiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leren rijden met een volvo 164, beste vriend toen ik 16 was, was de zoon de van de lokale volvo dealer van Roeselare.

Die hadden een prive terrein langs het kanaal Roeselare-Kortrijk en met de fiets en een bidon van 25 liter benzine op het fietsrek rijden naar dat terrein tegen Izegem

Zalige tijden waren dat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, thor zei:

Die hadden een prive terrein langs het kanaal Roeselare-Kortrijk en met de fiets en een bidon van 25 liter benzine op het fietsrek rijden naar dat terrein tegen Izegem

Zalige tijden waren dat.

Jij ging met de @Frekkel Volvos opstoken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/3/2023 om 15:24, berengun zei:

Klopt dit was de 167pk versie

heb ook als 1 van mijn eerste auto’s een 1,9 d gehad en kan van den lijve meespreken dat ook die een levendige achteras had : op een regendag reden ik en mijn toen toekomstige man (maar dat was toen nog niet zo duidelijk) achter mekaar , ik in de zx diesel, hij in een 406 coupe van t werk.  In de lange linkse bocht op de wisselaar van de Brusselse ring richting Leuven reed ik blijkbaar gewoon TE snel en brak de Zx achteraan opeens bruut uit (op zo een van die brug naden) Na snel tegensturen zwierde ie naar de andere kant en uiteindelijk had ik m weer onder controle.  Mijn man achter mij zag het gebeuren en hield de adem in.  De eerstvolgende afrit (Sterrebeek - de afrit , niet de parking voor de kenners ) ben ik eraf gegaan want ik was echt zoooo hard aan het trillen in mijn benen🤓 

20 jaar later vind ik die bocht nog altijd leuk maar zo op de limiet heb ik m nooit meer genomen… in het midden van een brug dwars gaan met een voorwielaandrijver , t was toch even spannend.  

Da’s een venijnige bocht. Kan je wel lollige dingen met anderen inhalen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leren rijden op mijn 14 met de Kangoo van het bedrijf. Allereerste model, van 1999. 1,9D atmosferische diesel, zonder toerenteller. Ding kon tegen heel wat. 

Rij-examen gedaan met een Mazda Demio van een tante van mijn moeder, ze vond dat sympathieker om daar mee bij de rijschool toe te komen dan met haar E46 Cabrio. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crossen in het veld met een Renault 4L, Citroen Visa en daarna met een rotte XR3i.

Op straat leren rijden met de Opel Omega van mijn peter, de e39 M5 van mijn pa alsook (enkel op zondag) met de 993 Turbo van mijn pa.

Verder met mijn ma haar R19 16V ph1, eens ik 18 was heb ik die opgeblazen op de terugweg van de Kinepolis. Verder ook met mijn eigen auto een CRX 1.6i-16V met een begeleider naast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Leren rijden met onze Mercedes Vito en de BMW 116i waar m'n mama toen mee reed. Was een goeie en leuke afwisseling. Af en toe met de automatische E klasse (waar papa toen mee reed) rijden zorgde ervoor dat ik van in het begin vlot kon wisselen. Is wel nog maar een paar jaar geleden ook 😅

De aller eerste keer dat ik een auto bestuurde was met onze oude Viano automaat in de sneeuw met mijn broer erachter op een slee. Mocht toen wel geen gas geven van papa 😂 Geen idee hoe oud ik toen was, maar ik gok net boven de 10 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid