Ga naar inhoud

Met welke wagen heb jij leren auto rijden ?


Soul

Aanbevolen berichten

Mijn eerste ritjes waren als 10 jarige in een onbebouwde verkaveling in de buurt met mijn ma haar 1982 Ford Fiesta 1.0 en mijn pa zijn 1987 Ford Sierra 1.6 😀

Uiteindelijk mijn rijbewijs gedaan toen ik 30 was met mijn 1984 BMW M635CSi, beste incentive ever 😇

 

20220724_212912.JPG

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nissan Sunny hier. Toen heel tevreden van, nu zou ik er niet meer dood in gevonden willen worden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje gelijkaardig bij mij. Mijn nonkel heeft me de eerste stapjes geleerd net voor ik 12 werd, in een golf 3 op een lege parking. Bleek achteraf dat dat de voorbereiding was op mijn cadeau voor mijn communie. Toen kreeg ik een golf 1 om mee te crossen, en dat ben ik blijven doen tot mijn 16e. Heerlijke tijd mee gehad, en mooie herinneringen aan over gehouden. Daarna heeft die een tijdje stil gestaan na een defect, en uiteindelijk zijn ze hem komen halen van het oud ijzer 😪

Ik heb de theorie gedaan voor mijn rijbewijs aan 16 en 9 maanden, en dan kon ik 1 jaar rondrijden met begeleider in mijn ma's Z4 😀.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leren rijden met onze Kia Cee'd uit 2007, aangenaam 1.6 dieseltje met 115pk. Ding reed echt wel fijn. 

132014_1232641912162_2417038_o.jpg.fc741c6669c1cdb336326d2efc961fac.jpg

Beste waren de momenten in de sneeuw, mijn ma had schrik om te rijden en ik nam iedere bocht met de handrem. :D Altijd verbaasde blikken op de parking van de supermarkt! 

Er bestaan zelfs nog wat dikke panningshots van. "Moeder, stap eens uit". 

77647_1249390370863_5589137_o.jpg.0b9167173cd6e63f5fb45d7c93a977b6.jpg

 

131726_1249380570618_5193151_o.jpg.0d4b3a3a305b9d3081600a653cdc3099.jpg

 

132045_1249380250610_6786077_o.jpg.6bff34b36105d1054b6cea2f0ab59adb.jpg

 

134961_1249380490616_3823196_o.jpg.083acae66b44132476b20c055a6043d2.jpg

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stiekem met mijn ma haar Citroën Visa.  ‘Laat je de sleutels zitten, zodat ik naar de muziek kan luisteren?’ en dan maar rond rijden terwijl moeder bij de kleermaakster binnen was.  Ik was toen 12 ofzo.

Voordien al een paar keer met mijn nonkel en zijn maten op een akker rondgecrosst met een kever en oude Ford Granada. 

Echte rijlessen waren met mijn pa zijn Ford Sierra 2.3d, en daarna met mijn 205’je.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste rijden voor mij met Opel Manta rond mijn 14de of zo. Had die samen gekocht met mijn maat om te crossen op het bedrijf waar zijn pa werkte... Er is daar ook nog een opel ascona bijgekomen met als doel om de zwaardere motor in de manta te steken, maar voor dat gelukt was hebben we de ascona opgeblazen :lolz: 

Dan met de Nissan Sunny van mijn ma in de duik thuis in de binnenbaantjes.

Officieel leren rijden dan met de Passat van mijn pa en Lupo van mijn ma.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volvo 460. Ongelooflijke rammelkar met plastic zetels en de prachtige 1.8 naft die even doods was bij 2000o/m of 6000o/m :inlove:

 

Volvo 460 - informatie, prijzen, vergelijkbare modellen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het ook hooi binnen halen toen ik een jaar of 11 was, zo eentje als deze met open laadbak. Daarna zo met alles wat wielen had op het bouwbedrijf leren rijden. Met een L was vooral met een Golf2 en een C250.Mercedes-Benz 811D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Naish zei:

Eerste rijden voor mij met Opel Manta rond mijn 14de of zo. Had die samen gekocht met mijn maat om te crossen op het bedrijf waar zijn pa werkte... Er is daar ook nog een opel ascona bijgekomen met als doel om de zwaardere motor in de manta te steken, maar voor dat gelukt was hebben we de ascona opgeblazen :lolz: 

Dan met de Nissan Sunny van mijn ma in de duik thuis in de binnenbaantjes.

Blij om te lezen dat ik niet de enige was die van die stoten uitstak 😅 Zowel het crossen ergens op een afgelegen plaats met een samen gekocht krel, als het in het geniep rondrijden met de auto van thuis 🤭

Eén ding weet ik wel, ik ga mijne kleinste goed in de gaten beginnen houden binnen een jaar of 10.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt leren rijden, met een W123 240D

 

423CED2C-3AA2-4EB7-ADEE-7DE72A31BFD3.jpeg.53bc2d97d3a2c280a38b34f60196720d.jpeg  

 

Aan een stuur leren draaien op de schoot bij pa in een groene 504 GL

30F38523-DBBD-49F1-BAB7-B6CE62707300.jpeg.6e9ea54188fa93bcd403a47f1d4b37ce.jpeg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger toen ik werkte bij de boer reed ik al vrachtwagen toen ik een jaar of 12 was. Toen ik 17 was wou mijn ma een degelijke en veilige wagen om te leren rijden. Was een 728i en toen vond ik wat slippen al leuk 😉 

Als ik de foto nu bekijk weet ik niet of de eigenaar van die Astra dat zo fijn gevonden zou hebben.

image.thumb.png.4790bbb47d6a8d7f11762ddbf5d72eac.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de weg Een Saab 900 turbo (de auto van onze pa) eens het rijbewijs er was, was het een afgedankte Peugeot 405 break vol reclame van de firma met een stank van sigaretten die ik er maar niet uitkreeg 😅

Voordien een zeer oude Mercedes zonder nr plaat met gaten in de bodemplaat om op het bedrijf rond te crossen 🏆 wat een tijd ….

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jochen zei:

Volvo 460. Ongelooflijke rammelkar met plastic zetels en de prachtige 1.8 naft die even doods was bij 2000o/m of 6000o/m :inlove:

 

Volvo 460 - informatie, prijzen, vergelijkbare modellen ...

Dit was een 1.7 van Renault, die gingen niet zo vlot inderdaad. De facelift van 1994 had dan de 1.8i, deze stonden wel gekend om hun koppelrijke gedrag in lage toeren, zeker voor een benzine van toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/12/2014 om 23:41, Bompa zei:

Datsun Cedric, 280C

2800cc, zescilinder, diesel, manueel. Ding had koppel als een kamion. En helde ook even veel over in de bochten :D

Maar wat een comfortabele cruiser :inlove:

Wel ferm lang om mee te leren parkeren (bijna 5m), maar dat heeft me hard gemaakt :)

 

Was in een donkerbruin, bijna zwart gespoten (origineel was hij beige, maar nadat vandalen rondomrond bekrast hadden, heeft m'n vader een ander kleurtje gekozen).

 

Cedric.jpg

 

Cedric%200327.jpg

 

Dit was de oorspronkelijke kleur, was er niet kwaad voor dat m'n vader een ander kleurtje koos :)

 

Cedric%20Mvc-303f.jpg

 

En het interieur; een boordplank gelijk van een boot: (onze zag er identiek uit)

 

Cedric%20Photos0247.jpg

 

Geen wilde verhalen buiten de traditionele 'op stap met maten'-dingen.

Wie had het ooit gedacht toen ik bovenstaande postte in 2014 dat ik hier bijna 10j later zou komen posten hoe mijn kinderen leerden rijden :D

Beetje off topic maar wel in de lijn van bovenstaande: we gaan niet prutsen met een klein ding om dan de rest van je leven bang te zijn van een grote auto: De oudste dochter leerde rijden met de S60 I van m'n vrouw en V60 van m'n werk. De jongste met dezelfde S60 en de V70 van mij (deze was wel automaat). Oudste examen afgelegd met de firmawagen, jongste met de S60 van m'n vrouw (manueel). (zoon met rijschool buiten onze supervisie om, omwille van de moeilijke situatie op dat moment).

En nu hebben ze effectief geen enkele moeite om met om het even wat te rijden. Ondertussen rijdt de jongste ook al meer dan een jaar en hebben we een immense vrijheid gekregen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als jonge tiener leren rijden me een Renault Trafic van de wasserij van mijn pa. Schakelen was met zo een mega lange pook die uit de vloer kwam. Ben daar later nog mee uitgeweest. Leuke tijden 😅

Ook paar keer met mijn ma haar E46 325i gaan rijden in de kleine baantjes bij ons, ook nog zonder rijbewijs. En dan maar hopen dat de motor snel afgekoeld was dat ze het niet gingen merken toen hij terug in de garage stond. 😆

6716C277-42D8-4808-B77D-0334AA2BDF65.jpeg

0BAACFD3-D216-4D7E-9429-8C0C8F20CA11.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons moeder haar Opel Corsa B 1.0 Ecotec

zoiets:

Opel Corsa B 1.2i 16V Salvage vehicle (1999, Silver)

officiële cijfers:
55pk, 82nm
0-100km/u= 18sec
topsnelheid: 150km/u

Destijds nog neon binnenverlichting ingehangen, pioneer radio en speakers, gaten in de luchtfilterdoos geboord voor de sound 🤣 Wat een tijd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste meters met een mercedes 310d (pré sprinter)
Rijbewijs afgehaald op de dag dat ik 18 werd in 96’ met een Subaru 1.6 GL coupé.  In de namiddag al op kant gezet , geflitst in de bebouwde kom🙈

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Op de weg Een Saab 900 turbo (de auto van onze pa) eens het rijbewijs er was, was het een afgedankte Peugeot 405 break vol reclame van de firma met een stank van sigaretten die ik er maar niet uitkreeg 😅

Voordien een zeer oude Mercedes zonder nr plaat met gaten in de bodemplaat om op het bedrijf rond te crossen 🏆 wat een tijd ….

Gij fils-à-papa. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mijn Peugeotje te hebben geplooid, heb ik ook een aantal jaren met zo’n Jetta gereden.  Een 1.3 LX, met vier versnellingen. Geen servostuur, maar wel (voor die tijd, brede banden).  Ging niet vooruit en zoop olie.  Gigantische koffer wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, dragonfly zei:

Volkswagen Jetta Benzine van 1989 of 1992. Weet het niet meer.

Niet de bewuste auto

image-56.jpg

En ne V70 op gas? Volgens je post uit 2014

Link naar reactie
Delen op andere sites

VW Passat variant bwjr 1984 met 90pk 1.8l was de boot waarmee ik heb leren rijden. Was onze 2de auto thuis toen
 

Die is in panne gevallen en dan hebben ze een Golfje 2 1.3l café/melk kleur in occasie gekocht. Nooit ne klik gehad met da spel. Rechtover ons deur was een klooster en die paters hun otto's hadden dezelfde kleur. Het reed ook slecht en bovendiem viel die altijd stil dat weet ik nog. 

De garagist had die dan teruggepakt en hebben ze een Golf2 1.8 90pk occasie aangeschaft. Heel leuke wagen. vlot en snel. Eigenlijk heb ik daarmee echt leren rijden op de manier ik vandaag nog altijd rij. Vele Golfjes Gti zijn nog gevolgd. wij waren echt vw minded. vader reed toen eem audi 100 2.3E

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Greg zei:

Blij om te lezen dat ik niet de enige was die van die stoten uitstak 😅 Zowel het crossen ergens op een afgelegen plaats met een samen gekocht krel, als het in het geniep rondrijden met de auto van thuis 🤭

Eén ding weet ik wel, ik ga mijne kleinste goed in de gaten beginnen houden binnen een jaar of 10.

Als er zo een verhalen naar boven komen ben ik er ook snel bij om mijn kinderen erop te wijzen dat het "andere tijden" waren, die slikken dat nog wel want die zien mij toch als een kei oude vent uit een andere eeuw 😄

 

Het vroeg autorijden op privé terrein zou ik nog altijd stimuleren, maar zonder rijbewijs de weg op is echt een slecht idee vind ik nu ...

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid