Ga naar inhoud

Porsche 911 (991) Carrera 4 S Cabrio of S Cabrio?


Gast wooter

AWD of RWD?  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. AWD of RWD?

    • Tweedehands Porsche 911 (991) Carrera S Cabrio
      7
    • Nieuwe Porsche 911 (991) Carrera 4 S Cabrio
      7


Aanbevolen berichten

Ik ben al een hele tijd aan het kijken voor een 4S, maar er staat er nu een mooie te koop met een kleurencombo en opties die me wel aanspreken. Enig probleem: het is een 'gewone' S, geen LED verlichting en geen Burmester.

 

http://www.powercars.be/aanbod.php?id=123

 

Een 'gewone' S ten opzichte van een 4S:

 

Voordelen:

  • Lagere VAA
  • Lagere aankoopprijs, zelfs nieuw
  • Toch nog 400pk
  • Onmiddellijk rijden, dus nog een jaar genieten van een huidig model
  • Makkelijk +600€ goedkoper aan renting per maand 

Nadelen

  • Niet zo brede kont
  • Geen LED lijn op de achterkant
  • Geen AWD
  • Lagere aankoopprijs komt net ook door lagere nieuwprijs

Afijn, het lijkt me duidelijk... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de nadelen die je opgeeft van het 'S' model vergeleken met '4S', snap ik niet waarom het ontbreken van LED verlichting en Burmester audio belangrijk is?

 

Persoonlijk vind ik de 4S ook stukken knapper en zou dus gewoon nog even wachten tot je een 4S tegenkomt in de juiste kleurencombo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de commotie rond uw topic ook niet helemaal, maar langs de andere kant begrijp ik ook wel niet dat je een wagen wil kopen die niet helemaal je goesting is. Je wilt een 4, een LED-lijn, de brede poep,... Dan ga je bij deze wagen toch ook niet 'voldaan' zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een auto kopen die je niet helemaal bevalt...

Hier ben ik het volledig mee eens, en al helemaal als het over zo'n budgetten gaat. 

Ik heb begin dit jaar een 997 C4 gekocht die ook niet helemaal naar m'n zin is, omdat ik gewoon de budgetten niet had. De opties die ik niet heb, en die ik mis, blijven een storend element. Ik geniet wel van deze auto, maar ik kijk toch uit om er eentje te kunnen kopen die 100% mijn goesting is. Daarom dat ik pas zal veranderen als ik dit financieel kan, en geen toegevingen meer moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verschil in breedte zal bij niet veel mensen opvallen en vraag dit aan de kerstman om er op te kleven.

 

 

Het is niet enkel het verschil in breedte, het zijn ook de dikkere zijschorten. Voor mij is de carrosserie van een 4/4S veel knapper. Daarom dat een GTS voor mij het favoriete model is met RWD en toch die heerlijke brede kont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik het volledig mee eens, en al helemaal als het over zo'n budgetten gaat. 

Ik heb begin dit jaar een 997 C4 gekocht die ook niet helemaal naar m'n zin is, omdat ik gewoon de budgetten niet had. De opties die ik niet heb, en die ik mis, blijven een storend element. Ik geniet wel van deze auto, maar ik kijk toch uit om er eentje te kunnen kopen die 100% mijn goesting is. Daarom dat ik pas zal veranderen als ik dit financieel kan, en geen toegevingen meer moet doen.

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het probleem? Koopt hij er geen, iedereen mag zijn verre plannen/dromen posten. Koopt hij er een, zijn we allemaal blij, toch?

 

Okkazie kopen is een compromis sluiten, of oneindig wachten.

Nieuw is duurder.

 

Solved.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LED koplampen is voor mij niet een must-have, maar als ik voor de configurator sta klik ik het toch telkens weer aan... Bij een tweedehandswagen accepteer je gewoon dat dat er niet op zit... Idem met Burmester. Ik heb mijn testrit gedaan met een 4S en die had ook geen LED koplampen en ook geen Burmester, en dat was ook niet klagen.

 

Voor 145+ zou ik ook enkel mijn goesting nemen, maar voor 40K minder lijken me dat opties die ik wel kan missen. Een nieuwe auto kost je niet alleen meer,  het geeft je ook choice anxiety (het niet kunnen kiezen in opties en kleuren) en ik heb nu makkelijk 5 verschillende kleurencombo's in mijn hoofd, dus dat betekent voor mij dat ik zelfs met een nieuwe full option nog altijd ga denken "had ik maar een andere kleur genomen" of nog erger "had ik maar doorgespaard voor een GTS" of dergelijke.

 

Maar goed, dat zeg ik op dit moment en de inzichten van anderen zijn wel interessant. BMWMB die niet 100% tevreden is met zijn 997 want het is geen 991, het toch wel andere koetswerk van de 4S en de onbekende: hoe vergelijkt het rijgedrag zich? De 4S was een super stabiele raket, maar is zo een RWD S dat ook nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet enkel het verschil in breedte, het zijn ook de dikkere zijschorten. Voor mij is de carrosserie van een 4/4S veel knapper. Daarom dat een GTS voor mij het favoriete model is met RWD en toch die heerlijke brede kont.

 

+ de achterste meerspaaksvelgen van de 4s zijn veel concaver. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke ochtend :)

Gisteren ben ik rond 9u daar voorbij gereden, toen je van de parking van de McDonalds (of Quick?) afreed. Uw Z4M was lekker wintervuil. Ik was met de 530d. Je sloot achter mij aan, maar ik reed de snelweg op richting Luik, en jij reed rechtdoor. Je zal met niet gezien hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, ik kwam van die speelgoedwinkel die nog niet open was. Sinterklaas spelen :)

 

Heb inderdaad ff lekker doorgegeven om achter een 5-reeks in te voegen :)

 

Inderdaad, lekker wintervuil :) Allemaal bruine drek aan de zijkanten :D Leven de boeren in Hern  :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het probleem? Koopt hij er geen, iedereen mag zijn verre plannen/dromen posten. Koopt hij er een, zijn we allemaal blij, toch?

 

Okkazie kopen is een compromis sluiten, of oneindig wachten.

Nieuw is duurder.

 

Solved.

 

Ben je ziek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid