Ga naar inhoud

Porsche 911 (991) Carrera 4 S Cabrio of S Cabrio?


Gast wooter

AWD of RWD?  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. AWD of RWD?

    • Tweedehands Porsche 911 (991) Carrera S Cabrio
      7
    • Nieuwe Porsche 911 (991) Carrera 4 S Cabrio
      7


Aanbevolen berichten

Nu valt me dat pas op, dat bij de GTS deze band in het zwart is, en bij de GTS 4 in het rood.

GTS is de body van een 4 met SportDesign bumper en spiegels, maar in plaats van die rode LED strip zit daar een zwart rooster.

GTS 4 is de body van een 4 met SportDesign bumper en spiegels, en die rode LED strip.

Op beide GTSsen zit dan boven de motor geen set meegespoten louvres, maar een zwart rooster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoon he.... Maar welk nut heeft een GTS in cabrio? Neem dan een 2s cabrio...

 

 

En je extra vermogen teniet doen met dat zware dak? Maar ok. Ti's mooi hoor zo een kappersporsche :D

 

 

Waarom zou extra vermogen bij een cabrio minder welkom zijn?

 

De GTS is geen specialleke, het is een model van afwerking met wat meer standaard opties, en een paar voor gedefinieerde afwerkingscombo's.

 

Verschil tussen een S en GTS is:

  • standaard vermogenswinst van 30pk (optioneel op S)
  • SportDesign bumper, spiegels
  • zwart rooster boven de motor ipv meegespoten louvres
  • GTS logo op de zijdeuren, achterkant, kopsteunen
  • center lock Turbo S velgen
  • Optioneel alcantarapakket GTS, dat je op een S individueel moet kiezen
  • Optioneel interieurpakket GTS, dat je op een S ook individueel moet kiezen, en ik denk dat de karmijnrode stiksels niet beschikbaar zijn op een S
  • standaard zwarte achtergrond bij bi-xenon koplampen en dagrijlichten
  • Karminrot kan je als koetswerkkleur niet zo uit de cataloog krijgen voor een S
  • Standaard Sportstoelen Plus voor een GTS
  • Zwarte uitlaten op een GTS

Komt er op neer dat je een GTS kan aankleden als een gewone S met dus 30pk meer, maar het onmogelijk is om een S aan te kleden als een GTS als je net die centerlock wielen en zwarte uitlaten wilt.

 

Een GTS is dus niet een GT3 met achterbank. Een GT3 is nog een stevige stap sneller en extremer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de vering spreek je niet :)

 

PDK gratis ook niet

Eila eila!

 

Sportuitlaat is standaard op de GTS, PASM ook, maar de PDK is niet gratis op een GTS. Dat is een pack van tijdelijke duur :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom je uit vrije wil die centerlocks zou willen is me een raadsel

Omdat de Turbo S wielen mooi zijn, en de alternatieve Carrera S wielen minder mooi. Maar centerlock betekent effectief een heel dure momentsleutel en accessoires kopen, of voor een bandenwissel naar Porsche Penders bollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat hij niet kan rijden

RWD kan ik nu met dit weer wel appreciëren, maar als ik nog eens in de sneeuw naar Brussel moet heb ik liever AWD. Ik moet dat ongeveer 4 keer per jaar doen, en dan staat toch alles stil. Maar het zijn die eerste 60km waar er geen verkeer is waar ik me zorgen over maak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wooter, en dat is niet om hautain te doen.... maar eerder omdat het herkenbaar is.

 

Mijn interesse, enkel jaren terug, inclusief kunde zat ongeveer waar jij nu zit, met een gelijke gedachtengang.

 

Ga eens zo een slipcursusje doen of een trackday of zo. Je gaat zelfs met die beperkte opleiding autorijden helemaal anders leren appreciëren. 

 

Als je dan een P koopt zal je misschien ook een betere keuze maken en er het DRIEDUBBEL van genieten. Met een klein beetje basisopleiding gaat die kar je echt een pak meer plezier opleveren dan nu iets te kopen waar aandrijving, hulpmiddelen enz.... nu zo belangrijk lijken om al het rijplezier dat je zelf kan beleven je te ontnemen omdat je zonder kennis toch wat sneller wil kunnen rijden dan dat je zelf aan kan.

 

Het plezier dat je terug gaat krijgen is echt onbetaalbaar. Het zou in mijn geval me ook easy een pak geld uitgespaard hebben.

 

My2cents met goede bedoelingen. Ik zeg duidelijk niet dat je een expert piloot moet worden maar wil je een tip geven om het plezier dat een 911 je kan geven verloren gaat met je veilige keuzes.

 

Ik meen deze tip met de volle 100% en heb zelf de fout gemaakt om die stap te zetten NA aankoop ipv VOOR aankoop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ik heb een C4S getest en dat reed superstrak. Waar je bij de Z4M op de snelweg plankgas geeft en hij aan 160 nog twijfelt welke kant uit te gaan, gaat zo een C4S rechtdoor.

 

Nu kan ik natuurlijk nog eens een testrit in een CS bietsen, maar die rode lijn achteraan vind ik ook mooi. Alexander zal ook wel meegeven dat de meeste Carrera's een 4 zijn net omwille van die stomme rooie LED strip.

 

En ja, nog meer auto's kopen die niks staan te doen. Ik kan nog een paar diesels kopen, maar waarom? Ik zou er toch niet mee rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een auto wat leren aanvoelen is het leukste dat er is. Zo een potente pk machine gaat imo snel vervelen. Na 5 stoplichtsprintje en wat autostrade macho gesprint is het aan jou, jouw plezier ipv het stoere gedrag (en dat doe ik ook nog wel eens graag hoor, daar niet van). 

 

Het kost niet veel om even op ontdekkingsreis te gaan alvorens tot aankoop over te gaan. Een auto kopen is meer dan cijfertjes, software en wat excel berekingen. Ja zo een potente awd blaast je weg als je daar de eerste keren mee rijdt. Na 3 maand..... ben je dat zo gewoon als een dikke diesel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wooter, en dat is niet om hautain te doen.... maar eerder omdat het herkenbaar is.

 

Mijn interesse, enkel jaren terug, inclusief kunde zat ongeveer waar jij nu zit, met een gelijke gedachtengang.

 

Ga eens zo een slipcursusje doen of een trackday of zo. Je gaat zelfs met die beperkte opleiding autorijden helemaal anders leren appreciëren. 

 

Als je dan een P koopt zal je misschien ook een betere keuze maken en er het DRIEDUBBEL van genieten. Met een klein beetje basisopleiding gaat die kar je echt een pak meer plezier opleveren dan nu iets te kopen waar aandrijving, hulpmiddelen enz.... nu zo belangrijk lijken om al het rijplezier dat je zelf kan beleven je te ontnemen omdat je zonder kennis toch wat sneller wil kunnen rijden dan dat je zelf aan kan.

 

Het plezier dat je terug gaat krijgen is echt onbetaalbaar. Het zou in mijn geval me ook easy een pak geld uitgespaard hebben.

 

My2cents met goede bedoelingen. Ik zeg duidelijk niet dat je een expert piloot moet worden maar wil je een tip geven om het plezier dat een 911 je kan geven verloren gaat met je veilige keuzes.

 

Ik meen deze tip met de volle 100% en heb zelf de fout gemaakt om die stap te zetten NA aankoop ipv VOOR aankoop. 

Ik heb al trackdays gedaan, en al enkele keren pilotagestages bij RACB, maar daar is zo een 911 voor mij te duur voor om dat op circuit uit te laten.

 

Als ik nog eens op circuit wil gaan, zal het met een E46 of E36 M3 zijn, uit het jaar kruik. De fun is er bij mij vanaf als jan en alleman met rijdende wrakken als een zot de bocht induiken op Zolder en ik - wetende hoeveel kapitaal mijn daily is - af geef. Op een besloten trackday met niet te zotte mensen en niet te veel beton zal ik mijn 911 nog eens boven halen, maar lekker met alle rijhulpjes aan...

 

Ik ben met een C4S gaan testrijden en die kar was zo met PDK al meer dan 150% dan wat mijn Z4M is. Daarom overweeg ik een 911. Niet om andere redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan :D 

 

Je kan van mij ook zulke redenering terugvinden dus ik moet je er geen verwijten over maken. Ik deel alleen hoe ik het ervaren heb. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wooter, en dat is niet om hautain te doen.... maar eerder omdat het herkenbaar is.

 

Mijn interesse, enkel jaren terug, inclusief kunde zat ongeveer waar jij nu zit, met een gelijke gedachtengang.

Met dat verschil dat wooter wel al trackdays en cursusjes heeft gedaan ...

Ik meen deze tip met de volle 100% en heb zelf de fout gemaakt om die stap te zetten NA aankoop ipv VOOR aankoop.

Blijkbaar is het als amateur niet meer mogelijk met een hedendaagse wagen te rijden op circuit zonder hulpmiddelen ...

Het hele concept van revmatchen is blijkbaar "vroem" horen door je uitlaat als je terugschakelt ...

Enfin, eigenlijk is wooter de vereenzelviging van de personen voor wie die hedendaagse sportwagens worden ontwikkeld. Het moet keihard gaan maar mag vooral geen moeite kosten. Dat is ook de enige reden die ik zie om een ESP of TC systeem te ontwikkelen dat gigantisch subtiel ingrijpt zonder dat je te veel "gestraft" wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder dit als steek te bedoelen: heb je een schrik gepakt toen je je Z4 hebt geprakt?

De eerste keer niet. De tweede keer wel. Tweede keer stonden alle rijhulpmiddelen wel aan, en toch stond ik achterstevoren met de neus opeen op de A4.

 

Onder de 70 km/u is zo een Z4M heel leuk omdat enig gripverlies relatief eenvoudig op te vangen valt. Maar zo een Z4M is giftiger dan een M3 of M5 van dezelfde generatie... Frits e.a. die lollig vertellen over powerslides bij afritten van snelwegen, ik ben daar jaloers op want mijn Z4M is daar niet voor geschikt.

 

Daarboven... Ik heb een schrik gepakt voor aquaplaning, dat geef ik eerlijk toe... Als het regent, dan durf ik nog altijd door rijden, maar in het donker is dat eigenlijk echt onverantwoord... Ben zo een keer terug gekomen van Engeland enkele weken terug en mijn vrouw was eens Brussel voorbij lastig dat ik 160 bleef gaan, want we hadden al voor de 4e keer hard afgeremd voor een plas op de rijbaan en gevoeld dat de voorwielen grip verloren. Nu, zo een 911 met brede sloffen gaat even goed varen op een plas hoor, maar bon...

 

 

Blijkbaar is het als amateur niet meer mogelijk met een hedendaagse wagen te rijden op circuit zonder hulpmiddelen ...

Het hele concept van revmatchen is blijkbaar "vroem" horen door je uitlaat als je terugschakelt ...

 

Het gaat, maar met kanonnen van +400pk stijgen ook de maximum snelheden, en de karren worden ook duurder. Daarom ook zou ik als track toy niet een gloednieuwe 911 overwegen. Behalve natuurlijk als je per maand 150K verdient.

 

 

Enfin, eigenlijk is wooter de vereenzelviging van de personen voor wie die hedendaagse sportwagens worden ontwikkeld. Het moet keihard gaan maar mag vooral geen moeite kosten. Dat is ook de enige reden die ik zie om een ESP of TC systeem te ontwikkelen dat gigantisch subtiel ingrijpt zonder dat je te veel "gestraft" wordt.

 

Dat is heel jammer, maar de 911's tegenwoordig zijn niet gemikt op jong geweld maar op de 50plusser met geld die wat wil gaan toeren in zijn jongensdroom. En aangezien een levende klant makkelijker een nieuwe 911 kan kopen dan een dode klant, steekt ook Porsche tijd en geld in allerlei veiligheidssnufjes... Zolang je nog altijd een handbak kan kopen is er geen probleem, maar dat is sinds de GT3 dus ook al anders aan het uitlopen. Maar dan vraag ik me af: wat is het doel van zo snel mogelijk lusjes draaien op een circuit? Toch zo snel mogelijk lusjes draaien op een circuit? En als dat met ESP, TC en een PDK sneller gaat dan zonder, zit je met het dilemma dat kennis en kunde er inderdaad minder en minder aan te pas komt om zo snel mogelijk een ronde van een circuit af te leggen. Maar dat is een ideologische discussie die ik aan mij laat voorbij gaan, want ik voel me niet geroepen om die ideologische discussie in het voordeel van de ene of de andere te beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, mijne project brief is simpel:

 

  • Sensatie:
    • cabrio
    • +350pk
    • benzine, elektrisch hybride
    • goed motorgeluid (gene zever, een Tesla of Fisker Karma klinken ook goed)
    • Luxe afwerking
    • goeie technologische snufjes
    • Mooi uiterlijk
  • Veiligheid
    • goede actieve en passieve veiligheid
    • hoop rijhulpsystemen
  • Praktisch
    • 2 zitplaatsen voor volwassenen, 2 voor kinders
    • Autonomie die 'goed genoeg' is, of snel bij te tanken of te laden valt
  • Comfort
    • Adaptieve CC
    • goede automatische versnellingsbak

​Ik denk dat in die project brief er een paar auto's passen. Mercedes heeft zo een E-klasse cabriolet, maar het interieur vind ik mottig. Porsche met hun 911, en dan is mijn inspiratie een beetje op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid