Ga naar inhoud

Porsche 911 (991) Carrera 4 S Cabrio of S Cabrio?


Gast wooter

AWD of RWD?  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. AWD of RWD?

    • Tweedehands Porsche 911 (991) Carrera S Cabrio
      7
    • Nieuwe Porsche 911 (991) Carrera 4 S Cabrio
      7


Aanbevolen berichten

Dat mag maar op dat vlak hang je het best niet te veel uit.

Als je dat elk jaar gaat doen komt dat niet goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mag maar op dat vlak hang je het best niet te veel uit.

Als je dat elk jaar gaat doen komt dat niet goed

Ik heb daar een aangetekende brief over gekregen van KBC, om mij te melden dat de fiscus een voordeel mag en kan aanrekenen indien bij controle blijkt dat de auto onder de marktwaarde is verkocht. Dat is het wettelijke kader. Als jij een voordeel doet door die auto onder de marktprijs van de lease te kopen, omdat jij zaakvoerder bent, dan moet je dokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar een aangetekende brief over gekregen van KBC, om mij te melden dat de fiscus een voordeel mag en kan aanrekenen indien bij controle blijkt dat de auto onder de marktwaarde is verkocht. Dat is het wettelijke kader. Als jij een voordeel doet door die auto onder de marktprijs van de lease te kopen, omdat jij zaakvoerder bent, dan moet je dokken.

Iemand anders kan die toch ook aan die waarde kopen, dus 't is niet omdat je zaakvoerder bent dat je die aan restwaarde die onder marktwaarde is, kan kopen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand anders kan die toch ook aan die waarde kopen, dus 't is niet omdat je zaakvoerder bent dat je die aan restwaarde die onder marktwaarde is, kan kopen.

 

Dan kunnen ze zeggen dat je een deel in het zwart gedaan hebt wegens de te lage verkoopwaarde :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen ze zeggen dat je een deel in het zwart gedaan hebt wegens de te lage verkoopwaarde :(

Gelijk wie kan die wagen toch rechtstreeks kopen aan de leasinggever en dit aan de restwaarde zonder dat jij daar als voormalig leasingnemer voor iets tussen zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk wie kan die wagen toch rechtstreeks kopen aan de leasinggever en dit aan de restwaarde zonder dat jij daar als voormalig leasingnemer voor iets tussen zit. 

 

Klopt maar leg dat maar eens uit aan de fiscus, good luck....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk wie kan die wagen toch rechtstreeks kopen aan de leasinggever en dit aan de restwaarde zonder dat jij daar als voormalig leasingnemer voor iets tussen zit. 

 

Ja, maar niet je vrouw of je moeder.

 

De oplossing is makkelijk. Ik koop de jouwe af, jij de mijne, en we wisselen in de praktijk terug van kar. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand anders kan die toch ook aan die waarde kopen, dus 't is niet omdat je zaakvoerder bent dat je die aan restwaarde die onder marktwaarde is, kan kopen.

Men gaat er vanuit dat niemand het in zijn hoofd haalt van een auto te verkopen ver onder wat hij ervoor zou kunnen krijgen, moest dat aan een derde zijn.

Fictief voorbeeld:

je M3 moet einde renting nog 10K kosten. Marktwaarde voor die kar op dat moment 35K. Ga jij dan zeggen tegen de eerste de beste marchand: "koop maar voor 10K, t is goed"?

Die brief is trouwens naar mij gestuurd gewoon bij einde lease, en als ik me niet vergis verkoopt KBC (@@Naish kan dat bevestigen) ondertussen geen auto's einde renting meer rechtstreeks aan derden, maar moet de zaakvoerder/zijn vennootschap die overpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar niet je vrouw of je moeder.

 

De oplossing is makkelijk. Ik koop de jouwe af, jij de mijne, en we wisselen in de praktijk terug van kar. :ninja:

Het is natuurlijk een grijze zone, maar er is een verschil tussen een auto verkopen aan 20% onder de "marktprijs" (want wat is die he ...) of een auto verkopen aan 20% van de marktprijs, zelfs aan een derde. Dat laatste pakt dus ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Never mind :)

 

 

VAA is toch 6% per levensjaar van het voertuig? Dan betaal je toch niet de volle pot VAA of heb ik iets gemist in al hun aanpassingen?

 

 

Ja dat weet ik maar BMWMB deed alsof je voor een 2de hands terug op 100% begint :)

 

Je moet bij een tweedehands de VAA berekenen met de nieuwprijs als basis, en dan 6% per jaar in mindering. Bij een jonge tweedehands 991 kan je misschien wel 30% minder betalen als koopprijs, maar de VAA daalt niet in verhouding mee. Dat wilde ik eigenlijk zeggen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoon he.... Maar welk nut heeft een GTS in cabrio? Neem dan een 2s cabrio...

Waarom zou extra vermogen bij een cabrio minder welkom zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid