Ga naar inhoud

BMW Individual lovers


m0rph

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Bino1983 zei:

Als eigenaar van een Mora Metallic E39 is dit een topic naar mijn hart. Prachtige wagens staan er tussen!

😮 :inlove:

Pics or it Didn't Happen-Using Reverse Image Search to Avoid Spreading  False Information | Not So Fast

:D

Or better yet: topic aanmaken van die kar!!

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 8/10/2022 om 12:40, Tommie zei:

Twee van onze huidige Special Request stockmodellen.

X3M Competition in Verde Ermes.

M3 Competition in Stratus Grau.

8323259A-FB95-4C84-8FE0-13F2FE5E91ED.jpeg

@Tommie

Is er veel verschil in het echt tussen dit en het skyscraper en oxid grau?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen Stratus en Skyscraper het minste verschil. Maar in de zon is het verschil wel heel duidelijk.

Oxid is een totaal andere kleur, zit veel meer brons en beige in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 2 maanden later...

Net voor 't verlof moest ik m'n M140i binnen brengen bij de dealer, en daar stond een M3 touring in de showroom klaar voor levering.

IMG20230331154534.thumb.jpg.6f327a5e85b1f9e4c3a5b050621bb1fd.jpg

Ik ben geen fan van de matzwarte lak (zacht uitgedrukt), maar de combinatie met het (optioneel?) carbon op bepaalde koetswerkelementen gaat wel goed! 
Voor m'n eigen M3 touring zou ik me de (vermoedelijk heftige) meerprijs van zowel de matte lak als het carbon langs buiten, besparen.

IMG20230331154545.thumb.jpg.d2ea600deca7f7f99f1c38890c846f44.jpg

Helaas ... die neus of meer bepaald die nieren ... dat blijft "zelfs met een plaat op" echt een verschrikking. Punt, andere lijn. De aartslelijke oplossing voor de sensor van de afstandsradar erbovenop ... hoe hard kan je de bal mis slaan. 😞 Met een minder extreme versie van "nier", die niet doorliep over de bumperstructuur tot beneden, zou dat so-wie-so een pak knapper geweest zijn.

IMG20230331154553.thumb.jpg.2f737c84b12f1087de2184dca3f861fb.jpg

Het viel met deze buiten-"kleur" ook op dat de sexy vormen eigenlijk voor een groot deel verborgen worden. Jammer, toch. En het glanzend zwarte vlak van de verduisterde ruiten zijn esthetisch ook geen hulp, wat dit exemplaar betreft. (Op geen enkel exemplaar, wat mij betreft, maar hier doet het precies nog extra nadeel.)

En bij de 3e foto vielen me, toen ik die nam, ook nog 2 andere punten op:

1. Dit is rommelig, om niet te zeggen slordig & lelijk afgewerkt:

IMG20230331154602.thumb.jpg.bc29d5007c5d856f54624ac5301aed24.jpg

En hier valt dat dan nog minder op omdat de koetswerkkleur matzwart is.....

 

2. Deze neep oogt toch somewhat gekunsteld, een beetje geforceerd.

IMG20230331154612.thumb.jpg.37fa230d907cb8dd871bbc7109fb44ff.jpg

IMG20230331154620.thumb.jpg.b4b322e16b18be4953ab352e19756bb4.jpg

Ik begrijp dat dat het gevolg is van de keuze om geen ander deurpaneel te willen maken en homologeren. Nochtans zou de welving erg mooi op natuurlijke wijze al ergens in de deur kunnen beginnen, om zo de brede stance nog extra te benadrukken. En 't zou minder geforceerd overkomen.

Bij de Audi's RS maakt men (dacht ik) ook specifieke deurpanelen om de bredere schouders op esthetisch beter passende wijze (dan wat BMW hier doet) te integreren. Dat ware toch duidelijk de betere keuze geweest.

(Bij de one-off BMW E46 M3 touring heeft men in Garching toen ook de keuze gemaakt om de standaarddeur van de E46 touring te behouden en de bredere wielkassen ook met zo'n neep te starten net ná de deur ... voor een one-off kan ik dat nog beter begrijpen, hier bij de serieversie zou 't toch knapper geweest zijn indien men Audi RS-gewijs een 'dedicated' M-achterdeur zou hebben gehomologeerd waarmee men de verbrede achterschouders beter over de zijkant zou kunnen verdelen.)

 

 

Voor de rest: een testrit zou me vermoedelijk helemaal over de streep trekken. Visueel vind ik de Alpina B3 touring duidelijk de mooiere auto, niet in het minst omdat die z'n neus aan te kijken valt (itt deze). Maar de mist anderzijds wel die ongelofelijke stance van de M3 touring ... de M3 is duidelijk de minder mooie maar wel de visueel véél indrukwekkender auto van de 2. Je moet natuurlijk met de brute, extraverte, een beetje parvenu/kermis looks van de M3/M4 van deze generatie om kunnen, maar indien dat lukt: moet een absurd leuke daily zijn.

Een Alpina B3 touring of dit ... 't zou toch verdorie een lastige keuze worden tussen die twee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar. Ik zie het verschil niet. Behalve misschien als ze naast elkaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid