Ga naar inhoud

BMW F20/F21 1 Reeks LCI

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hem vandaag mogen bezichtigen op het autosalon. De voorkant is zeker een verbetering,van de achterkant weet ik het nog niet. De achterkant deed me vooral denken aan de Toyota Auris, maar dan met leds. Ik vind het alleszins nog steeds een lelijke auto.

Geplaatst:

Die BMW vergelijken met een Hyundai ... nou eh ... :lolz:

Geplaatst:

Dan mogen ze de knoppen erop meteen terug herschikken, en dan vooral de bediening van de cruisecontrol. De hendel bij de E87 vond ik zoveel keer handiger, sneller en veiliger te bedienen. Nu moet ik steeds mijn blik afwenden naar het stuur om te zien welk knopje ik moet indrukken ...

Buiten de bediening van het volume gebruik ik de andere knoppen zelfs niet, 'k doe 't meeste via de iDrive.

Geen probleem hier bij de mijne:

2014-BMW-335i-GT-M-Sport-Line-paddle-shi

Geplaatst:

blijkbaar enkel halogeen of LED, geen xenon meer

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Voorkant is beter, achterkant is lelijker. 

Geplaatst:

Toen de E90 uitkwam was iedereen vol lof over de voorkant en de achterkant vonden ze ook lelijk, en kijk hoeveel ervan verkocht zijn.

Geplaatst:

binnen paar jaartjes mag zo een LCI M135i mijn E90 wel aflossen :D

Geplaatst:

duitse cijferkes lezen toch gemakkelijk? :D

Geplaatst:

Ik vond de cruisecontrol met de hendel bij de vorige 1 toch ook intuïtiever. Na 45000 km is dat nieuwe systeem nog altijd geen automatisme geworden bij mij.

Je wordt oud :D

Geplaatst:

duitse cijferkes lezen toch gemakkelijk? :D

Ik weet de duitse euro koers niet [emoji16]
Geplaatst:

Is toch niks moeilijk aan dat systeem op het stuur? Je kiest cruise of snelheidsbegrenzer. Dan zet je met de op en neer knop de snelheid, en als je hem wil uitzetten of terug aanzetten druk je op de knop in het midden.

Geplaatst:

Hmja, ik weet wat Jan bedoelt... Het hendeltje kon je altijd op tast bedienen, terwijl de knopjes, net naast andere knopjes van het volume en de telefoon enzo je toch altijd dubbel checkt. Hetzelfde heb ik aan de hand in een Ford Explorer telkens ik dezelfde huur.

Geplaatst:

Ik snap het verschil niet. Er staan daar toch geen 20 knoppen met andere functies? Je voet toch direct op welke knop je zit.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik snap het verschil niet. Er staan daar toch geen 20 knoppen met andere functies? Je voet toch direct op welke knop je zit.

Hendeltje:

Trekken=cc aan, duwen sneller, trekken trager, op/neer afzetten, indrukken cc trg op zelfde snelheid, vaak zelfs met je pinkje gewoon aan te trekken. Dat knoppensysteem zal nooit zo gemakkelijk te bedienen zijn.

Het is goedkoper om te maken, dat wel.

Geplaatst:

Ik snap het echt niet. Die knoppen bedien je allemaal met je duim, en als je je stuur een beetje normaal vast houdt kan je daar toch gewoon bij?

En "omhoog sneller, omlaag trager" met de knoppen is minder gemakkelijk te bedienen dan "duwen sneller, trekken trager"? Bij die hendels vergis ik me altijd want er zit geen enkele vorm van logica in. Waarom op en neer om aan en af te zetten, en niet om te versnellen/vertragen, en duwen/trekken om aan en uit te zetten?

Je CC reactiveren door op een knop op je stuur te duwen (waar geen andere knoppen met dezelfde vorm rond staan, je voelt dat direct met je duim waar je zit) is toch niet moeilijker dan op een hendel drukken achter je stuur?

En ja ik heb beide systemen al gehad. Bij de Porsche was het ook allemaal op een extra hendel achter het stuur te doen (en maar goed ook want ik heb die laten naplaatsen :D)

Geplaatst:

Dit allemaal los van het feit dat IMO een stuur eigenlijk geen knoppen hoort te hebben, ma soit :)

Geplaatst:

Bij Tesla zit/zat die hendel fout... Dus telkens als je linksaf wou slaan, dan zette je de CC af. Maar je pinkte ook niet :D.

Geplaatst:

Cruise control in een GT3?!  :ninja:

Het was dat of mijn rijbewijs kwijt geraken. 300 euro well spent :D

Geplaatst:

Eens door de prijslijst gegaan. Sper nu ook "officieel" beschikbaar voor M135i, 3100 catalogusprijs. Het ziet er ook naar uit dat de M Performance uitlaat voor de 125i niet meer beschikbaar zal zijn. Zijn dit nu allemaal de nieuwe motoren? Want specs voor 125i lijken identiek aan die van mij.

Weet niet of dat al was op de vorige, maar de basisuitrusting bij de "pakketten" is nu vrij uitgebreid.

Geplaatst:

Waar vind je de prijslijst? :o

Geplaatst:

Waar vind je de prijslijst? :o

Nee je gaat van fleet geen sper of een M Performance ophanging mogen speccen :D

• Vind ik leuk 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in