Ga naar inhoud

Opties of vermogen


PJH

Wat zou jij kiezen?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zou jij kiezen?

    • 190pk, minder opties
      49
    • 163pk, iets meer opties
      19


Aanbevolen berichten

Ze zouden een soort KERS moeten inbouwen in al die ecomodellen.

Alle remenergie opsparen in dat ding, en dan 'knallen' als er eens moet worden ingehaald. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens om je heen op de E40, E 19, E 314 's morgens?

Gebruik zo iets in het weekend. Daar is dat voor geschikt. Niet voor woon- werk verkeer.

 

1. Ik neem de trein naar m'n werk.

2. Dit topic ging over 163pk en 190pk. Ik versta niet vanwaar jij opeens die 700pk haalt.

3. Topicstarter zijn BMW 120D MET 190pk is daarnaast ook meer dan genoeg uitgerust qua opties ( voor mij in ieder geval ). Dus ik begrijp het probleem niet. Hij heeft én de pk's én het comfort om in uw file te staan.

 

Wat wil je nu bewijzen?  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niets bewijzen. Ik hoef ook niets te bewijzen. Ik geef enkel een stelling mee die voortborduurt op het basisgegeven dat hier wordt geargumenteerd. Freedom of speech. Het kapen van een topic?

Ik wil enkel meegeven dat peekaas voor woon- werkverkeer niet zo veel uitmaken.

Je staat zowat 75 % van de tijd stil. Als je zonder er zelf meer geld voor op te hoesten je meer peekaas kan permitteren, OK dan.

Maar om de meerderheid van de tijd stil te staan, zou ik opteren om meer comfort te hebben ipv meer vermogen.

Dus , om on topic te komen: geef mij 163 pk met alle comfort.

Zo beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het verschil tussen 163 en 190 pk om dagelijks in de file te gaan staan?

Na 14.000km met 190pk kan ik u vertellen dat:

- nog altijd veel acceleratievermogen hebben bij 150km/h zeer handig is als je elke dag 200km snelweg doet

- Een porsche panamera diesel anders sneller zou zijn :D

- de motor het gevoel geeft nog altijd hard door te sleuren boven de 3000rpm, in tegenstelling tot de dichtgenepen variant

- rechts inhalen is een plezier, als de andere gas bijgeeft is hij meestal toch machteloos

- invoegen op snelwegen is geen probleem meer

Toegegeven, met 163pk heb je waarschijnlijk ook al voldoende, maar vermogen heb je imo nooit genoeg. Ik weet nu vooral 1 ding: een performante daily is een niet te onderschatten luxe. Vroeger had ik een vw met 90pk en die was altijd voldoende vlot om niet ergerlijk te zijn, dus eigenlijk was dat zelfs voldoende. Daarna kwam de Peugeot met zijn 68pk, en dat was de hel. Als ik nu met die bora ga rijden dan is 90pk nog altijd voldoende, maar met de bmw merk je toch wel dat alles veel vlotter gaat.

Vermogen > opties.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou net zeggen, vooralsnog heb ik nog nooit problemen gehad met het invoegen op de snelweg met 90 pk.

Het probleem zijn meestal die pipo's die de bocht van de oprit niet gebruiken om snelheid te maken, als je dat wel doet is er nooit een probleem.

En inderdaad, als je dan eens met iets vlotter rijdt, dan erger je je daar wel even aan. Maar zuiver rationeel beschouwd is het genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook elke dag zowat 200 km snelweg. Maar 150 per uur rijden is voor mij eerder uitzondering dan regel.

Waarschijnlijk ben ik dan op de verkeerde momenten op de verkeerde autoroute. Want ofwel zijn er wegenwerken, is er een ongeval gebeurt, of hangen er te slapen op de linkse vakken.

Ik ben dan ook blij dat het weekend is, en ik de wagen kan laten staan. En de motor kan pakken om eens de held gaan uit te hangen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook elke dag zowat 200 km snelweg. Maar 150 per uur rijden is voor mij eerder uitzondering dan regel.

Waarschijnlijk ben ik dan op de verkeerde momenten op de verkeerde autoroute. Want ofwel zijn er wegenwerken, is er een ongeval gebeurt, of hangen er te slapen op de linkse vakken.

Ik ben dan ook blij dat het weekend is, en ik de wagen kan laten staan. En de motor kan pakken om eens de held gaan uit te hangen.

 

Over regels gesproken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je staat zowat 75 % van de tijd stil. Als je zonder er zelf meer geld voor op te hoesten je meer peekaas kan permitteren, OK dan

 

En die andere 25% moet je dan ook maar voortsukkelen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is voor mij dagdagelijkse realiteit. Timings worden vergeleken met routeplanners. Waarom? Omdat de tijden die we onderweg zijn, worden verrekend in het totaalproject in een aparte post. Deze worden, nav schatting project, ingeschat obv routeplanners.

Als dan blijkt dat de rating er ongeveer 60 % naast zit, is dit niet ver van de 75% die ik incalculeer. Want ik geef gas bij na stilstand en houd me dan ook niet aan de theoretische parameters waar een RP mee rekent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes daarmee!

Zopas gebeld op long distance en uiteraard collect call ( want bij Apple hebben ze meer centen dan ik). Ze vertelden me daar dat hij niet meer komt werken. Shame..... Kan ik dus mijn centen niet terug krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, ik zou hier beter ophouden met irritant te doen. Straks raak ik nooit meer binnen in CC...

Dank aan allen die mijn onzin willen lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de gevleugelde woorden van een forummer hier was het al eens gezegd: vermogen is als tetten eenmaal meer in de hand gehad , wil je niet terug minder.

Totdat je het echt niet meer in de Hand houden kan

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe 50k km per jaar, en sta maar max. 10% van de tijd stil. In principe heb je gelijk dat je nergens sneller mag dan 120, en het in Vlaanderen te druk is om al die pk's los te kunnen laten. Ikzelf ben dagelijks met 258pk onderweg in mijn 530d, en gebruik deze dagelijks, zonder een weghooligan te zijn. Eens vlot hernemen, aan de rode lichten eens stevig vertrekken, of bij het oprijden van de snelweg eens even stevig gas geven om vlot met het verkeer mee te kunnen. Ja, ik geniet van m'n 258pk, en als ik eens een 318d van één van m'n bedienden neem, dan kom ik er ook, maar mis ik toch de power die ik gewoon ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weet dat we voor de vrachtwagens al een marge incalculeren van 30% vertraging tov RP , dan is jouw 10% wel een zegen.

Verleden week dagdagelijks vanuit de oostrand van Brussel naar Ottignies moeten rijden: 3 x wegenwerken moeten passeren.

Vanuit de oostrand naar Herent: stilstaan in Andelecht, Groot Bijgaarden, Zaventem, E40 naar Leuven.

Vanuit de oostrand naar Mechelen: stilstaan in Anderlecht, Groot Bijgaarden, A12.

Met binnenbaantjes kom ik er ook niet echt op tijd.

Snelwegen zijn vandaag een merde om te nemen. Er is altijd wel iets. Zijn het geen wegenwerken, dan zijn het ongevallen.

Dagelijks verlies ik heel wat tijd in de files.

Oostrand Brussel naar Andenne is normaal gezien +- 1 uur. Ik doe er momenteel steeds 2 uur over. Ongeacht welk tijdstip ik,vertrek.

Enkel nu tijdens schoolvakantie en bouwvakantie is het min of meer de vooropgestelde tijden die ik kan halen. Op voorwaarde dat er nergens iemand in de decor hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verkopers staan meer in de file, maar ik kies mijn uren zo dat ik weinig of geen file heb. In spreek 's morgens zeer vroeg met een eerste afspraak af, en soms ga ik de avond voordien op hotel. Ik heb een hekel aan files... Onze vrachtwagens staan idd ook veel meer stil, maar toch bijlange geen 75%, want dan stop ik nog vandaag met deze business.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar lees jij dat vrachtwagens 75% van hun tijd stilstaan?

We calculeren 30% maximaal verschil tov hun rijtijden RP.

Meestal rijden ze 's nachts wanneer er geen verkeer is. Deze die overdag dan toch op weg moeten zijn meestal SD en daarmee ook heel beperkt in verlies van rijtijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid