Ga naar inhoud

Opties of vermogen


PJH

Wat zou jij kiezen?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zou jij kiezen?

    • 190pk, minder opties
      49
    • 163pk, iets meer opties
      19


Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...

Ik zie dit topic nu pas, maar soit.

 

Ik ging dus uit deze ook wel de 190pk versie pakken, uw 163 pk versie biedt imo amper iets meer.

Had er nu leder en dergelijke opgezeten, ging ik voor die 163pk versie gaan.

 

Ik rij zelf met een saai uitziende, maar zeer dik uitgeruste 320d 163pk en mijn daily commute leert me dat ik eigenlijk weinig pk's te kort heb in realiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat is het verschil tussen 163 en 190 pk om dagelijks in de file te gaan staan? Of om van trajectcontrole naar trajectcontrole te tuffen? Of om op gewestwegen meer naar de flitspalen te zoeken dan op de weg te letten?

Ben sinds kort per week ongeveer 1000 km op weg naar werven. Rijd met een Legoblokje met 105 pk. Het enige waar ik voel dat hij vermogen te kort heeft, is als ik die boer ( die persé op hetzelfde uur als ik op dezelfde baan tegen slakkengang voortschrijd) wil oversteken. Dit terwijl er van de andere kant continu verkeer komt die waarschijnlijk veel te laat zijn opgestaan, en hun 190 pk gebruiken om niet ontslagen te worden, wegens de zoveelste keer te laat op hun werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het verschil tussen 163 en 190 pk om dagelijks in de file te gaan staan? Of om van trajectcontrole naar trajectcontrole te tuffen? Of om op gewestwegen meer naar de flitspalen te zoeken dan op de weg te letten?

Ben sinds kort per week ongeveer 1000 km op weg naar werven. Rijd met een Legoblokje met 105 pk. Het enige waar ik voel dat hij vermogen te kort heeft, is als ik die boer ( die persé op hetzelfde uur als ik op dezelfde baan tegen slakkengang voortschrijd) wil oversteken. Dit terwijl er van de andere kant continu verkeer komt die waarschijnlijk veel te laat zijn opgestaan, en hun 190 pk gebruiken om niet ontslagen te worden, wegens de zoveelste keer te laat op hun werk.

 

Ik heb de exact dezelfde redenering gemaakt als jij, een paar jaar geleden.

 

Resultaat na een klein jaar:

 

één keer en nooit meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet wel, dit slaat enkel op mijn werkmobiel.

Waarom een boel centen opleggen voor de extra pk's? En dan nog voor een kerel van je werkgever?

Geef deze dan liever aan je weekend toy, en trek ermee naar de Ardennen. Daar kan je tenminste nog wat vrij rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben dit al vaak gehoord. Gelieve nieuwe content te posten.

Als je veel hetzelfde hoort, zou het dan kunnen dat er meerdere hetzelfde denken?

Met een wagen van 700 pk sta je even stil in de file als met een Lada.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de exact dezelfde redenering gemaakt als jij, een paar jaar geleden.

 

Resultaat na een klein jaar:

 

één keer en nooit meer.

Kan ik inkomen Fuel. Meer peekaas zouden me vlotter door het verkeer heen loodsen. Maar ik betaal deze niet voor mijn werkgever!

Maar bij mij gaat dat dan meer over het feit dat ik veelvuldig materiaal mee moet sleuren. En dan mankeer je soms kracht. Vooral in het zuidelijke deel van ons apenland. Ik volg je daarin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

t gaat me eerder over het inhalen van taffelaars en een beetje poeier hebben als je wilt optrekken als je uit een van onze vele bouwwerven komt of die camion die al 2km aan het inhalen is aan 85 op het linkervak eindelijk aan de kant gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel hetzelfde hoort, zou het dan kunnen dat er meerdere hetzelfde denken?

Met een wagen van 700 pk sta je even stil in de file als met een Lada.

 

Van dit soort uitspraken komt mijn haar recht hé. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel hetzelfde hoort, zou het dan kunnen dat er meerdere hetzelfde denken?

Met een wagen van 700 pk sta je even stil in de file als met een Lada.

 

Tis te doorzichtig om serieus te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ook afhangen met welke kar je rijd, en hoe zwaar hij geladen is. Met momenten heb ik waarschijnlijk 200 pk nodig om me vlot te bewegen, doordat krel volledig vol zit met materiaal. Maar gelukkig is dit eerder zeldzaam.

Als je je werkmobiel ook in het weekend wil inzetten, kan ik begrijpen dat je er dan fun uit wil halen met extra paarden. Maar aangezien bij mij iedere minuut die ik op de baan ben voor het werk, ook betaald wordt, maakt het me niet zo veel uit.

Het enige wat me stoort, is te laat komen op meetings, doordat ik in de file heb staan wachten. Maar ik twijfel eraan of die extra pk's me dan zouden helpen om een half uur in te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van dit soort uitspraken komt mijn haar recht hé.

Kijk eens om je heen op de E40, E 19, E 314 's morgens?

Gebruik zo iets in het weekend. Daar is dat voor geschikt. Niet voor woon- werk verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid