Ga naar inhoud

Opties of vermogen


PJH

Wat zou jij kiezen?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zou jij kiezen?

    • 190pk, minder opties
      49
    • 163pk, iets meer opties
      19


Aanbevolen berichten

Anderzijds kan je zowel een 118 en een 120 naar pakweg 220 chippen. Dan nog ga je het verschil voelen.

Fiscaal vriendelijke wagens en bij uitbreiding teruggeschroefde versies, zijn voor nichten, de eerste die ik er nog over hoor zagen zet ik woensdagavond omstreeks 2.35u af in het Citadelpark.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderzijds kan je zowel een 118 en een 120 naar pakweg 220 chippen. Dan nog ga je het verschil voelen.

Fiscaal vriendelijke wagens en bij uitbreiding teruggeschroefde versies, zijn voor nichten, de eerste die ik er nog over hoor zagen zet ik woensdagavond omstreeks 2.35u af in het Citadelpark.

Ututut, blijf eens uit mijn buurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ga je wellicht wel het tegenovergestelde effect hebben.

 

Een chiptuning zorgt ervoor dat je over je hele toerenbereik, dus ook vroeg in de toeren een stuk meer koppel hebt, en dat voel je inderdaad heel erg. Ik heb zo ooit met een gechiptunede 118d gereden, en die voelde ook een PAK sneller aan dan mijn 118d toen, hoewel het verschil in cijfers niet zo heel groot was (geen dyno kunnen doen, maar wel enkele keren de acceleratie tijden vergeleken: de gechipte was minder dan 1s sneller naar de 100).

 

In het geval van downtuning door de importeur, zal de koppelcurve in het begin grotendeels gelijklopen, en pas aan het einde afgeknepen worden om een lagere piek pk waarde te halen. Dat is minder voelbaar.

Je moet eens op de grafieken zien van welk toerental er al moét worden afgeknepen om een motor met 190pk af te toppen op 163pk. Schrikwekkend vroeg. :D  En dan vijlen ze doorgaans ook al van een paar 100 toeren vroeger de koppelcurve wat af om geen "dead point" te hebben maar het geheel nog wat effener te laten aanvoelen... Ik heb het gehad met mijn 320d "Business", en dat voelde je goed, en vroeg (een goeie 3.000 tpm al).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kent dat daar zo goed precies?

Ik ken de verhalen, en ik ben daar vroeger nog in de buurt geweest toen het Kozzmozz was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Volvo-verkoper moet ik het vragen; waarom niet even kijken naar de V40 D4 190pk? 99 (of 85) gr. CO2 en ook echt wel een leuke kar. Je hebt uw RWD-fun-karretje staan, dus een FWD voor dagdagelijks verkeer zou geen bezwaar mogen zijn. Een driftmachine is het toch niet? Kom eens langs voor een testrit? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Volvo nu al kopen? En dan trouwen met zijn wijf, een veel te duur krot kopen om op te knappen, en haar al met 2 kinders vol te schieten?!

 

Les 1 van een fun car voor het weekend en een zakenkar tijdens de week: tijdens de week draai je zot van het gebrek aan vermogen, en in het weekend heb je geen zin om met je fun car van Aldi naar Lidl te rijden. Geef het 3 maanden en die fun car staat met een platte batterij in de garage.

 

@@PJH, ga als een baas met beiden een testrit doen, en beslis dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat je aan het verkeerde adres bent ik dit geval :lol:

(en gelijk heeft hij IMO :ninja:)

Heb na een testrit nochtans al veel verstokte BMW-rijders weten overtuigen. Je moet het natuurlijk een kans willen geven. Als je een auto zoekt puur voor de fun, dan ben je bij BMW aan het juiste adres. Voor een zakelijke wagen waar het merendeel van de km's autostrade is, is het best wel de moeite om even de oogkleppen af te zetten. Met 400Nm heb je echt wel iets leuks in handen ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag 1: mag een 120d wel zonder navi van de lease? mijn vorige slet werd geweigerd door de lease omdat ik voor de prijs van de navi meer opties wou, er moest navi op(was ook een bmw)gelukkig heeft mijnen baas dan beslist om de auto aan te kopen(was al besteld en er kon niks meer aangepast worden toen de weigering binnenkwam)

 

vraag 2: wat dan met de opvolger, tendens is om steeds maar kleiner te gaan qua motor dus 9/10 zal 't de laatste zijn met een groot vbermogen/koppel over een groot toerentalbereik, dan kan je 2 richtingen uit:

1 ik profiteer zolang 't nog kan=120d

2 ik downgrade al ietsje om't verschil in motorkarakter al gewoon te worden

 

ik zou voor de 163pk versie gaan, met meer opties of dezelfde opties en minder VAA afdragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig is er in veel gevallen een CO-limiet, hoelang gaat het duren eer ze een rem gaan zetten in de car policy op de pk's? Enkele jaren geleden zat een 2l zo goed als nooit onder de 120gr en zat je zo goed als altijd gebonden aan een 1.5/1.6. Ondertussen liggen de kaarten anders, en merk je dat je voor hetzelfde budget weer een 'dikkere' motor kan kiezen met meer pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Volvo nu al kopen? En dan trouwen met zijn wijf, een veel te duur krot kopen om op te knappen, en haar al met 2 kinders vol te schieten?!

 

Les 1 van een fun car voor het weekend en een zakenkar tijdens de week: tijdens de week draai je zot van het gebrek aan vermogen, en in het weekend heb je geen zin om met je fun car van Aldi naar Lidl te rijden. Geef het 3 maanden en die fun car staat met een platte batterij in de garage.

Af en toe komt er toch iets zinnigs uit u :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag 1: mag een 120d wel zonder navi van de lease? mijn vorige slet werd geweigerd door de lease omdat ik voor de prijs van de navi meer opties wou, er moest navi op(was ook een bmw)gelukkig heeft mijnen baas dan beslist om de auto aan te kopen(was al besteld en er kon niks meer aangepast worden toen de weigering binnenkwam)

 

vraag 2: wat dan met de opvolger, tendens is om steeds maar kleiner te gaan qua motor dus 9/10 zal 't de laatste zijn met een groot vbermogen/koppel over een groot toerentalbereik, dan kan je 2 richtingen uit:

1 ik profiteer zolang 't nog kan=120d

2 ik downgrade al ietsje om't verschil in motorkarakter al gewoon te worden

 

ik zou voor de 163pk versie gaan, met meer opties of dezelfde opties en minder VAA afdragen

 

Waarom profiteren nu het nog kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid