Ga naar inhoud

Opties of vermogen


PJH

Wat zou jij kiezen?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zou jij kiezen?

    • 190pk, minder opties
      49
    • 163pk, iets meer opties
      19


Aanbevolen berichten

Maar kiezen tussen een vierpitter diesel met 163pk of een vierpitter diesel met 190pk... Er zal weinig verschil in plezier in zitten  (imo).

 

De ervaringsdeskundige hier op dat vlak is @@janvkn en die beweert toch wat anders blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

118 en tunen. Nog steeds.

 

 

"pk's niet kunnen benutten", ik heb dat altijd een rare uitspraak gevonden. Vanaf hoeveel pk "kan je ze niet meer benutten"? 100? 200? 300? 600?

 

Ik heb die vraag eens aan Heinz gesteld. 600. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

118 en tunen. Nog steeds.

 

 

 

Ik heb die vraag eens aan Heinz gesteld. 600. :D

 

Als een 120 in budget past, dan lijkt het me best om te kiezen voor de veilige optie mbt garantie enz.

 

Bovendien zijn het nu andere motoren, en ik weet niet hoe chipbaar die zijn. De vorige was de N47, nu is het een ander type motor.

 

Als het nog altijd de N47 zou zijn, dan koos ik een gechipte loaded 116D...

Link naar reactie
Delen op andere sites

118 en tunen. Nog steeds.

 

 

 

Ik heb die vraag eens aan Heinz gesteld. 600. :D

Ik ken iemand met meerdere 700pk+ koten(Heinz kent 'm ook), die man vindt vaak dat z'n auto's niet vlug genoeg zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou altijd de gechipte 116d kiezen.

 

Heb altijd m'n firmawagens laten chippen, en nooit geen problemen gehad. :ninja:

 

Maar nooit problemen gehad met de werkgever, garage of leasingmaatschappij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaaltje van de opleg van je banden gaat niet lukken PHJ...

X jaar geleden ging je misschien nog op een deal kunnen gooien met een bandenboer dat hij op papier 16 inch installeerde en jij de opleg naar de 17 inch ging betalen. Maar die mannen zijn nu als de dood om hun toelating banden te leggen voor de leasemaatschappij te verliezen dat ze het niet meer gaan doen volgens mij.

Dealer is ook geen optie, want normaal mag je daar geen banden laten leggen.

 

Dus zelf grotere velgen leggen = zelf velgen kopen en alle nieuwe banden zelf betalen. Volgens mij geen optie...

 

 

Ik zou de 163pk pakken?

 

 

 

En even buiten de box denken, kan je bij die dealer niet 50 eur geven om de offerte met 34 eur te verlagen en zo die 190 met alle opties te hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou altijd de gechipte 116d kiezen.

 

Heb altijd m'n firmawagens laten chippen, en nooit geen problemen gehad. :ninja:

 

Maar nooit problemen gehad met de werkgever, garage of leasingmaatschappij.

 

Vroeger konden ze het ook niet zien hé, nu wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja

 

Ik ga mij amuseren. Gij gaat uw stuur opfretten. We komen gelijk aan.

 

Heddem?

met die kanttekening dat je u met kleine, doch dynamische wagentjes met weinig peekaas toch kunt rot amuseren tussen het hedendaagse verkeer.

 

Daarnaast: is de boite van een 118d gelijk aan die van de 120d? En dan meer bepaald de verhoudingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaaltje van de opleg van je banden gaat niet lukken PHJ...

X jaar geleden ging je misschien nog op een deal kunnen gooien met een bandenboer dat hij op papier 16 inch installeerde en jij de opleg naar de 17 inch ging betalen. Maar die mannen zijn nu als de dood om hun toelating banden te leggen voor de leasemaatschappij te verliezen dat ze het niet meer gaan doen volgens mij.

Dealer is ook geen optie, want normaal mag je daar geen banden laten leggen.

 

Dus zelf grotere velgen leggen = zelf velgen kopen en alle nieuwe banden zelf betalen. Volgens mij geen optie...

 

 

Ik zou de 163pk pakken?

 

 

 

En even buiten de box denken, kan je bij die dealer niet 50 eur geven om de offerte met 34 eur te verlagen en zo die 190 met alle opties te hebben?

Ik veronderstel dat die € 34 per maand is? Dan zal die dealer dat niet zomaar kunnen aanpassen. Anders zou ik het inderdaad wel rap weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

90pk blijkt in B al genoeg te zijn om vlot mee te kunnen met het verkeer.

 

ja, maar je komt ook veel keer te kort (en niet net) om van die mongolen voorbij te kunnen steken. Plots valt hun frank, geven ze gas bij en is het naar de kloten.

 

Groeten van een ervaringsdeskundige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

500 pk is perfect bruikbaar, zeker op de snelweg. Met minder dan 300 pk kan je niet normaal inhalen op de snelweg, duurt dan tergend lang, laat staan dat je ergens vlug een gaatje kan vullen.

 

Om van a nr b te gaan is achterwaarts hinken ook ruim voldoende om er te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog een Ferrari F12 gezien richting Brussel. Die kerel (Z-platen trouwens) had al moeite om een dikke BMW 530d bij te houden, zo'n V12 is echt pover en niet gemaakt voor zoiets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken iemand met meerdere 700pk+ koten(Heinz kent 'm ook), die man vindt vaak dat z'n auto's niet vlug genoeg zijn :D

@@Jan wat voor auto's zijn dat dan? 

 

Sportwagens of dikke sedans zoals een AudiI RS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als karrewielen zo belangrijk zijn voor je : kies voor de 163pk. Als vermogen zo belangrijk is : vergeet die karrewielen en kies 190pk en als je verder wil memmen over alles en nog wat : kies dat ding met die automaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de E8x reeks had de 118d langere verhoudingen, die voelde dus nog eens extra sloom aan. 

Daarom dat ik het vraag. Je kan pro manueel zijn en dan zit je met zo'n stront boite opgescheept. En daarnaast kunnen de twee slechts op papier een ander vermogen hebben maar dan nog kan er een pak verschil op de beleving zitten als de 118 zo'n kutboite heeft.

 

Altijd een beetje lachen met gasten die een 118d willen en die laten chippen naar 120 spec. pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn eerste auto was er een met 60pk ofzo, ik neem die, jij neemt een hellcat. Nu vertrekken we gelijktijdig rond een uur of 8 vanuit antwerpen naar brussel. Heddem?

 

Dan moeten we wel een realistische usecase verzinnen, want je kunt ook zeggen dat met een zwembad naar de maan vliegen niet de beste optie is.

 

Ik vertrek om 5.45 en ga dan de E40 op in Aalter, in Groot-Bijgaarden ga ik er terug af. Ik neem de 120d, jij de Peugeot. We limiteren de vmax op 160km/h. Eens zien welke je zou kiezen :D

 

90pk is inderdaad voldoende, de Bora had 90pk en daar heb ik 500.000km bijgezet met de glimlach. Ja, hij is traag, maar niet hinderlijk traag....Waarom dan doorbomen over 163pk vs 190pk? Omdat meer altijd beter is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten we wel een realistische usecase verzinnen, want je kunt ook zeggen dat met een zwembad naar de maan vliegen niet de beste optie is.

 

Ik vertrek om 5.45 en ga dan de E40 op in Aalter, in Groot-Bijgaarden ga ik er terug af. Ik neem de 120d, jij de Peugeot. We limiteren de vmax op 160km/h. Eens zien welke je zou kiezen :D

 

90pk is inderdaad voldoende, de Bora had 90pk en daar heb ik 500.000km bijgezet met de glimlach. Ja, hij is traag, maar niet hinderlijk traag....Waarom dan doorbomen over 163pk vs 190pk? Omdat meer altijd beter is :D

 

Waarom dan twijfelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid