Ga naar inhoud

Porsche Cayman GT4


Gast

Aanbevolen berichten

En ik hoor vandaag van nen tjoener dat as ge sportcats steekt, ge een CEL zou hebben... Neeeeeee!  Ik wil die ECU origineel houden...

Bon, gij gaat da dus testen... Gaat er geen lichtje branden bij u, dan bestel ik er ook ene. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Capristo zei duidelijk geen cel bij plaatsing sport cats.  Nen chiptuner in dl da capristo plaatst, zegt van wel.  Kan ook zijn dat die een extra fee wilt tikken natuurlijk door te zeggen van wel en ge dus bij hem direct een ecu aanpassing laat doen...  Nekeer wa verder uitdiepen dus...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Btw is er hier nergens op AM een topic voor 'aftermarket' stuff?  Vrees da we dit topic aan't bevuilen zijn...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh, 'k ga mijne "thanks friendly" terug pakken @BMWMB :D  Gij kunt er natuurlijk niks aan doen, maar daaamn ... test anders eens een auto op elk vlak dat NIET te maken heeft met de uiteindelijk roeping ervan, spreek anders eens quasi NIET over de innovatie die geleid heeft tot de test (PDK), enz. :blink:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/2/2020 at 9:41 PM, gTa said:

Het lijkt me toch absoluut geen straf om met een tailhappy, mid engined, naturally aspirated Cayman een midweekje te gaan bergbanen knallen, ook met PDK-boite.

Idd, maar het verschil met een manuele qua beleving is toch groot IMO, op die bergwegen.

Oa door dat in eerste gooien :) 

Ik vind met zo een flipperkast ook dat je veel minder beseft in welke versnelling je nu aan het rijden bent.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Idd, maar het verschil met een manuele qua beleving is toch groot IMO, op die bergwegen.

Oa door dat in eerste gooien :) 

Ik vind met zo een flipperkast ook dat je veel minder beseft in welke versnelling je nu aan het rijden bent.

Op circuit is PDK uiteraard leuker en sneller maar algemeen neig ik ook naar manueel

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/2/2020 at 10:04 PM, -krikke- said:

Btw is er hier nergens op AM een topic voor 'aftermarket' stuff?  Vrees da we dit topic aan't bevuilen zijn...?

Ge kunt eentje openen in het betalende gedeelte van het forum? Dan kunnen BMWMB en gij daar ...

200.gif

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, dragonfly said:

Op circuit is PDK uiteraard leuker en sneller maar algemeen neig ik ook naar manueel

Idd, moest dat het hoofddoel zijn zou het mij ook niet storen. Vooral niet omdat je geen misshift kan doen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

Ge kunt eentje openen in het betalende gedeelte van het forum? Dan kunnen BMWMB en gij daar ...

200.gif

Bespaar het ons. We willen tenminste 1 gedeelte behouden waar we zonder die pottekijkers kunnen roddelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ge kunt eentje openen in het betalende gedeelte van het forum? Dan kunnen BMWMB en gij daar ...

200.gif

Wij zitten daar goe op ons gemak man. Lekker privé omdat er hier veel gierige Rotschilds zitten da ni dokken en ginds ni opkunnen.  😁

 

@The Swede ik doe ook mijn best om de gierige apen te overhalen eh!  😘

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op circuit is PDK uiteraard leuker en sneller maar algemeen neig ik ook naar manueel

Ik weet het zo niet... ik ben altijd een liefhebber geweest van een manuele bak, maar nu ik weer een PDK heb kan ik toch ook genieten van het ‘luiere’ rijden. Gisteren een plezierritje gedaan van 175 km, en op geen enkel moment een manuele bak gemist. Misschien alweer een bewijs dat ik oud aan het worden ben. [emoji4]

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik weet het zo niet... ik ben altijd een liefhebber geweest van een manuele bak, maar nu ik weer een PDK heb kan ik toch ook genieten van het ‘luiere’ rijden. Gisteren een plezierritje gedaan van 175 km, en op geen enkel moment een manuele bak gemist. Misschien alweer een bewijs dat ik oud aan het worden ben. emoji4.png

Op een 992 zou ik ook wel PDK nemen en de flippers gebruiken wanneer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de andere kant, met zo’n 992 met PDK, net omdat ‘m zo waanzinnig snel is, en je er lui mee rijdt, biedt ‘m pas echt plezier als je snel kan rijden. Gisteren een rit gedaan met vrienden, waarvan eentje een 912 heeft die zich overal netjes aan de snelheid houdt, en dan merk je pas het verschil... Op zo’n momenten denk ik dat een manuele Boxster GTS 4.0 misschien toch de betere auto was geweest. Volgende keer neem ik dan toch mijn manuele 964. [emoji2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8/11/2020 om 16:31, BMWMB zei:

Langs de andere kant, met zo’n 992 met PDK, net omdat ‘m zo waanzinnig snel is, en je er lui mee rijdt, biedt ‘m pas echt plezier als je snel kan rijden. Gisteren een rit gedaan met vrienden, waarvan eentje een 912 heeft die zich overal netjes aan de snelheid houdt, en dan merk je pas het verschil... Op zo’n momenten denk ik dat een manuele Boxster GTS 4.0 misschien toch de betere auto was geweest. Volgende keer neem ik dan toch mijn manuele 964. emoji2.png

Je overal aan de snelheid houden... dan denk ik niet dat een manuele Boxster GTS 4.0 een betere auto was geweest.

Ik zou dan gewoon thuisblijven, of aan hem vragen bij welk café we afspreken om bij te praten :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid