Ga naar inhoud

Porsche Cayman GT4


Gast

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, flupke73 zei:

AudiTTdiezel kopers die nu ‘ne naft’ willen en bij de 718 uitkomen???

Ook, maar vooral:

- "Ik wil ne cabrio! Of nog beter, ne roadster!"
--- "Oké, we hebben 60k, we gaan ne keer kijken."
- "Maar geen klein spel genre MX5 hé, iets chique!"
--- "Jaja, 't is al goe."
(gaan BMW Z4, Benz SLK, Audi TT en nog wat spul bekijken)
- "Kweedet zo ni, kunnen we ne keer naar Porsche?"
--- "ZOT, da's keiduur!"
- "Baneet, ne Boxter kost maar 54duusd!" (nvdr: met opzet de S weggelaten, geen paniek)
(gaan bij Alexanderr op bezoek in zijn burooke)

(981/1)  *FREAK OUT*  "What the fuck gast meendeda, 2k inschrijving en nog eens 1.500 euro tax per jaar omdat dat nen 3.4 is, goe zot!"
(381/2)  *krabbel onder koopcontract*  "En maar 400 euro tax per jaar zeg, wie had dat gedacht..."

 

(En in de gevallen waar madam hare Boxster op de zaak zet, is 't gelijkaardig maar dan gaat het hem om 't % aftrekbaarheid.)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook, maar vooral:
- "Ik wil ne cabrio! Of nog beter, ne roadster!"
--- "Oké, we hebben 60k, we gaan ne keer kijken."
- "Maar geen klein spel genre MX5 hé, iets chique!"
--- "Jaja, 't is al goe."
(gaan BMW Z4, Benz SLK, Audi TT en nog wat spul bekijken)
- "Kweedet zo ni, kunnen we ne keer naar Porsche?"
--- "ZOT, da's keiduur!"
- "Baneet, ne Boxter kost maar 54duusd!" (nvdr: met opzet de S weggelaten, geen paniek)
(gaan bij Alexanderr op bezoek in zijn burooke)
(981/1)  *FREAK OUT*  "What the fuck gast meendeda, 2k inschrijving en nog eens 1.500 euro tax per jaar omdat dat nen 3.4 is, goe zot!"
(381/2)  *krabbel onder koopcontract*  "En maar 400 euro tax per jaar zeg, wie had dat gedacht..."
 
(En in de gevallen waar madam hare Boxster op de zaak zet, is 't gelijkaardig maar dan gaat het hem om 't % aftrekbaarheid.)
Tot ze de optie lijst induiken. [emoji28]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Maverick zei:

Tot ze de optie lijst induiken. emoji28.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Mijne kop eraf als de Boxsters van Phil en MartiniRacing (qua speclist) geen sterke uitzonderingen zijn. Heel veel Boxsters (zeker basismotor) hebben niet zo heel veel opties, zo lijkt het wel. (Kan me vergissen.)

Maar 't is inderdaad zot. Denk dat je een gewone 718 zo goed als dubbel zo duur kan maken dan basisprijs door een TCT'ke te doen in de optielijst (klikkerdeklik-alles-aanvinken). :silly: 

Hebben ze goed gezien bij Porsche. Pure winst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, gTa said:

Mijne kop eraf als de Boxsters van Phil en MartiniRacing (qua speclist) geen sterke uitzonderingen zijn. Heel veel Boxsters (zeker basismotor) hebben niet zo heel veel opties, zo lijkt het wel. (Kan me vergissen.)

Maar 't is inderdaad zot. Denk dat je een gewone 718 zo goed als dubbel zo duur kan maken dan basisprijs door een TCT'ke te doen in de optielijst (klikkerdeklik-alles-aanvinken). :silly: 

Hebben ze goed gezien bij Porsche. Pure winst.

Ik kan niet spreken over vandaag. Ik kan wel spreken over 2009. De zoektocht naar een Cayman S. Het aantal kale exemplaren was redelijk hallucinant, en dat was dan al de S!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander probleem bij Porsche is dat opties vaak op alle modellen even veel kosten. Of het nu over een basisprijs van 50K of 150K gaat. Dat hakt er verhoudingsgewijs natuurlijk veel harder in. Om van een auto van 100K eentje van 105K te maken gaat men minder wakker liggen dan om van eentje van 45K 50K te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw delta van 5k maakt het voorbeeld wat fronserig. Zegt: van een kar van 50k eentje van 70k maken is minder makkelijk te verteren dan van eentje van 120k eentje van 140k maken.  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:

Jouw delta van 5k maakt het voorbeeld wat fronserig. Zegt: van een kar van 50k eentje van 70k maken is minder makkelijk te verteren dan van eentje van 120k eentje van 140k maken.  :D

Nee.

Pak nu (vroeger) de optie navi. Dat was 3+K ten tijde van de 987, want je moest eerst de PCM speccen en daar dan nog eens de navi optie op nemen.

Geen kat die een 997 zou kopen zonder navi (behalve flupke), maar Boxster/Cayman? Nou ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wel benieuwd of dat nu anders is, met de 718. Viel vroeger idd hard op dat de 987 doorgaans pover in de opties zat, vergeleken met 997.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die optiepolitiek pakt niet op elke markt. In de VS zijn er bv optiepakketten en standaard vloermatten en in de UK zijn er opties zoals apple carplay en google maps standaard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Martini Racing zei:

Die optiepolitiek pakt niet op elke markt. In de VS zijn er bv optiepakketten en standaard vloermatten en in de UK zijn er opties zoals apple carplay en google maps standaard. 

Oké, maar ook in de VS is de optielijst van de 911 toch nog altijd (zeer) lijvig en wordt er door menig koper diep ingedoken, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Oké, maar ook in de VS is de optielijst van de 911 toch nog altijd (zeer) lijvig en wordt er door menig koper diep ingedoken, toch?

Als ik op de fora mag afgaan zijn kale auto's zijn ook wel in trek daar. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Martini Racing said:

Als ik op de fora mag afgaan zijn kale auto's zijn ook wel in trek daar. 

 

Dat zijn daar veel uitersten. Maar is de forummer de gemiddelde klant? Ik denk het niet eerlijk gezegd. Net zoals hier de gemiddelde Porsche koper niet op een forum zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Martini Racing zei:

Als ik op de fora mag afgaan zijn kale auto's zijn ook wel in trek daar. 

Hier geraken die ook weg, wegens goedkoper. Maar een klein % (zélfs van Porsche-kopers) zijn zo'n freaks zoals wij...

All in all denk ik dat Porsche wereldwijd dikkevet geld verdient met de (dure) opties, zelfs in de regio's waar ze (owv de markt) optiepakketten aanbieden ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geraken die ook weg, wegens goedkoper. Maar een klein % (zélfs van Porsche-kopers) zijn zo'n freaks zoals wij...
All in all denk ik dat Porsche wereldwijd dikkevet geld verdient met de (dure) opties, zelfs in de regio's waar ze (owv de markt) optiepakketten aanbieden ed.
Mooiste voorbeeld van Porsches zonder opties zijn wel de Macans. Gek hoeveel er daar van rondrijden zonder opties. (Denk ik)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Zojuist, flupke73 zei:

Voor Duitsland

Lees 't ook net.

Anniversary model. Specifiek zijn enkel de striping, de wielen (zwart met rood randje) en binnenin enkele kleine details (zetel-insert bestuurder in rood ipv zwart; plaquettes in de deurdorpels met specifieke vermelding).

Voor de rest "niks speciaals".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf maar hopen dat ik op mijn verjaardag een stel porsche sleutels naast mijn bord vind bij het ontbijt , maar nee, het was een etentje....

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Ik ben deze week een 718 Spyder gaan testen gedurende 2 uurtjes. En mijn persoonlijke ervaring komt wel overeen met wat de andere reviews vermelden. De wegligging, ophanging, het sturen, de remmen zijn allemaal dik in orde. Scherp sturen, een stabiele wegligging, allemaal zoals men verwacht tegenwoordig. Het sturen zelf vond ik ook goed, niet te fel bekrachtigd. De motor is zeker niet slap, maar mist karakter. En dan komt ook ineens het struikelblok voor mij: te weinig beleving en een tegenvallend motor/uitlaat geluid. Zoals je dus in elke review kan horen of lezen: de Spyder is efficiënter/stabieler geworden, maar ook minder spannend, minder .... leuk...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Capitol said:

Ik ben deze week een 718 Spyder gaan testen gedurende 2 uurtjes. En mijn persoonlijke ervaring komt wel overeen met wat de andere reviews vermelden. De wegligging, ophanging, het sturen, de remmen zijn allemaal dik in orde. Scherp sturen, een stabiele wegligging, allemaal zoals men verwacht tegenwoordig. Het sturen zelf vond ik ook goed, niet te fel bekrachtigd. De motor is zeker niet slap, maar mist karakter. En dan komt ook ineens het struikelblok voor mij: te weinig beleving en een tegenvallend motor/uitlaat geluid. Zoals je dus in elke review kan horen of lezen: de Spyder is efficiënter/stabieler geworden, maar ook minder spannend, minder .... leuk...?

Ooit met de 981 gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid